• catruschel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-02-2021
Hallo,

Photoshop wilde niet meer starten vanwege een te volle werkschijf.
Ik heb een extra HDD geplaatst in de windows laptop.
Door windows wordt de schijf herkent en kan die gebruikt worden.
Ook in PS kunnen er bestanden van en naar geschreven worden.
Helaas kan ik de schijf niet instellen als werkschijf.

Iemand een idee hoe dit te doen?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Kees Truschel

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Als het een verwijderbare HDD is (ofwel: USB o.i.d.) dan gaat 't niet. Het is dan geen "vaste" vaste schijf namelijk en omdat je die op elk moment wanneer 't je uitkomt zou kunnen verwijderen is dat een 'risico' voor Photoshop want dan trek je diens mat (werkgeheugen) onder de voeten vandaan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• catruschel
Hallo Roblll,

Het is een extra hdd (sata) in de laptop geplaatst naast de SSD en geen USB.
Zoals al gemeld ziet windows de schijf wel als extra harde schijf en kan photoshop de bestanden op de schijf openen, maar als werkschijf wil photoshop de schijf niet herkennen.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 16:31
Heb je hier al naar gekeken: https://helpx.adobe.com/p...ch-disks-preferences.html
Er zijn nogal wat kanttekeningen, zoals niet dezelfde schijf als waar je grote photoshop bestanden zelf op hebt staan. Mogelijk dat een van die redenen het probleem is.
Een ander probleem kan mogelijk zijn dat de 2e schijf geen compatibel format heeft (fat32?) of niet de goede rechten voor Photoshop. Maar dat is zo moeilijk te analyseren...
Heb je ook zelf al op de adobe forums een topic geopend?

[Voor 6% gewijzigd door Savantas op 04-02-2021 13:27]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

catruschel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:06:
Hallo Roblll,

Het is een extra hdd (sata) in de laptop geplaatst naast de SSD en geen USB.
Zoals al gemeld ziet windows de schijf wel als extra harde schijf en kan photoshop de bestanden op de schijf openen, maar als werkschijf wil photoshop de schijf niet herkennen.
Toch vermoed ik dat Windows de extra schijf als removable ziet. Kijk hier eens naar "Solution 1" (en laat de rest alsjeblieft links liggen!)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• catruschel
enable write caching on drive staat aangevinkt.
De extra schijf wordt nu als opslag voor de adobe bestanden gebruikt zodat op C genoeg ruimte is voor adobe.
Zodra er weer problemen ontstaan zullen we een andere schijf proberen om te kijken of adobe die wel snapt.

@Savantas Schijf is zoals de SSD geformateerd met NTFS.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee