Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinbadtheporter
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Beste mede-tweakers,

Zit met een vraag waar misschien een van jullie mij wel verder mee kan helpen.

Heb onlangs na een aantal jaar een andere baan te hebben gehad besloten werk te zoeken als grafisch vormgever. Dit heb ik ook gestudeerd(MBO4 niveau) waarna ik een aantal jaar als Zzp’er kleine opdrachten heb binnen gehaald.

Verder beheers ik eigenlijk best veel(denk aan 3d, animatie, vfx, camera werk, web design en de standaard photoshop, illustrator en indesign skills icm met drukwerk).

Nou ben ik voor de tweede ronde uitgenodigd bij een bedrijf en zij wilden graag mijn salaris wensen weten: ik heb geen idee! Wat is tegenwoordig normaal in de branche voor iemand die 3/4 jaar ervaring heeft en die over veel kennis beschikt met betrekking tot verschillende disciplines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Wat ik altijd doe, is het bedrijf altijd laten beginnen, wat bieden zij?

Dan weet je of je te laag of te hoog zit.

Als je dus bijv. 3000 in gedachten hebt, en zij bieden al 3500 aan, dan kan je proberen voor 4000 te gaan.

Als je bijv. 5000 in gedachten hebt en deze als eerste uitspreekt, dan sta je minder sterk en kan het bedrijf doen twijfelen om je in dienst te nemen omdat je te duur bent.

Kortom, laat het bedrijf altijd eerst met een voorstel komen.

Wat ook kan helpen is de CAO opzoeken en de salaristabellen doornemen, als deze er is. Dan kan je weten in welke schaal de functie valt en weet je de bedragen die erbij horen.

Bij mij was bijv. dat ik voor een bepaald salaris volgens de CAO wilde gaan, maar zij boden eerst 700 lager dan wat ik wilde aan. Zij zouden dit ooit uit mijn mond hebben gehoord dat ik dat verdiende bij mijn vorige werkgever. Dat was dus niet waar, want ik weet wat ik verdiende op dat moment. Dus als tegenvoorstel heb ik argumenten voorgelegd en mijn beoogde salaris+100 gevraagd. Daar gingen zij mee akkoord en dat was bijna de max in de schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sinbadtheporter schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:28:
Nou ben ik voor de tweede ronde uitgenodigd bij een bedrijf en zij wilden graag mijn salaris wensen weten: ik heb geen idee! Wat is tegenwoordig normaal in de branche voor iemand die 3/4 jaar ervaring heeft en die over veel kennis beschikt met betrekking tot verschillende disciplines?
Los van wat zij bieden, wat wil je zelf minimaal verdienen? Voor welk bedrag laat je de functie lopen en ga je liever verder zoeken of freelancen (al dan niet met het risico dat je niks anders vindt)
Als je je eigen positie niet kent, is het sowieso lastig onderhandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2021 16:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinbadtheporter
Lelletje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:29:
Wat ik altijd doe, is het bedrijf altijd laten beginnen, wat bieden zij?

Dan weet je of je te laag of te hoog zit.

Als je dus bijv. 3000 in gedachten hebt, en zij bieden al 3500 aan, dan kan je proberen voor 4000 te gaan.

Als je bijv. 5000 in gedachten hebt en deze als eerste uitspreekt, dan sta je minder sterk en kan het bedrijf doen twijfelen om je in dienst te nemen omdat je te duur bent.

Kortom, laat het bedrijf altijd eerst met een voorstel komen.

Wat ook kan helpen is de CAO opzoeken en de salaristabellen doornemen, als deze er is. Dan kan je weten in welke schaal de functie valt en weet je de bedragen die erbij horen.

Bij mij was bijv. dat ik voor een bepaald salaris volgens de CAO wilde gaan, maar zij boden eerst 700 lager dan wat ik wilde aan. Zij zouden dit ooit uit mijn mond hebben gehoord dat ik dat verdiende bij mijn vorige werkgever. Dat was dus niet waar, want ik weet wat ik verdiende op dat moment. Dus als tegenvoorstel heb ik argumenten voorgelegd en mijn beoogde salaris+100 gevraagd. Daar gingen zij mee akkoord en dat was bijna de max in de schaal.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Tijdens mijn eerste gesprek hadden ze er al naar gevraagd en toen heb ik inderdaad aangegeven dat ik vooral benieuwd was naar wat ze te bieden hadden. Daar is het toen eigenlijk ook bij gebleven tijdens dat gesprek.

Zal dus even moeten afwachten op hun voorstel.
gorgi_19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Los van wat zij bieden, wat wil je zelf minimaal verdienen? Voor welk bedrag laat je de functie lopen en ga je liever verder zoeken of freelancen (al dan niet met het risico dat je niks anders vindt)
Als je je eigen positie niet kent, is het sowieso lastig onderhandelen.
Logisch, bedankt voor je reactie ook! Ik had in gedachte tussen de 2100 en 2500 EUR bruto alleen weet ik dus niet of dit reëel is. Dit is ongeveer het bedrag wat ik verdiende bij een baan(klantenservice) wat ik voorheen deed en waar ik geen scholing voor nodig had.

Ik wil eigenlijk gewoon graag aan de slag maar wil ook daar niet de dupe van worden door te laag in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Als je graag aan de slag wilt, dan laat je het bedrijf sowieso als eerste met een bedrag komen. Als dat al 3000 is, is het mooi meegenomen omdat je al lager zat.

Maar... Je kunt dan ook proberen iets hoger te komen, daar heb je alleen maar profijt van, want op een later moment is dat lastiger te onderhandelen. Dan kan je met kleine stappen proberen hoger te komen, zoals 3200. Misschien bieden ze dan 3100 en dan heb je toch weer 100 per maand extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:46

marapuru

db.

Mijn verwachting is dat je rond de 3k zult zitten.

Maar het hangt natuurlijk megaveel af van de branche en de locatie waar je zit.

Zoals hierboven al gezegd, wat wil je zelf verdienen? (met andere woorden, hoeveel heb je nodig?) Dat zou je uitgangspunt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sinbadtheporter schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:46:
Logisch, bedankt voor je reactie ook! Ik had in gedachte tussen de 2100 en 2500 EUR bruto alleen weet ik dus niet of dit reëel is. Dit is ongeveer het bedrag wat ik verdiende bij een baan(klantenservice) wat ik voorheen deed en waar ik geen scholing voor nodig had.

Ik wil eigenlijk gewoon graag aan de slag maar wil ook daar niet de dupe van worden door te laag in te zetten.
Dan geef je aan dat je het complete plaatje nog niet hebt, zoals pensioenvoorziening, aantal vrije dagen, opleidingsmogelijkheden en dit ook invloed heeft op het salaris wat je wilt verdienen. Ze hebben al lang een range in gedachten wat ze kunnen uitgeven aan iemand.

Als je de functie heel graag wilt en hem sowieso niet wil laten lopen, kan je aangeven wat je wilt verdienen. Maar bovenal moet je kunnen laten zien wat je waarde is voor het bedrijf. Iemand die iets duurder is, en meer waarde toevoegt zou ik sneller aannemen dan alleen iemand die het goedkoopste is.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinbadtheporter
Bedankt allemaal voor jullie berichten. Zal het tweede gesprek even afwachten en inderdaad kijken of het overeenkomt met wat ik zelf in gedachten heb. Er is altijd wel wat onderhandel ruimte zo te lezen!
Pagina: 1