Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRSCatcher
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-02-2022
Mijn vraag:
Hallo, ik heb een vraag mbt het instellen/configureren van een Cisco Aironet 2700 Acces point.
Ik heb de Air-CAP2702I-E-K9 van iemand gekregen en ik wil deze nu aansluiten op een PoE poort op mijn switch. Is dit Acces point ook in te stellen, zoals je ook een router instelt met ip adres?
Of is er een manier om dit acces point 'Live' te krijgen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op de site van Cisco gezocht naar oplossingen en downloads, maar kom niet verder dan wat software waar ik niets mee kan.
Ik gebruik een Apple MacBook Pro, dus ik weet niet of daar misschien het probleem zit?

Wie kan me helpen?

mvg Frank

[ Voor 0% gewijzigd door FRSCatcher op 03-02-2021 17:35 . Reden: spelfout ]

Beste antwoord (via FRSCatcher op 22-03-2021 16:51)

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 10:06
Ik ga even heel bot zijn, maar begin er niet aan, dit gaat je niet lukken.

Waarom? Terechte vraag :)
- Cisco AP's hebben een (dure) controller nodig om tot hun recht te komen.
- Er zit dus 9/10 een lightweight firmware op, en de autonomous versie is enkel te verkrijgen met een (duur) support contract
- Mocht je toch geluk hebbendat er reeds een autonomous firmware op zit, moet je eerst aanloggen via serial console om het ding een IP te geven.
- Dan pas kan je, als je geluk hebt dat de webinterface niet gedelete is, inloggen in de brakke webinterface.
- En dan ga je verdrinken in de settings die nodig zijn om de meest eenvoudige setup op te zetten.

Dus nogmaals, als je niet gewend bent om met enterprise hardware te spelen, verwacht niet al te veel resultaat ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 21:41
wij stellen deze in via de console kabel ... wat jou MBP niet kan

je zou op je switch is kunnen kijken welk mac adres er binnenkomt op die poort en dan in het netwerk te scannen of je op ip adres kan verbinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 10:06

- Er zit dus 9/10 een lightweight firmware op, en de autonomous versie is enkel te verkrijgen met een (duur) support contract
- Mocht je toch geluk hebbendat er reeds een autonomous firmware op zit, moet je eerst aanloggen via serial console om het ding een IP te geven.
- Dan pas kan je, als je geluk hebt dat de webinterface niet gedelete is, inloggen in de brakke webinterface.
- En dan ga je verdrinken in de settings die nodig zijn om de meest eenvoudige setup op te zetten.

Dus nogmaals, als je niet gewend bent om met enterprise hardware te spelen, verwacht niet al te veel resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:28
PerfectPC schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:28:

Dit en hij is zwaar EOL (April 30, 2019)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:25
Voor Air-CAP2702I-E-K9 heb je Cisco wireless lan controller nodig. Zoals Cisco WLC 2504, 3504 of 5508.
Het is zoals @PerfectPC zegt enterprise spul. Het vereist kennis om zulke access-points te configureren.

Al heb je standalone versie (SAP ipv CAP). Cisco access-point webinterface zijn traag vergeleken met consumenten access-points.

Mijn advies: verkoop die access-point en koop een andere access-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PerfectPC schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:28:

Cisco heeft ook meer toegankelijke AP's. Dan heb ik het over de Cisco Business 100 en Cisco Business 200 series. Deze zijn in 2020 op de markt gekomen. Daar heb je geen contract of wat dan ook voor nodig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-05 18:38
Deze ap's kun je prima converten naar automome software. Dus deze zijn an sich wel bruikaar, ik heb er ook ooit een set gehad.

Web interfaces zijn echt ronduit traag, maar die hoef je niet te gebruiken en is ook erg complex net zoals de CLI configuratie.

Er zijn tal van guides op internet te vinden , google maar eens op cisco ap to autonomous.

Maar goed, als je nog niet eerder met enterprise apparatuur gewerkt hebt denk ik dat het niet adviseerbaar is mits je graag wilt, en genoeg tijd hebt.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRSCatcher
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-02-2022
Beetje late reactie maar bedankt voor de antwoorden.
Ben er niet zo in thuis, dus maar een andere oplossing gezocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:25
ijske schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:46:
wij stellen deze in via de console kabel ... wat jou MBP niet kan
Huh ?? Ik doe het anders op mijn MBP via een USB-serial converter en de ingebouwde terminal.. en die USB->serial zal jij ook gebruiken tenzij je een oude laptop gebruikt die nog een seriele poort heeft..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MacIsCool goed bedoeld, maar een topic kicken uit maart is niet helemaal de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.