Toon posts:

Max lengte surfboard aanhanger voor achter fiets?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:56
Hi all,

zoals de titel al aangeeft wil ik een "surf" aanhanger aanschaffen voor achter mijn fiets. Zie de afbeelding hieronder. Het is de bedoeling dat ik mijn surfboard hiermee kan vervoeren (15 min fietsen naar het strand).
Ik kan nergens heldere info vinden over wat de totale maximale lengte mag zijn.

Deze link geeft wel wat info maar het gaat hier echter om kinderkarren:
https://www.fietsersbond....20zijn%20dan%201%2C00%20m.

Iemand een idee of ervaring hiermee?

Alle reacties

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:03
Bij mijn weten is het zo dat als er geen lengte is aangegeven, hij zo lang mag zijn als je wil. Voordat de regels voor (auto-)aanhangwagens veranderd werden was er geen maximaal gewicht aangegeven voor de aanhanger en gingen veel mensen met een BE rijbewijs gewoon de weg op met een bestelwagen met oplegger, wat ook gewoon mocht.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03 15:55

PB-powell

Mr. Laziness

Van de website van de ANWB https://www.anwb.nl/vakan...nformatie/verkeersregels:
Je mag achter je fiets een aanhanger trekken die niet breder is dan 1 m.
Je moet met je aanhanger op het verplichte fietspad rijden, maar als de aanhanger inclusief lading breder is dan 0,75 m, mag je, als je dat wilt, ook op de rijbaan rijden.

Er staat verder niks over de lengte dus die is onbeperkt*

*zolang oom agent het redelijk en billijk acht

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Riptide
Ja dat vermoeden ik ook al. Denk dat max 2 meter dan wel prima is. Thnx voor de reactie.

[Voor 6% gewijzigd door Riptide op 04-02-2021 12:21]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Los van het feit of het wel of niet mag.
Met name bij de aanhanger op de eerste foto raad ik je aan om er iets van een vlag o.i.d. op te zetten die hoger uitsteekt.
Anders loop je een dikke kans dat het karretje een keer over het hoofd wordt gezien.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Onze aanhanger voor onze dochter achter de fiets heeft een vlaggetje.
Wat jet aangeraden is zou ik zeker ook naar kijken.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:12
JukeboxBill schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:27:
Los van het feit of het wel of niet mag.
Met name bij de aanhanger op de eerste foto raad ik je aan om er iets van een vlag o.i.d. op te zetten die hoger uitsteekt.
Anders loop je een dikke kans dat het karretje een keer over het hoofd wordt gezien.
Eventueel ook een bord achterop met de tekst:
Exceptioneel transport

*flauw*...

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:48
En vergeet lampjes niet,erg lullig als je in het donker rijdt en iemand rijdt achterop omdat je achterkant 2 meter naar voren zit.

• Riptide
Thnx! Goeie tips allemaal, reflectoren voor de achterkant heb ik al gekocht. Dat vlaggetje is helemaal geen gek idee indd. Het board gaat ook in een surfbag die reflecterend zilver elementen heeft. Dus het gaat wel echt opvallen. Voor in het donker ga ik lichten kopen die je gemakkelijk erop kan vastzetten. Maar dit zal niet vaak voorkomen. Alles voor de surf :)

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-03 04:44
De enige eisen die gesteld worden zijn dat de fietsaanhanger maximaal 1 meter breed is, een rode reflector aan de achterkant heeft en witte of gele reflectoren op de wielen heeft. Zie afdeling 5.16 van de Regeling Voertuigen.

Je mag ook richtingaanwijzers op de aanhanger monteren. Een vlaggetje is uiteraard ook geen probleem.

Er is geen maximum aan de lengte.

• Riptide
Ok thnx voor de info gaat nu goedkomen!

Artikel 5.16 kan via onderstaande link gelezen worden (stukje naar beneden scrollen):
https://wetten.overheid.n...21/#Hoofdstuk5_Afdeling16

[Voor 68% gewijzigd door Riptide op 04-02-2021 17:41]

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
Riptide schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:46:
Thnx! Goeie tips allemaal, reflectoren voor de achterkant heb ik al gekocht. Dat vlaggetje is helemaal geen gek idee indd. Het board gaat ook in een surfbag die reflecterend zilver elementen heeft. Dus het gaat wel echt opvallen. Voor in het donker ga ik lichten kopen die je gemakkelijk erop kan vastzetten. Maar dit zal niet vaak voorkomen. Alles voor de surf :)
Ik ga er stiekem van uit dat je in het donker niet gaat surfen ;) lekker banjeren in de zee :) (probeer ook ns kitesurfen, dikke aanrader :))

• Riptide
thomskipsp schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Ik ga er stiekem van uit dat je in het donker niet gaat surfen ;) lekker banjeren in de zee :) (probeer ook ns kitesurfen, dikke aanrader :))
Haha nee niet in het donker maar wel tot aan het laatste licht :) Kite surfen is ook tof heb een set hier liggen.
Daarnaast heb ik nog 2 sups liggen en 6 surfboards, ik ben een waterrat zeg maar. Banjeren in de zee is heerlijk en helemaal rond deze tijd!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee