Toon posts:

Plint vloer achter keuken door laten lopen?

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-03 11:47

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Onze vloer wordt momenteel gelegd inclusief plinten. Vloerenlegger is van mening dat de staande plint prima achter de nog te plaatsen keuken kan doorlopen. Ik wil eigenlijk dat de plint tégen de keuken aan komt.

Wat is mooier, wat is wijsheid?

If it aint fixed, it's broken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zie je ervan als dat achter je keuken komt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:29:
Wat zie je ervan als dat achter je keuken komt ?
Hij zei:10cm aan beide kanten achter de keukenkastjes omdat dat mooier is. De keukenboer zaagt de boel dan verder de keuken netjes op maat.

Ik denk dus dat plinten tégen de keuken aan mooier zijn.

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:20
Hoe is de keuken ingemeten? Met plint in gedachten of zonder? Het is mooier om de plint van je keukenblok door te laten lopen met je vloerplint er tegenaan. Anders houd je een gat over aangezien je keukenplint zeer waarschijnlijk hoger is dan je vloerplint.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

(jarig!)
Maar dan moet je nu al weten waar de plint exact komt.

Life is not about specs, it is about joy!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Hij zei:10cm aan beide kanten achter de keukenkastjes omdat dat mooier is. De keukenboer zaagt de boel dan verder de keuken netjes op maat.

Dat denk ik ook. De keukenboer moet dan met zijn figuurzaagje en kit aan de gang, dat zie ik niet mooi worden. Lastige is natuurlijk wel dat hij ze dan niet nu exact op maat kan zagen aangezien er nog geen keuken is om tegenaan te plaatsen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als de keuken nog geplaatst moet worden en je nu al de plinten legt zit je eigenlijk in de omgekeerde volgorde. De keuken kan prima nog een paar millimeter korter of langer zijn, als je dan nu je plint exact op maat laat maken kom je misschien tekort.

Ik zou de plint voor de keuken gewoon bewaren en plaatsen nádat de keuken is geplaatst, en er dan strak tegenaan (een plint achter de keuken door laten lopen is nieuw voor me)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

(jarig!)
Zijn het stenen plinten of houten plinten?

Life is not about specs, it is about joy!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
bartvl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:32:
Maar dan moet je nu al weten waar de plint exact komt.
RichardKim06 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:32:
Hoe is de keuken ingemeten? Met plint in gedachten of zonder? Het is mooier om de plint van je keukenblok door te laten lopen met je vloerplint er tegenaan. Anders houd je een gat over aangezien je keukenplint zeer waarschijnlijk hoger is dan je vloerplint.
Ik heb het hier dus over 2 plinten:

Plint die tegen de muur komt, die bij de vloer hoort en de plint van de keuken. De laatstgenoemde zou dus op maat moeten worden gemaakt om óver de vloerplint heen te vallen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vaak kan je de houten plint van de keuken naderhand nog eenvoudig verwijderen, als er een tegelplint tegenaan zit is dat een stuk moeilijker. Ik zou de tegelplint door laten lopen en dan de houten plint later een stukje uit halen.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:33:
[...]

[...]

Plint die tegen de muur komt, die bij de vloer hoort en de plint van de keuken. De laatstgenoemde zou dus op maat moeten worden gemaakt om óver de vloerplint heen te vallen.
Snap de vloerenlegger wel. Die mag straks weer terugkomen omdat de plint toch net iets te lang of te kort is.

Doe lekker die 10 centimeter langer en de keukenboer zet vervolgens de multitool erin om hem precies tegen de plint van de keuken aan te laten vallen.

Gedoe.

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:20
De goede volgorde voor het mooiste resultaat moet zijn: Vloer leggen, keuken plaatsen en dan pas je vloerplinten. Ik denk dat vloerlegger niet een andere keer wil terugkomen eerlijk gezegd.

• FirePuma142
  • Niet online
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:33:
[...]

[...]

De vloerplint staat er bij mij tegenaan, dat is gewoon MRMDF en een stuk makkelijker te bewerken ( en eventuele schade te herstellen) dan mijn keukenplint waar een tweecomponentenlak op zit. De crux zit hem er echt in dat hij niet terug wil komen voor dit kleine restwerk. Door laten lopen achter de keukenplint is kolderiek.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Zelf zou ik het anders doen, keuken op de dekvloer zetten, daarna de vloer.

Zoals ik het nu lees eerst de vloer, de keuken op je laminaat, en overal 10cm hoge plinten.

Beetje raar als er plinten geplaats worden waar geen vloer moet komen, maar een keuken.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
RichardKim06 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:35:
De goede volgorde voor het mooiste resultaat moet zijn: Vloer leggen, keuken plaatsen en dan pas je vloerplinten. Ik denk dat vloerlegger niet een andere keer wil terugkomen eerlijk gezegd.
Nee dat idee had ik ook. Maar ik kan ook wel iemand anders vragen om die MDF-plint in de keuken ff op maat te zagen, zodat die netjes tegen de keuken aan komt.
RaZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:40:

Zoals ik het nu lees eerst de vloer, de keuken op je laminaat, en overal 10cm hoge plinten.

Beetje raar als er plinten geplaats worden waar geen vloer moet komen, maar een keuken.
Het is een PVC vloer, daar komt de keuken op. We hebben staande plinten.

[Voor 32% gewijzigd door Tjebakka op 03-02-2021 16:40]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
met een multitool kun je de vloerplint toch laten afkorten laten door de keukeninstallateur?

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:49

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je zorgt er toch voor dat er genoeg vloer is en dan komt de keuken over de vloer.(keuken plint) Er is toch helemaal geen plint nodig? Die zit bij de keuken.

Usenet handleidingen

• FirePuma142
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:40:

Bij mij ligt de vloer gewoon onder de keuken door, dat is tegenwoordig ook vrij gebruikelijk.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-03 09:11

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

FirePuma142 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Bij mij ligt de vloer gewoon onder de keuken door, dat is tegenwoordig ook vrij gebruikelijk.
Ook geen gedoe als je een nieuwe keuken neemt.
Zelfde met die plint volgens mij.
Maar ik roep ook maar wat. :X

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

FirePuma142 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Gaat bij een huurwoning niet lukken, zal je eerst de keuken moeten weghalen wil je daar laminaat onder hebben. Nog nooit gezien. Wel die keukens op stelpoten waar je je laminaat iets konder kan laten lopen om er dan een een afschot tegenaan te klikken op de poten.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ja, super handig, dan moet je de plinten langs de muur weghalen om je keukenplint te verwijderen.

> Vloerboer heeft gelijk.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
In ons oude huis liep de vloer niet door onder de keuken. Bij het vervangen van de inbouwvaatwasser was dit een enorme rotklus omdat deze lager stond op de dekvloer. Ik moest eerste de vaatwasser losmaken uit de keuken, 5 cm poten voor/achter indraaien, vaatwasser optillen en naar voren schuiven.

• kabeltjekabel
loeberce schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:49:
In ons oude huis liep de vloer niet door onder de keuken. Bij het vervangen van de inbouwvaatwasser was dit een enorme rotklus omdat deze lager stond op de dekvloer. Ik moest eerste de vaatwasser losmaken uit de keuken, 5 cm poten voor/achter indraaien, vaatwasser optillen en naar voren schuiven.
Plaatje trespa er onder ter hoogte van de vloer.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik vind plint tegen keuken ook mooier. Klant bepaalt toch?

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Heb het overlegd met de keukenman. Die zegt: plinten in de keuken pas plaatsen zodra de keuken staat. Anders heb je alle zijkanten van je keuken lelijk. Dus dat heb ik nu aan de vloerenman doorgegeven en die legt de plinten er los bij zodat we die zelf kunnen plaatsen.
kabeltjekabel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Ja, super handig, dan moet je de plinten langs de muur weghalen om je keukenplint te verwijderen.

> Vloerboer heeft gelijk.
Precies wat vloerboer zei. Maar je hoeft toch niet altijd álle keukenplinten te verwijderen om onder de keuken te komen? Voorste keukenplint kan er gewoon af.

[Voor 44% gewijzigd door Tjebakka op 03-02-2021 16:52]

• kabeltjekabel
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:51:
Heb het overlegd met de keukenman. Die zegt: plinten in de keuken pas plaatsen zodra de keuken staat. Anders heb je alle zijkanten van je keuken lelijk. Dus dat heb ik nu aan de vloerenman doorgegeven en die legt de plinten er los bij zodat we die zelf kunnen plaatsen.
En als je dan ooit denkt dat je vaatwasser lekt of je wilt bij de stekker van je kookplaat... dan ga je eerst weer de plinten van de muur afhalen voordat je de plint van de keuken er onderuit kunt kantelen?? |:(

• FirePuma142
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Gaat bij een huurwoning niet lukken, zal je eerst de keuken moeten weghalen wil je daar laminaat onder hebben. Nog nooit gezien. Wel die keukens op stelpoten waar je je laminaat iets konder kan laten lopen om er dan een een afschot tegenaan te klikken op de poten.
Het lijkt me logisch dat je dat normaliter alleen doet wanneer je eerst je vloer legt en daarna je keuken plaatst, zoals hier het geval is. Om je hele keuken er uit te tillen om je vloer door te leggen lijkt me verspilde moeite in het geval van laminaat. Bij PVC en tegelvloeren kan ik me nog een andere voorstelling maken, hoewel die in een huurhuis eerder als bij het laminaat zal zijn.

• FirePuma142
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:52:
[...]

En als je dan ooit denkt dat je vaatwasser lekt of je wilt bij de stekker van je kookplaat... dan ga je eerst weer de plinten van de muur afhalen voordat je de plint van de keuken er onderuit kunt kantelen?? |:(
Ligt aan de lengte van je keukenplint en de hoogte van je staande plint, maar ik kan die met geplaatste plinten prima verwijderen.

[Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 03-02-2021 16:56]

• kabeltjekabel
Tjebakka schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Precies wat vloerboer zei. Maar je hoeft toch niet altijd álle keukenplinten te verwijderen om onder de keuken te komen? Voorste keukenplint kan er gewoon af.
Kan. Ik ken je keukenindeling niet. Als ik zo even snel bedenk wat ik heb en wat mensen hebben waar ik over de vloer kom dan is de plint bij de vaatwasser altijd dezelfde plint die doorloopt naar de muur. Op 1 iemand na met vaatwasser in een eiland.

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Plinten zijn niet vastgezet in de keuken, hier en daar wel tegen de muur aangezet maar dus niet vast. Die wordt maandag geïnstalleerd :) Toch de mooiste oplossing zo!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee