Toon posts:

Div uitlijning top

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Vraag

• Perrush
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-12-2022
Hallo,

ik heb volgende code en probeer deze aan te passen zodat het element top left komt te staan. Nu staat deze onderaan de container. (en oorspronkelijk ook rechts, maar dat was makkelijk aangepast)

Ik heb al veel conbinaties met top geprobeerd, maar dat is het blijkbaar niet. Online ook wel gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg.

--
<div class="xxx" data-company="xxx" data-color="main" data-language="nl" data-size="normal" data-position="left"></div><script src="https://static-widget.xxx.com/loader.js"></script>
--

tia
Stefan

Alle reacties

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 02:49

Nila

Idiot!

Ik zal je een schop in de juiste richting geven. Los het op met CSS.

Mocht je het dan nog niet snappen is misschien je kennis nog niet genoeg en is het raadzaam om deze kennis van te voren op te doen?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:32
Zonder de 'bestaande' CSS bij te sluiten kunnen we denk ik weinig voor je betekenen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

data-position is een data-attribute van HTML. Een variabel attribuut dus.
Ik weet niet waar deze betrekking op heeft.

Zoals @Nila al zei: Los het met CSS op.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Perrush
hmm oké bedankt. maar dit is het enige stukje code dat ik moet/ kan invoegen. ik heb dus geen mogelijkheid om meer code toe te voegen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:17

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Het zou helpen als je wat meer informatie gaf. Je laat nu alleen een stukje heel generieke HTML zien die, blijkbaar, van een of andere widget is. Als je die nou al eens zou vermelden zouden we misschien iets meer kunnen zeggen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je kan css ook in je html stoppen. Mooi is het niet, maar het werkt als het goed is wel. Dit doe je met een style-attribute. Zie: https://developer.mozilla...L/Global_attributes/style

Zie verder hier wat voorbeelden hoe je dan met css je position kan veranderen: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/position

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:30:
Het zou helpen als je wat meer informatie gaf. Je laat nu alleen een stukje heel generieke HTML zien die, blijkbaar, van een of andere widget is. Als je die nou al eens zou vermelden zouden we misschien iets meer kunnen zeggen...
Voor deze vraag helpt het... misschien.

Maar als je enkel een div hier neergooit en wonderen verwacht, ben ik bang dat je meer basics of tutorials nodig hebt.

{signature}

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daos schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:58:
Je kan css ook in je html stoppen. Mooi is het niet, maar het werkt als het goed is wel. Dit doe je met een style-attribute. Zie: https://developer.mozilla...L/Global_attributes/style

Zie verder hier wat voorbeelden hoe je dan met css je position kan veranderen: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/position
Er is al een class atttribute. Dus @Perrush kan al met CSS aan de slag.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• FrankHe
Zonder het delen van de bestaande CSS kunnen we niets. De vraag is nu, gaat er nog CSS code gepost worden? Anders kan het topic wat mij betreft wel dicht.

• raxon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:25
FrankHe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:06:
Zonder het delen van de bestaande CSS kunnen we niets. De vraag is nu, gaat er nog CSS code gepost worden? Anders kan het topic wat mij betreft wel dicht.
Die heb je niet nodig, topic starter heeft al aangegeven dat hij dat HTML alleen aan kan passen. Hij moet
code:
1
 <style> .xxx { top: ...} <style>
toevoegen.

RaXon

• FrankHe
Maar als je iets wilt uitlijnen dan is het wel fijn om te weten hoe de bovenliggende container is gepositioneerd.
Perrush schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:04:
[...]
Nu staat deze onderaan de container. (en oorspronkelijk ook rechts, maar dat was makkelijk aangepast)

Ik heb al veel conbinaties met top geprobeerd, maar dat is het blijkbaar niet. Online ook wel gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg.

[...]
TS heeft al dingen zitten proberen maar zet de probeersels niet in de OP. Sorry maar zonder deze informatie gaat dit topic nergens over.

Of te wel, kom met de reeds geprobeerde CSS over de brug of sluit het topic.

• Perrush
Hey allemaal,

het is iemand die een drag en drop website wilt maken en idd een widget wil invoegen. De widget heeft weinig instellingen zoals je ziet en ik wil er eigenlijk ook niet te veel extra code aan toevoegen omdat ik niet weet of dat ook altijd werkt.

De position van 'right' naar 'left' wijzigen was simpel en ik dacht dat er wel een standaard manier was om die naar 'top left' te krijgen. Maar alle combinaties van top en left en de top in een apart stukje werkten niet. Daarom de vraag hier.

iig toch bedankt voor jullie reacties. topic mag wat mij betreft dan dicht.

• FrankHe
Plaats eens een stukje CSS!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Perrush als je inderdaad geen enkele informatie geeft zoals gevraagd ga je niet geholpen worden. Mocht je nog eens een ander topic openen, neem dat dan mee, anders zal die ook snel dicht gaan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee