• Bryan_18
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Goedemiddag!

ik had een vraagje kan er op dit moment meer geheugen in de ps5?
want ik heb nu op dit moment 825GB. na 3 tot 5 games zit ie al vol de ps5..
maar kan ik ook harde schrijf kopen dus Bijvoorbeeld SSD of wat en ook om meer geheugen te krijgen zal wel fijn zijn! stond wel op het internet dat er een update moet komen?

Gr
Bryan

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:34
Heb je maar 825 GB? En je hebt wel het 1 TB model gekocht? Want dan zou ik even teruggaan naar de winkel, zijn ze waarschijnlijk die laatste 175 GB vergeten bij te pluggen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor zover ik weet kan er in een PS5 in principe een doodnormale NVME drive geduwd worden, maar Sony heeft dat momenteel uit staan. Je zult bovendien behoorlijk wat zaken uit elkaar moeten halen. Sony bepaald bovendien dmv. een whitelist welke SSD's specifiek. Als je weet wat voor SSD, dan is het echter een kwestie van "het is net een PC" qua aanschaf/installatie... maar vooralsnog staat dit dus uit.

Hoewel "standaard m.2 NVME" erg fijn is, valt er wel wat te zeggen voor de manier waarop Microsoft dit heeft gedaan.

Sony zal het whitelist aspect waarschijnlijk af laten hangen van sustained transfer rate en seektime, waardoor een PCIe gen4 SSD doorgaans de criteria is (en dan niet van die DRAM-loze dingetjes).

Dikke kans dat producten als pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB op die whitelist gaan komen, zodra de upgrade komt die de functionaliteit aanzet.
Erapaz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:
Heb je maar 825 GB? En je hebt wel het 1 TB model gekocht? Want dan zou ik even teruggaan naar de winkel, zijn ze waarschijnlijk die laatste 175 GB vergeten bij te pluggen.
Helaas hoe console fabrikanten werken. De PS5 is er alleen in 825GB-variant (en dat kan je niet uitbreiden momenteel ondanks dat je wel een M.2 slot hebt). Dikken kans dat er wel degelijk 1TB in zit, maar dat het OS + cache gewoon 175 in beslag neemt. Hoewel Microsoft levert met 1TB, is er voor de Series X standaard ook zoiets gereserveerd, zodat je ook op 825GB uitkomt ongeveer.

Alleen daar kan je al wel storage cards voor kopen, zonder whitelist, en ook zonder schroevendraaier:

pricewatch: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 1TB 1TB Zwart

Kost alleen net zo veel als de M.2 NVME drive (die je evt. als je wilt nadat je er klaar mee bent op je PS5 in een PC kan hangen, wat bij de Xbox weer niet kan)

[Voor 37% gewijzigd door Umbrah op 03-02-2021 17:21]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Erapaz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:
Er is geen 1TB-model van de PS5, hij heeft altijd 825GB.

The devil is in the details.

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan ook gewoon een externe HDD of SSD verbinden via USB en daar games op laten opslaan.

Wees echter van bewust dat je op dit moment alleen PS4 games op de externe storage kan zetten.

Op een later moment zal het mogelijk moeten worden om zelf een extra SSD intern in de PS5 te stoppen. Dat is nu dus nog niet mogelijk.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:34
Lol, wordt nog serieus op gereageerd ook dat ik zeg dat hij het resterende moet laten bijprikken....

Ik heb al mijn PS4 games op een externe SSD, qua laadtijden even snel als de interne voor PS4 games. Daarmee houd ik genoeg ruimte over voor de PS5 games op de interne SSD.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee