- Wij hebben een bestaand huis (bj 1973) gekocht met convectorputten, bad, douche.
- Redelijk geïsoleerd.
- Bestaande cv-ketel is 18 jaar oud: HR Nefit Ecomline die nog goed werkt, aldus de eerdere bewoners.
- Wij verwachten 5-6 jaar te gaan wonen en dan weer door te verhuizen.
- Wij douchen en badderen veel en vaak, verwarming staat minder vaak aan, of lager.
2. Als ik dan een nieuwe ketel koop, (bij de Consumentenbond of cvtotaal), is dan een onderhoudsabonnement van tenminste 2 jaar aan te raden of overbodig? Deze is vaak verplicht maar ik hou niet zo van abonnementen.
3. En is een nieuwe ketel niet sowieso voorlopig onderhoudsvrij?
4. Hoe kom ik erachter of mijn leidingen cw5 aankunnen? (Xtreme 36 is niet duurder of onzuiniger da de Xtreme 30, dus vandaar de keuze voor Xtreme 36?)
4. Welke thermostaat is aan te raden als ik goedkoop uit wil? Wij hebben een onregelmatig leefpatroon. Wel zou ik willen instellen dat de thermostaat elke avond uit zichzelf uitgaat om een bepaalde tijd. Smartphone gedoe hoef ik niet persé.
5. Nog andere tips?
6. Bonusvraag: zonnepanelen voor 5 jaar, nu doen en de komende zomer meepakken, of wachten of evt betere subsisidie regelingen komen vh nieuwe kabinet?