Toon posts:

PC School/Social/Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StanKuipers
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga (als het goed is) bijna met een opleiding HBO ICT beginnen en dan red je het niet met je oude schoollaptopje. Dus ik zoek een desktop die redelijk wat programeerwerk aan kan en ook normaal een spelletje kan spelen. Dit hoeven geen tripel AAA games te zijn. Als een voormalige peasent speelde ik op de PS4 grand turismo, black ops cold war, modern warfare en gta. Ik hoop ook ETS2 en Civ 5 weer een beetje op te gaan pakken met een aantal vrienden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs maar ergens rond de 600\650 zou top zijn. Dit budget is echt voor de PC zelf. Maar tips voor beeldscherm toetsenbord enz wordt gewaardeerd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc build, eerst eigenlijk zonder gpu ivm hoge prijzen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleine voorkeur voor AMD maar alles is welkom

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst wel uitbreidbaar zodat ik makkelijk kan overstappen uiteindelijk naar betere onderdelen.

Ga je overklokken?
Eerst in iedergeval niet

Wat verwacht je van ons?
Hulp met het samenstellen van een build of hulp met een richting om naar te gaan kijken. Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes, Stan

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
Hoe sta je ten opzichte van nu een pc voor school, ondertussen spaar je verder en na examens koop je videokaart? Tegen dan zullen ze in prijs gedaald zijn.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:39
Eens met Ruud. Neem iets met een Intel i5 10400. Lukt binnen je budget. Koop daarna in de zomer een videokaart.

• StanKuipers
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
99ruud99 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:47:
Hoe sta je ten opzichte van nu een pc voor school, ondertussen spaar je verder en na examens koop je videokaart? Tegen dan zullen ze in prijs gedaald zijn.
Scheelt dat zoveel, liefst iets sneller natuurlijk maar als dat veel geld scheelt dan is intergrated wel een optie

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
Nu, je hebt een slechte tijd gekozen voor GPU's. Als je er nu een in je build wilt moet je of je budget flink verhogen of een gpu van paar generaties terug nemen.

Als je even wacht komt de 3060 uit, op uitkomstdag is die heel goedkoop.tegen dan heb je gespaard dus kan er misschien een gpu van 350 bij. (Ja, 350 valt onder categorie goedkoop atm)

Met igpu kan je kleine spellen wel spelen. Het wordt dan wel Intel want de 3400g is nergens te koop (die heeft wel lekkere igpu BTW, maar de i5 heeft betere cpu, dus zodra je een gpu zou kopen is de i5 beter)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee