Vraag

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-03 07:58
Beste medetweakers

Ik zoek een nieuwe budget smartphone ter vervanging van mijn huidige Xiaomi A2 lite.

Reden: Ik vind de camera echt zo vreselijk slecht. Ik zoek een vervanger die echt kwalitatief goede foto's (en filmpjes) maakt, ook zonder daglicht. De foto's van mijn vroegere S3 neo en S5 Samsungs waren prima.

Budget is rond de 200 euro minder is beter.

Ik heb nu nog 32 gb geheugen dus 64 zou genoeg moeten zijn. Ik kijk geen films of series, gewoon de simpele dingen online zoals surfen, whatsapp, facebook, mail, internetbankieren, ziektenkosten declareren, meerdere dingen via digid etc.

Deze A2 lite draait op android 10.

Ik heb van alles gevonden maar waar ik tegenaan loop is het enorme formaat van de meeste telefoons. Ik heb maar kleine handjes en deze A2 Lite vind ik al groot. De telefoon moet wat betreft ondersteuning/updates minimaal 2 jaar mee kunnen.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Xiao Mi Poco M3.

Ik heb de 2 naast elkaar gelegd en denk dat deze telefoon op zich prima is voor mij. Maar de reden waarom ik een nieuwe wil aanschaffen is puur vanwege de slechte foto's.

Is er iemand met verstand van zaken die voor mij eens mee zou willen kijken naar die vergelijking van de camera's? Helaas lukt het me niet deze screenshotjes toe te voegen vanwege te weinig geheugen.

Schat ik het goed in dat ik er verder niet op achteruit ga met de Poco M3?

Is het zo dat Samsung gewoon altijd betere foto's maakt of heb ik gewoon pech gehad met deze Xiao Mi.

Hartelijk dank alvast.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 13:04
Bij telefoons is de camera een van de belangrijkste componenten die prijs verhogend werken.
Xiaomi levert goede verhouding prijs kwaliteit, en de Poco serie is daar nog het scherpste geprijsd.
Maar voor je een nieuwe aanschaft, probeer eerst Gcam op je oude.
Gcam is de Google Pixel camera software die je kunt sideloaden op veel telefoons. Zoek er maar eens op.

• Madeliefxxx
Bedankt voor de tip. Die tip kreeg ik idd al eerder van iemand maar dat schijnt bij deze telefoon echt een ingewikkeld iets te zijn volgens de tipgever. Het geen hij uitlegde was voor mij echt abacadabra dus dat gaat 'm niet worden. Zo handig ben ik niet. Komt nog bij dat mijn scherm dus net vandaag kapot is gevallen. 🙈

• swhnld
Madeliefxxx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:40:
Bedankt voor de tip. Die tip kreeg ik idd al eerder van iemand maar dat schijnt bij deze telefoon echt een ingewikkeld iets te zijn volgens de tipgever. Het geen hij uitlegde was voor mij echt abacadabra dus dat gaat 'm niet worden. Zo handig ben ik niet. Komt nog bij dat mijn scherm dus net vandaag kapot is gevallen. 🙈
Dan zou ik de Poco X3 nemen:
pricewatch: Poco X3 NFC 64GB opslag Blauw

Vergeleken met de M3 is die bijna dezelfde prijs, en echt sneller, beter, meer geheugen, betere camera:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1606298;1636686/

• Madeliefxxx
Bedankt voor je reactie. Ik heb er naar gekeken. Wat ik aan ervaringen lees ook niet een al te beste camera.

Ik kwam toevallig dit Alcateltoestel tegen.
Bekijk op Belsimpel:
https://www.belsimpel.nl/alcatel-3x-2020-128gb/zwart

6/128 gb en goede camera en accuduur. Helaas vind ik over dit toestel niets terug op Tweakers. Wellicht kan er nog iemand met me mee kijken? Toestel is van juni 2020. Ik wil er echter minimaal 2 jaar mee kunnen doen. Dus bij een ondersteuning van 2 jaar zit ik over een dik jaar al te kijken. Ik kan er nergens iets over terug vinden verder maar denk dat dit best een interessant toestel voor mij zou kunnen zijn. Echter nog nooit eerder Alcatel gehad dus wel weer opnieuw wennen.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Die Alcatel is werkelijk op elk punt veeeeel minder dan de Poco.
Je zoekt in een segment waarin je concessies moet doen. En voor de prijs is de camera van de Poco meer dan prima.

https://gadgetversus.com/...0)-vs-xiaomi-poco-x3-nfc/

[Voor 6% gewijzigd door ChinaGeek op 04-02-2021 12:40]

• Madeliefxxx
ChinaGeek schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:38:
Die Alcatel is werkelijk op elk punt veeeeel minder dan de Poco.
Je zoekt in een segment waarin je concessies moet doen. En voor de prijs is de camera van de Poco meer dan prima.

https://gadgetversus.com/...0)-vs-xiaomi-poco-x3-nfc/
Oke dankjewel!

• ChinaGeek
Realiseer je wel dat de S5 en de S3 Neo gewoon flagships waren. Totaal ander segment dan waar je nu in vist.
Dit is de budgetkant. En aan de budgetkant is er weinig beter dan die X3. Of rek je budget ietsjes op en kijk naar de Mi10 Lite 5G. Dat is nog een stapje beter en gewoon via Belsimpel te krijgen ook.

• Madeliefxxx
ChinaGeek schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:22:
Realiseer je wel dat de S5 en de S3 Neo gewoon flagships waren. Totaal ander segment dan waar je nu in vist.
Dit is de budgetkant. En aan de budgetkant is er weinig beter dan die X3. Of rek je budget ietsjes op en kijk naar de Mi10 Lite 5G. Dat is nog een stapje beter en gewoon via Belsimpel te krijgen ook.
Dat klopt ook. De Mi10 lite ligt met de 64 gb eigenlijk al boven mijn budget. Kreeg een melding dat er een 2e hands zgan Poco aangeboden werd hier. Interessant maar moet me nog even bedenken of ik dat wel aandurf op afstand 2e hands kopen. Kan me geen miskoop veroorloven.🙄

Bedankt voor je hulp in ieder geval. 👍

• ChinaGeek
Madeliefxxx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Dat klopt ook. De Mi10 lite ligt met de 64 gb eigenlijk al boven mijn budget. Kreeg een melding dat er een 2e hands zgan Poco aangeboden werd hier. Interessant maar moet me nog even bedenken of ik dat wel aandurf op afstand 2e hands kopen. Kan me geen miskoop veroorloven.🙄

Bedankt voor je hulp in ieder geval. 👍
Ik weet niet hoe je contractueel zit met je abo, maar vaak kun je met een verlenging of afsluiten van een nieuw abo nog heel leuke korting krijgen.
64GB is overigens een prima grootte met de cloud en SD-kaartjes voor weinig.
Met de kanttekening dat de Mi 10 Lite geen SD card slot heeft inderdaad.

[Voor 5% gewijzigd door ChinaGeek op 04-02-2021 14:03]

• Madeliefxxx
ChinaGeek schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet hoe je contractueel zit met je abo, maar vaak kun je met een verlenging of afsluiten van een nieuw abo nog heel leuke korting krijgen.
64GB is overigens een prima grootte met de cloud en SD-kaartjes voor weinig.
Ik heb nu nog 32 gb en red t nog net dus moet 64gb ook genoeg zijn. Ik heb een only sim abo van simyo voor maar 11 euro nog 😜 en aangezien ik elk dubbeltje moet omdraaien hou ik dat ook graag en ga dus altijd voor los toestel.

Ik ga denk ik maar voor een nieuwe 64GB Poco of de 2e hands van 128 GB. Heb even gekeken en de reviews laten zien dat dit een bekende en betrouwbare verkoper blijkt te zijn. Ga er nog even over nadenken.

Alleen zo jammer dat de toestellen allemaal zo vreselijk groot zijn tegenwoordig. Tussen de 3 genoemde toestellen scheelt dat ook niet veel helaas. Maar dan moeten mijn kleine handjes maar wat harder werken.

• TmcM
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:19
Mocht je nog een nieuwe Poco M3 willen kopen zou je hier https://mobile.mi.com/nl/poco-m3 kunnen kijken, als je deze vanuit de app koopt met kortingscode"MISTORE" dan kost hij nog maar 99 euro.

• Madeliefxxx
TmcM schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:15:
Mocht je nog een nieuwe Poco M3 willen kopen zou je hier https://mobile.mi.com/nl/poco-m3 kunnen kijken, als je deze vanuit de app koopt met kortingscode"MISTORE" dan kost hij nog maar 99 euro.
Bedankt voor de tip maar die was al afgevallen. Heb nu de Poco X3 op het oog. Heb je daar ook een interessant linkje voor toevallig? 😊

• Madeliefxxx
ChinaGeek schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:22:
Chinageek mag ik vragen of je toevallig nog een interessante Samsung weet in de prijsklasse tot 200 euro? 😬

• ChinaGeek
Madeliefxxx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Chinageek mag ik vragen of je toevallig nog een interessante Samsung weet in de prijsklasse tot 200 euro? 😬
Voor 178 euro heb je de X3 met 128 GB.
https://nl.pepper.com/aan...t-tele2-mediamarkt-183679

• Madeliefxxx
Abo prijs is 13,50 en 25 euro aansluitkosten. Wil ook eigenlijk echt weg blijven van de abonnementen. Vertrouw de kleine lettertjes nooit zo.😉 Toch bedankt.

Heb je misschien nog een idee over een (voor mij interessante) samsung van rond de 200 euro? 😬

• ChinaGeek
Madeliefxxx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Abo prijs is 13,50 en 25 euro aansluitkosten. Wil ook eigenlijk echt weg blijven van de abonnementen. Vertrouw de kleine lettertjes nooit zo.😉 Toch bedankt.

Heb je misschien nog een idee over een (voor mij interessante) samsung van rond de 200 euro? 😬
De prijs is 178 totaal. Je kan na een maand opzeggen. Dit is een veel gebruikte methode.
Van dat soort budget Samsungs zou ik wegblijven.

• swhnld
Madeliefxxx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Samsung M21 zou je kunnen bekijken, zelfde processor als de A51, grotere accu, minder geheugen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee