Toon posts:

RDP foutmelding... na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Mijn vraag
Vorige week heb ik nog diverse RDP-sessies op kunnen bouwen. Na enkele windows updates krijg ik een foutmelding..

gebruik zelf een dell latitude 5300
windows 10 enterprise
versie 2004
build: 19041.746

heb al diverse zaken geprobeerd IPv6 in/uitgeschakeld..
naar wat ik op internet lees zijn er diverse problemen in het verleden geweest.. iemand suggesties?

...

Alle reacties

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-03 19:40
Heeft meestal te maken met een mismatch tussen client & de computer waar je naar wilt RDP'en in updates. De computer waar je een RDP naar wilt doen updaten zal je probleem vermoedelijk oplossen.

RDP is een legacy product wat sowiezo nooit rechtstreeks aan het internet mag hangen, er zijn dus regelmatig updates die RDP patchen. Ben benieuwd wat MS ermee gaat doen gezien de ene na andere RDP update maar uitstel van executie is terwijl het een razend populair protocol is bij hun enterprise klanten.

Edit: als je probeert te RDP'en in een domein met AD credentials, gelieve dit te melden want dan zijn er nog opties.

[Voor 10% gewijzigd door sprankel op 03-02-2021 20:36]

• koentjuh1987
  • Nu online
je zou verwachten dat het remote desktop protocol niet zo onderhevig is aan updates..
hopelijk is het terugdraaien van enkele updates voldoende om het weer werkend te krijgen..

...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:24
Dat is het dus wel helaas, omdat het zo lek is als een mandje. Updates terug draaien is dan ook meestal niet aan te raden, zeker niet als er een verbinding gemaakt wordt over internet. De andere kant patchen lijkt me verstandiger :)

• koentjuh1987
  • Nu online
op afstand (vanuit mijn positie) is het helaas niet mogelijk de andere kant te patchen..
hopelijk kan men uiteindelijk met via vpn een alternatief voor bieden...het is dat ik een rdp nodig heb naar een andere machine om dat een applicatie (client) voor te kunnen schakelen. Bij een vpn naar het netwerk zou dat ook werkbaar zijn..

...

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• koentjuh1987
  • Nu online
inmiddels een nieuwe windows update (fix voor versie 2004) en probleem is opgelost..
https://tweakers.net/i/n6GNX14dfbQAopERUVOlnpYwivg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lO7ZvuOtOlw41wu9zDTCFt2H.png?f=user_large

...

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-03 17:25
(disregard, verwijderd door poster)

[Voor 81% gewijzigd door Valen_76 op 04-02-2021 09:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee