Toon posts:

Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Neglecktt
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-02-2021
Hoi Allen,

Mijn huidige pc, (Acer predator g3), uit 2013 komt nu zacht aan zijn einde. Momenteel run ik een i7-4770 met 8gb. Daarnaast zit er een ssd in van 128"gb en een GeForce 780ti, 3gb.

Ik ben vooral actief in het SIM racen. Assetto corsa competizione en F12020 zijn hierbij favoriet. In de toekomst wil ik me weer eens in shooters verdiepen.

Anders dan dit gebruik ik de pc niet, maar ik heb wel graag dat de komende pc weer 5/7 jaar mee kan. Meestal vervang ik in die tijd de grafische kaart voor een upgrade.

Nu zou ik graag eens een samengestelde pc tweedehands, of nieuw samengesteld kopen, in plaats van een kant en klare unit bij de mediamarkt. Mijn budget is +/-€850, maar het mag dan ook echt alleen de pc zijn. Alle randzaken zijn al aanwezig.

Ik ben huiverig voor tweedehands maar wil het wel een kans geven, daarnaast zit ik niet meer zo in de materie! Ik ben echt niet bekend met alles van AMD ryzen etc. Met Intel en kaarten van nvidea lukt het nog aardig.

Wie kan mij een beetje gidsen door dit bos? Staat er hier wat te koop wat jullie mij kunnen adviseren? Of weten jullie een goede kante en klare? Schiet maar.. Ik vind het maar moeilijk!

Overigens, overklokken etc, die ik niet :)

Alvast hartstikke bedankt!
Koene ( Zeewolde)

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
Tweede hands kan... Als je bijvoorbeeld een bod van +/- 600 euro doet op deze:

V&A aangeboden: Game PC Ryzen 5 3600 | GTX 1060 6GB | 16 GB DDR4 | SSD 512GB ...

...kun je vervolgens door sparen voor een dikkere grafische kaart, wanneer die weer op normaal prijsniveau zitten én leverbaar zijn.

IBM 5x85c 100@120 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Dual Celeron 433 (2000) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q9550 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-03 22:14
Is zelf bouwen echt geen optie? ik kan je namelijk vertellen dat je met een youtube guide op je telefoon/laptop/ipad naast je je zonder einge moeite een pc in elkaar schroeft voor minder geld dan een prebuild. Heb zelfs een vriend van me die 0,0 verstand heeft van computers op die manier zelf met een youtube filmpje zijn pc in elkaar laten schroeven.

Het kan natuurlijk dat je daar geen zin in hebt en/of dat je het niet kunt, maar dan zul je dus wel meer betalen of inderdaad 2de hands moeten gaan waar natuurlijk altijd een risico aan vast hangt

I7 8086k | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2022
doebbalapoent11 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:54:
Is zelf bouwen echt geen optie? ik kan je namelijk vertellen dat je met een youtube guide op je telefoon/laptop/ipad naast je je zonder einge moeite een pc in elkaar schroeft voor minder geld dan een prebuild. Heb zelfs een vriend van me die 0,0 verstand heeft van computers op die manier zelf met een youtube filmpje zijn pc in elkaar laten schroeven.

Het kan natuurlijk dat je daar geen zin in hebt en/of dat je het niet kunt, maar dan zul je dus wel meer betalen of inderdaad 2de hands moeten gaan waar natuurlijk altijd een risico aan vast hangt
Zolang je ergens om advies kan vragen welke componenten etc is het inderdaad heel gemakkelijk.
Sommige pre-builds kan je met zelf bouwen niet tegelijk.
Je ziet dan vaak besparingen op moederbord, voeding, kast, opslag.
Bij sommige verkopers zie je zelfs niet wat er precies in zit (ja, leuk als vermeld wordt dat er bijvoorbeeld een b550 bord in zit maar met enkel die informatie kan je niks).

Helaas, vanwege schaarsheid videokaarten, is voor 850 euro qua componenten kopen vrij teleurstellend.
Bovenstaande 2e hands is een goeie optie.

Mocht het geen probleem zijn zou ik nog een half jaartje wachten tot of budget wat hoger is en volgensmij hadk gelezen dat verwachting van leverbaarheid chips in Q2 beter gaat zijn.
Dus mogelijk ook prijsdaling/herstelling

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee