Nieuwe Technics???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb van meerdere mensen gehoord over nieuwe Technics die onderweg zijn! Het zou om Technics 1300 en 1310 gaan, maar bij de technics.nl staat er nog niks.

Nou heb ik dus net 2 Technics 1210 mk2's besteld en wil weten of ik die moet cancellen of gewoon moet nemen...

Heeft er iemand hier al wat gehoord over deze draaitafels???

BtM909

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad een nieuwe Technics draaitafel op de markt. Dit is niet de 1300 ofzo, maar:

De Technics SL-1210M3D:

Afbeeldingslocatie: http://www.procontrol.hu/SZORAK/CDPLAYER/LP/TECHNICS/Sl1210M3D.jpg
Verschillen met de SL-1200MK2:
- Pitch reset knop
- Geen 'klik' bij het pitch-nulpunt
- Ander element (zonder naald!), deze is iets zwaarder door een gewichtje
- Verbeterde aan/uit knop. Hierdoor kan hij niet meer perongeluk uitgaan.
- Extra gaatje voor een reserve element+naald
- Gratis slipmat (maar of je hem daarvoor nou moet gaan kopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
beter, misschien worden 1200 dan weer eens betaalbaar voor "de hobbyist"

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan nog meer soorten: http://backspin.org/turntables.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
hmmm.... Thanx!!!!

Weet iemand toevallig ook de prijs hiervan?

ps: Die oude aan / uit knop kan je leuke effecten mee uithalen. Ben benieuwd of dat met deze ook kan!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

[off-topic]
ik begreep niet wat er bedoelt werd met nieuwe Technics, dacht dat het iets met Technic Lego te maken had. Kan het de volgende keer iets duidelijker (bijv.Technics draaitafel, of wat dan ook)? Dank U :)
[/off-topic]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:46 schreef BtM909 het volgende:
hmmm.... Thanx!!!!

Weet iemand toevallig ook de prijs hiervan?

ps: Die oude aan / uit knop kan je leuke effecten mee uithalen. Ben benieuwd of dat met deze ook kan!
Ja kan, is namelijk precies dezelfde alleen zit hij nu in een soort behuizing, tegen het per ongeluk uit-stooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:58 schreef Stropdas het volgende:
[off-topic]
ik begreep niet wat er bedoelt werd met nieuwe Technics, dacht dat het iets met Technic Lego te maken had. Kan het de volgende keer iets duidelijker (bijv.Technics draaitafel, of wat dan ook)?
[/off-topic]
[off-topic]Ja sorry hoor, maar als ik Technics zeg, dan heb ik het alleen maar over draaitafels. Hoe moet ik nou weten dat er ook Lego technics zijn (no offence, maar ik ging er van uit dat het wel duidelijk was)
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Neem maar een Vestax PDX 2000 die is veel beter als de technics.

Mijn TT1 heeft nog betere specs als de technics en kost nog minder. Mijn oordeel -> Zonde van je geld. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oordeel, die TT1's halen het toch niet bij de techs, leuke opties allemaal, maar die techs zijn toch een stuk "steviger" en hebben een sterkere motor (zet ze maar naast elkaar). Die PDX 200, indd. leuke optie, goed uitgevoerd, nog even kijken hoe ze het over een langere periode doen (zijn nog te nieuw om daar over te oordelen, en heb al gehoord over het ontstaan van hitte onder de platter endergelijken rondom motor..)

Ohja en die M3d is niet echt nieuw..jaar of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:46 schreef Bazz het volgende:
- Ander element (zonder naald!), deze is iets zwaarder door een gewichtje
Nou heb ik totaal geen verstand van draaitafels enzo hoor, maar de bovenstaande zin doet mij denken dat het hier om een nieuw soort draaitafel gaat die niet meermet een naald werkt?
- Extra gaatje voor een reserve element+naald
Wat moet je met een gaatje voor een naald als het ding geen naald heeft :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook bull, vast iets verkeerd begrepen, want de M3D doet het nog (ouderwets :?) met naald..

wat ik weet is, het belangerijkste verschil gewoon, "ingezakte" aan/uit knop, pitch zonder "click" bij zero pitc point, en ook volgens mij 10% pitch in plaats van 8%, en heel mischien ook een pitch override knop (brengt pitch tot 0), zoiets, niets speciaals op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lamaar, verkeerd begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:06 schreef Reind het volgende:
Neem maar een Vestax PDX 2000 die is veel beter als de technics.
yeahyeahyeah, who's tha man? REIND IS....REIND IS!! :P
jongen, met jou kan ik praten. technics wordt zo veel verkocht om zijn naam en niet om zijn kwaliteit. net als nike met schoenen zeg maar, het is niet slecht ofzo maar ook niet het beste van het beste en je betaalt je ook nog eens een ongeluk voor de merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:20 schreef A-TOMIC het volgende:
Mijn oordeel, die TT1's halen het toch niet bij de techs, leuke opties allemaal, maar die techs zijn toch een stuk "steviger" en hebben een sterkere motor (zet ze maar naast elkaar). Die PDX 200, indd. leuke optie, goed uitgevoerd, nog even kijken hoe ze het over een langere periode doen (zijn nog te nieuw om daar over te oordelen, en heb al gehoord over het ontstaan van hitte onder de platter endergelijken rondom motor..)

Ohja en die M3d is niet echt nieuw..jaar of 2?
Dat van die motor is bullshit -> De Vestax en Numark hebben meer kracht op de motor dan de Technics.
Ga maar is aan die lui van feedback vragen wat je beter kan kopen, krijg je dit te horen -> 1 Vestax 2 Numark ProTT2 3 De technics en die lui weten waar ze het over hebben. Ik heb dus zelf ook technicsen gehad en wou dit dus eerst ook niet geloven maar toen ik eenmaal op de TT1 had gedraaid was ik verkocht. (vestax pdx2000 was toen nog niet uit)
De vestax en numrk hebben beide een torque van 2,2 Nm/cm2 en dat red de technics niet met zijn 1,8 :) En dat verschil merk je dus echt wel.
Maarre ik zou zeggen kom een keer langs dan mag je de mijne ff testen en dan durf ik te wedden dat jij niet kunt ontkennen dat de motor in de Vestax + Numark pro TT1/TT2 beter is als die van de technics.

Zo dat is er weer uit voor vandaag. Ach ja mensen die een technics hebben zullen niet snel toegeven dat er gelijkwaardige of betere produkten zijn als hun dierbare technicsen. Ik ben in ieder geval blij dat ik toen mijn technicsen weggedaan heb en er Numarks voor heb terug gekocht. En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. ;)
Op dinsdag 14 augustus 2001 20:51 schreef nelis het volgende:

[..]

yeahyeahyeah, who's tha man? REIND IS....REIND IS!! :P
jongen, met jou kan ik praten. technics wordt zo veel verkocht om zijn naam en niet om zijn kwaliteit. net als nike met schoenen zeg maar, het is niet slecht ofzo maar ook niet het beste van het beste en je betaalt je ook nog eens een ongeluk voor de merknaam.
Idd laat iedereen maar lekker technics kopen want dan heb ik tenminste iets wat niet iedereen heeft.
Enne ga mischien ook die pdx2000 kopen. -> Mijn TT1's gaan dan naar de studio (van een vriend van mij en ze blijven gewoon mijn eigendom) Dus als ik deze zomer genoeg feestjes heb gedaan dan staan er in december 2 Vestaxen naast mijn Dateq XTC mixertje (die xtc wil ik nog een keer vervangen voor een Allen&Heath mixer :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [SG] naar [AV] :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook de gemini's hebben meer torque..Die soundlabs waar we het in een andere thread over hebben, starten sneller dan een Tech (volgens de heren bij i-dj) ;)

En het is echt te merken..als ik net van de platenboer kom, waar ze PDX'en hebben, en dan ga je weer op de tech's draaien starten/remmen ze toch vrij langzaam...ik vind de torque discussie niet heel boeiend though, als ie maar rond de 2 zit is het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Specs van een Vestax of Numark zeggen ook niet alles: je kan in een fiat panda wel een ferrari-motor leggen, maar dat maakt hem echt niet beter, ja harder lopen wel, maar daar heb je het mee gezegd. Het gaat ook om het gevoel. BTW, russische straaljagers hebben veel mindere specs dan amerikaanse straaljagers, maar de uiteindelijke prestaties komen gelijk uit.

Maar goed, hiermee wil ik dus niet zeggen dat Technics beter is, maar dat je niet moet blindstaren op specs.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik het anders formuleren: naar mijn ervaringen, zijn de techs kwua torque toch wat beter, alleen die PDX (alleen de 2000) vindt ik het evenaren (overtreffen mischien).
Maar dat zijn mijn ervaringen, heb op alle 3 gedraaid dus das het probleem niet. En dat over het feit dat Techs alleen vanwege merknaam zo verkocht worden is natuurlijk bull.. Anyways, maakt niet uit allemaal, het gaat erom dat jejezelf prettig voelt bij je draaitafel, de ene stelt er andere eisen aan dan de ander. Ik draai bijv. puur hip-hop en doe daar turntablism bij, dus zullen dingen als een digital read-out en dergelijken omtrend de pitch mij minder belangerijk lijken.. (alhoewel die pdx 2000 zeeer dope zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij vind niemand die pitch readout nuttig :) En je hebt gelijk, zolang je er zelf lekker bij voelt is het ok, maar heel veel lui staren zich blind op technics, dat vind ik irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die dingen hebben zich ook nou eenmaal bewezen. Haal nou nog eens oude technics uit begin van de jaren 80 en hij zal het nog even goed doen als een nieuwe. Das kwaliteit. Vergelijk het maar met al die andere tafels, de techs zijn gewoon een andere kwaliteit dat voel je gewoon. Het is pas in de laatste jaren dat andere merken eindelijk beginnen mee te komen (dan heb ik het over Vestax, van andere merken ben ik nog niet overtuigd). Is gewoon feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:55 schreef Reind het volgende:

[..]

Dat van die motor is bullshit -> De Vestax en Numark hebben meer kracht op de motor dan de Technics.
Ga maar is aan die lui van feedback vragen wat je beter kan kopen, krijg je dit te horen -> 1 Vestax 2 Numark ProTT2 3 De technics en die lui weten waar ze het over hebben. Ik heb dus zelf ook technicsen gehad en wou dit dus eerst ook niet geloven maar toen ik eenmaal op de TT1 had gedraaid was ik verkocht. (vestax pdx2000 was toen nog niet uit)
De vestax en numrk hebben beide een torque van 2,2 Nm/cm2 en dat red de technics niet met zijn 1,8 :) En dat verschil merk je dus echt wel.
Maarre ik zou zeggen kom een keer langs dan mag je de mijne ff testen en dan durf ik te wedden dat jij niet kunt ontkennen dat de motor in de Vestax + Numark pro TT1/TT2 beter is als die van de technics.
Hoe komt het dan dat op IEDER (house-)feest Technics draaitafels staan!?!?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:55 schreef Reind het volgende:
[blablabla}
(die xtc wil ik nog een keer vervangen voor een Allen&Heath mixer :9~ )
Jij hebt echt ongelofeloos veel geld teveel over voor een mixertje of niet?

Ik zag dat ding toen ik in Frankrijk was in een (Franstalig) blad dat ding (de XONE:32). Ik dacht dat die misschien nog wel eens te betalen zou zijn, zelfs voor mij, omdat 'ie maar 3 kanalen had en er erg simpel uit zag.

Toen ging ik toen ik thuis was rondneuzen, maar toen bleek 'ie 2000 piek te kosten!

Ik kom graag een keertje langs, Reind, als jij je PDX'en en de A&H hebt! (of toch maar niet, dan word ik jaloers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn technics SL-D2 draait ook nog steeds, ondanks dat ie heel veel doorstaan heeft!

Maar das geloof ik geen draaitafel om mee te DJen (zit namelijk nog draaipitch op) :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie draiat is het goed toch? :P

Waarom staan er op elk feest techs?
1: Omdat ze gehuurd worden. Ee verhuurbedrijf gaat natuurlijk niet zijn complete verzameling techs aan de straat zetten, zodra er een iets beter nieuw model uit is.
2: Omdat de meeste DJ's techs gewend zijn
3: Omdat ze zich qua duurzaamheid bewezen hebben. De andere modellen hebben dit nog niet gedaan, omdat de tijd niet gaat dan hij kan. En tijd is toch de enige echte duurzaamheidsmeter...

Dus niet omdat techs "beter" zijn. Het is een kwestie van smaak tegenwoordig, of voor sommigen een kwestie van specs. Maar alleen voor hele kortzichtigen is het een kwestie van merknaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 13:52 schreef 3DBlaster het volgende:

[..]

Jij hebt echt ongelofeloos veel geld teveel over voor een mixertje of niet?
Nou kijk ik vind een goede mixer dus net zo belangrijk als een goede platenspeler. Met een K*Tmixer draai je ook gewoon minder (qua geluid e.d bedoel ik dan)
En die Allen&Heath mixer is gewoon 1 van de beste mixers die er is en mocht ik er geld voor hebben dan is dat 1 van de dingen die ik graag zou willen hebben.

Enne nee ik heb geen geld teveel -> Eerder chronisch geldtekort. Maarja met hard werken kom je een heel eind hoor ;)

Wat betreft die Technics - Numark/Vestax discussie -> ik houd er over op maar ik ben er ook van overtuigd dat als technics niet snel met iets beters komt ze hun leidende marktpositie snel kwijt zijn op draaitafel gebied. ;)

Verwijderd

Ze zijn al twintig jaar met niets nieuws gekomen, dus ik hoop dat ze iets _heel_ gaafs uit het lab toveren...
Of het geld aan research er nie voor over hebben, en hun DJ-markt laten afsterven. Het is een gigantisch bedrijf, wat al dat schreeuwerige dj-gedoe misschien helemaal geen goede markt vindt.
Vergeet niet dat de SL ook maar een ongelukje was. En de rest van hun DJ-gear stelt niet zo veel voor. Het is best goed spul, maar niets baanbrekends oid, alsof ze een bouwpakket in elkaar zetten...

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:09 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ze zijn al twintig jaar met niets nieuws gekomen, dus ik hoop dat ze iets _heel_ gaafs uit het lab toveren...
Of het geld aan research er nie voor over hebben, en hun DJ-markt laten afsterven. Het is een gigantisch bedrijf, wat al dat schreeuwerige dj-gedoe misschien helemaal geen goede markt vindt.
Vergeet niet dat de SL ook maar een ongelukje was. En de rest van hun DJ-gear stelt niet zo veel voor. Het is best goed spul, maar niets baanbrekends oid, alsof ze een bouwpakket in elkaar zetten...
Idd en ze zullen naar mijn idee best wel snel met iets nieuws moeten komen aangezien steeds meer mensen voor de Vestax/Numark en Mries zelfs voor soundlab gaan ;) (tsja Mries ik kom ze wel ff testen want ik ben ook benieuwd)
Wat betreft gemini -> leuk spul maar ze hebben nog steeds geen high end spul wat dan ook echt zijn geld waard is naar mijn idee.

Je hoord mij ook niet zeggen dat technicsen slecht zijn maar sommige mensen kijken zich helemaal blind op technics technics technis technics en willen van niks anders weten * R2D2 heeft daar een hekel aan terwijl er zoveel ander goed spul is wat nog goedkoper is ook.

Verwijderd

hey, ik zei alleen nog maar misschien :) hoewel ze wel voldoen als 2de set denk ik :P Echt retegoedkoop, 399 mark per stuk inc. Stanton elementjes *D Ben er wel erg benieuwd naar, vind het wel jammer dat die dingen er ECHT NIET uit zien (super plasticky), maar wat wil je voor 399 mark haha ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.altai.co.uk/soundlab/photos/deckpics/g053a.jpg

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:20 schreef Mries! het volgende:
hey, ik zei alleen nog maar misschien :) hoewel ze wel voldoen als 2de set denk ik :P Echt retegoedkoop, 399 mark per stuk inc. Stanton elementjes *D Ben er wel erg benieuwd naar, vind het wel jammer dat die dingen er ECHT NIET uit zien (super plasticky), maar wat wil je voor 399 mark haha ;)

[afbeelding]
Ach als je dat plaatje van die pdx2000 bekijkt ziet ie er ook superplastic uit maarja tis en blijft een supertafel die er (vind ik) ook nog best wel cool uit ziet.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Maar goed, de hele thread ging over het gerucht dat er een nieuw model Technics op komst is. De M3D is er al dus die wordt niet bedoeld.

Ik heb er zelf nog niks van gehoord, maar de 1300 en 1310 (in resp. zilver en zwart) bestaan al sinds 1974 :) . Kijk maar in dit artikel op backspin.org.

Of Technics dus echt met nieuwe tafels komt weet ik niet, ik hou m'n 1210's gewoon, die doen het de eerstkomende 20 jaar nog prima :)

Verwijderd

mhh had tekstep het niet een keer over een zichzelf beatmatchend systeem ofzo, stond op Dogz On Acid, maar ik kon het niet vinden :) Ik denk dat het een gerucht is

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 01:13 schreef Mries! het volgende:
mhh had tekstep het niet een keer over een zichzelf beatmatchend systeem ofzo, stond op Dogz On Acid, maar ik kon het niet vinden :) Ik denk dat het een gerucht is
Ik mag het hopen ;)

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 14:02 schreef Noisema het volgende:
Mijn technics SL-D2 draait ook nog steeds, ondanks dat ie heel veel doorstaan heeft!

Maar das geloof ik geen draaitafel om mee te DJen (zit namelijk nog draaipitch op) :( :(
meen je dat? lol, die heb ik dus ook hier staan :)

• violator_
  • Laatst online: 05-09 11:16
Ik geloof toch dat de voornaamste reden dat Technics SL12xx tafels de beste zijn was dat ze Direct Drive hebben (waar Technics patant op heeft). Dit hield toch in dat er een systeem met magnetisme werdt gebruikt ipv een gewone motor waardoor hij altijd direct op snelheid is .. ?

Als t niet zo is lama horen (dus als je er ECHT verstand van hebt en niet gaat lopen lullen over 'specs' ed en er geen ervaring mee hebt ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Bij Technics is de platter waar je de plaat oplegt onderdeel van de motor, bij andere merken is het alleen dat staafje in het midden dat de aandrijving voortbrengt.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 03:20 schreef SiGNe het volgende:
Bij Technics is de platter waar je de plaat oplegt onderdeel van de motor, bij andere merken is het alleen dat staafje in het midden dat de aandrijving voortbrengt.
Motor?!? Ik dacht dat in mijn Technics'en geen motor maar een magneet zat!

• TripleM
Op donderdag 16 augustus 2001 09:04 schreef Bazz het volgende:
Motor?!? Ik dacht dat in mijn Technics'en geen motor maar een magneet zat!
Tis net wat je motor noemt. Van Dale zegt:
Žmo·tor (de ~ (m.))

1 machine waarin energie wordt omgezet in beweegkracht
2 motorfiets
3 stuwende kracht, initiatiefnemer
Dus of een motor nu met tandwieltjes, magneten, elastiekjes of kleine hamstertjes werkt maakt niet uit, zolang er maar beweegkracht vrijkomt :)

Verwijderd

ghehe :) Ik weet van de vestax dat die zeker weten sneller opstart dan de Tech's. En remmen ook :)

• TripleM
Op donderdag 16 augustus 2001 11:14 schreef Mries! het volgende:
ghehe :) Ik weet van de vestax dat die zeker weten sneller opstart dan de Tech's. En remmen ook :)
Ach dat maakt allemaal niet zoveel uit.. Ik kende niet zoveel andere tafels dus ben ik voor Technics gegaan.. Het zou best kunnen dat ik, als ik nu tafels zou kopen, ik Vestax of Numarks had gekocht ofzo, maar het draait allemaal goed en da's het belangrijkste..

Verwijderd

En wat doen jullie (hiermee bedoel ik de 'Vestax' personen) als je ergens op een feest ofzo moet draaien en daar staan Technics draaitafels?!? Kunnen jullie er dan niks van, omdat je al die extra's niet hebt of is het gewoon effe afzien??

Verwijderd

Extra's? De enige "echte" extra is de torque... Dus je zal wat minder hard moeten remmen/duwen...

Technics HAD inderdaad patent op hun systeem, maar dit is enige tijd verlopen. Toen kwamen er ineens een stuk meer goede tafels uit, omdat iedereen zo'n magneetmotor mocht gebruiken!

Platter onderdeel van de motor? Betekent dat dat je hem er niet af kan halen? Of zit het toch net als bij mijn PT1000's?
Als ik mijn platter eraf haal, zie ik een kleiner schijfje, met twee gaatjes en de spindle, waar mijn platter met twee pinnetjes en een gaatje invalt.
Leuk detail: Als je hem laat draaien zonder platter, zie je dat hij met scohkjes beweegt. Dit omdat de motor geen weerstand ondervindt, en dus kan "doorschieten". Als je vervolgens op stop drukt, spint hij als een gek achteruit :).

• R2D2
  • Niet online
Mensen check m'n laatste post ff. Voor de liefhebbers van technicsen.

Lijkt mij errug goedkoop ;)

Ow en wat dat patent betreft wat technics had op de magneet aandrijving -> Die is verlopen en nu maken vestax en numark er ook gebruik van maar wel op een andere manier waarbij meer kracht vrijkomt.

Zal zo ff een pic posten van mijn numark en zijn aandrijving (moet um toch weer ff oppoetsen -> Allemaal vette vingers ;) )

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:12 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Platter onderdeel van de motor? Betekent dat dat je hem er niet af kan halen? Of zit het toch net als bij mijn PT1000's?
Als ik mijn platter eraf haal, zie ik een kleiner schijfje, met twee gaatjes en de spindle, waar mijn platter met twee pinnetjes en een gaatje invalt.
Leuk detail: Als je hem laat draaien zonder platter, zie je dat hij met scohkjes beweegt. Dit omdat de motor geen weerstand ondervindt, en dus kan "doorschieten". Als je vervolgens op stop drukt, spint hij als een gek achteruit :).
Als ik mijn Technics zonder platter start, zie je NIETS bewegen. De magneet stuurt direct de platter aan. Er zijn dus verder geen bewegende delen!

Verwijderd

Wow! Dus er zit een magneet in je platter! Mijn PT wordt aangedreven door dat schijfje, wat door een quartz-kristal constant gehouden wordt....

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op donderdag 16 augustus 2001 00:20 schreef Mries! het volgende:

[afbeelding]
"haha ;) " ??

Hmz.. ik heb deze dus (2x), als beginners setje, en ik moet zeggen, ik ben er heel blij mee. Het werkt perfect, hoge torque, snelle start, maarja, idd niet zo heel mooi..

Maar zijn die Vestax wel mooi dan? :r gadver, dat is pas plastic!!

Ow.. enneh, dit:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:12 schreef ^JaapvR^ het volgende:
..heeft * Skate2000 ook!! Maar wat bedoelen jullie met "geen weerstand, dus doorschieten"?

Is het niet gewoon om de gaatjes te vinden? Als ik de platter niet goed leg, naast de gaatjes dus, en ik druk op start, dan schiet 'ie gelijk goed... :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:12 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Wow! Dus er zit een magneet in je platter! Mijn PT wordt aangedreven door dat schijfje, wat door een quartz-kristal constant gehouden wordt....
Waarom denk je dat die platter van een Technics draaitafel meer dan 5 kilogram weegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 12:20 schreef Bazz het volgende:
En wat doen jullie (hiermee bedoel ik de 'Vestax' personen) als je ergens op een feest ofzo moet draaien en daar staan Technics draaitafels?!? Kunnen jullie er dan niks van, omdat je al die extra's niet hebt of is het gewoon effe afzien??
Tis ff wenne maar dat duurt 2 platen en dan weet je ook weer hoe een technics werkt (heb dan wel geen vestax maar wel een TT1 :) )

Ow en hier staan de plaatjes van de aandrijving van mijn TT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met "geen weerstand" bedoel ik dat de motor veel teveel kracht in 1 keer levert. Hij hoeft tenslotte geen platter van een kilo of twee (die van mij zijn loichter dan de techs...) vooruit te trekken.

De reden dat jouw motor automatisch de gaatjes vindt is vrij eenvoudig:
Die platter is nog niet aan de motor gekoppeld (de pin zit niet in het gaatje, duh). Hierdoor draait de motor wel, maar de platter niet. Ergens tussen 0 en 1/33 seconde moet het gaatje dus langs het pinnetje komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:55 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ergens tussen 0 en 1/33 seconde moet het gaatje dus langs het pinnetje komen!
Maak er maar 1/33 of 1/45 minuut van (33 1/3 rpm betekent: 33 1/3 rotaties per minuut)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt er trouwens iemand oooit 78RPM? sommige nieuwere draaitafels hebben dat.. heel vroeger werden er regelmatig vinyltjes uitgebracht op 78rpm.. maar tegenwoordig heeft dat toch weinig zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:49 schreef T3KST3P het volgende:
gebruikt er trouwens iemand oooit 78RPM? sommige nieuwere draaitafels hebben dat.. heel vroeger werden er regelmatig vinyltjes uitgebracht op 78rpm.. maar tegenwoordig heeft dat toch weinig zin :?
Ik denk dat dat alleen maar voor de phun is, of voor "speciale effecten".. :) In de praktijk zal je het idd niet nodig hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:49 schreef T3KST3P het volgende:
Drum and Bass op 78rpm met de pitch op 10 -> lijkt me lache op m'n TT1 ;) Wat jou T3KST3P? jij bent hier toch de DnB man.

Enne nee ik gebruik het dus echt nooit net zoals die reverse knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, idd, rpm staat nog steeds voor rounds per minute... :P

Drum 'n bass oppitchen? Het is toch al phat genoeg zonder? Een breakbeat is al snel van zichzelf (soms), die wordt alleen maar chaotisch van 78rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:26 schreef Skate2000 het volgende:
"haha ;) " ??

Hmz.. ik heb deze dus (2x), als beginners setje, en ik moet zeggen, ik ben er heel blij mee. Het werkt perfect, hoge torque, snelle start, maarja, idd niet zo heel mooi..
Skate2k : is geen dis van de soundlab hoor, maar je krijgt immers waar je voor betaald, en dat is niet veel :).Ik ga ze zelf denk ik ook halen..Kan je geen pic's maken van dichterbij? :P zou koel zijn.

'neway om weer enorm te gaan miereneuken, volgens mij staat rpm voor revolutions per minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNB @ 45RPM = 170+ BPM
DNB @ 78RPM = 295+ BPM..

ehm, nee.. das mij iets te snel :)

zullen we dat dan maar speedjungle noemen >:)

>> nut van 78RPM gevonden, is leuk als je van die turntablism plaatjes hebt en je scratcht.. leuke ffecten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat die 78 RPM handig is voor het maken van snelle jungle breakbeats als je aan het beatjugglen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
wat kost zo'n draaitafel nou eigenlijk?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 16:55 schreef Zeepoog het volgende:
wat kost zo'n draaitafel nou eigenlijk?
Welke wou je weten?

Vestax - Numark - Gemini - Technics - Soundlab e.d

kijk maar is op http://www.dj-gear.com

Pagina: 1