Toon posts:

Bekabeld internet valt regelmatig weg - probleem van 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik heb een PC die via een ethernetkabel op het internet is aangesloten. Tijdens het gamen valt de verbinding vaak volledig weg. Soms zit er uren tussen, soms een halve minuut. Via CMD laat ik nu elke avond als ik ga gamen deze opdracht lopen: 'ping www.google.nl -t' om te zien wanneer het fout gaat. Dit wegvallen gebeurt volledig random en duurt soms een seconde, soms 5 seconden en alles er tussenin. Overdag gebeurt dit ook, maar dan merk ik het minder snel omdat ik dan aan het werk ben. Pingen op deze manier naar de router zelf heeft hetzelfde effect (ook uitval). De voorkeurs DNS staat op 8.8.8.8 en de alternatieve staat op 8.8.4.4.

Ik neem internet af bij Ziggo. De router is al 2 keer vervangen, de internetkabels ook. Andere bekabelde systemen in het huis hebben geen uitval op de momenten dat ik ze ervaar.

Om uit te sluiten dat het ligt aan de ethernetpoort van mijn moederbord heb ik een USB naar Ethernet-adapter aangesloten maar dit heeft niet gebaat. Ook waren er geen driver updates voor de ethernet poort van mijn moederbord.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er bepaalde software op mijn PC staat die mijn verbinding stoort. Ik heb de Citrix Workspace afgesloten, maar dit heeft ook niet geholpen.

In het Apparaatbeheer scherm van mijn PC staan een hele hoop WAN Miniports (IKEv2, IP, IPv6, PPTP en SSTP, onder andere). Ik heb op internet niet een sluitend antwoord kunnen vinden of dit mijn verbinding zou kunnen storen, of wat het precies is.

Hier wat specs van mijn Windows 10 Home 64-bit systeem (het is een oudje):
- Intel Core i7 2600 @ 3.4Ghz
- 8GB dual channel DDR3
- Asus P8Z68-V LX (LGA 1155)
- Geforce GTX 970 (MSI)
- Een SATA SSD en een HDD

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen om dit probleem te troubleshooten. Zijn er bepaalde stukken software waar ik naar uit moet kijken wat kan storen op mijn verbinding?

[Voor 3% gewijzigd door B00st3r op 03-02-2021 22:27]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee