Vraag

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:09
Ik zoek een?
4K TV van minimaal 48-inch (max. 58 inch)

Wat is je budget?
Maximaal €750, tenzij het een uitzonderlijke deal is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
...op te gamen en films te kijken, vooral savonds. Minimaal 60hz, 4K en lage input lag is een must. Goede HDR, kleurbalans en 100~120hz zijn mooie extra's.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze twee op het oog: 58Q60T en NANO86

Welke vragen heb je hier nog over?
Binnen mijn budget lijkt er geen TV te zijn die aan alle wensen voldoet, dus ik moet ergens een compromie sluiten. De NANO86 is 100hz (120?), lage input lag en heeft freesync, maar de zwart kleuren schijnen erg matig te zijn. De Q60T is enorm groot en heeft mooie kleuren/zwarttonen, maar ik kan nergens vinden hoeveel Hz die is en of de game-mode enigszins degelijk is. Wat raden jullie aan?

Beste antwoord (via ChapDDR op 08-02-2021 09:58)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 19:12
ChapDDR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor je advies! €900 zit er helaas niet in, tenzij het echt een uitzonderlijk goede deal zou zijn. De XH90 die jij noemt ziet er aantrekkelijk uit, ik heb hem zelfs gevonden voor €800 met beschadigde doos, maar dat HDMI 2.1 probleem is een dealbreaker. Die TV kan 4k@120hz gewoon niet correct tonen, jammer... anders had ik hem denk ik gekocht ;w
Voor € 800 is die XH90 een meer dan uitzonderlijk goede deal. Dan heb je echt een high-end LCD met goede beeldkwaliteit. Dat is echt een wereld van verschil met de Q60T en Nano86 die je op het oog hebt. Persoonlijk zou ik meer geven om goede beeldkwaliteit dan 4K weergave op 120hz. Sowieso moet je je daar niet blind op staren. De games die dat ondersteunen op de next-gen consoles zijn heel erg schaars. Sommige triple A games hebben een 120hz modus, maar draaien dan op 1080p of 1440p, dat past prima met HDMI 2.0.

Je wil ook films kijken en dan vooral 's avonds. Dan heb je geen 4K 120hz nodig en moet je vooral een tv hebben met goede zwartwaardes en contrast. Als je voor LCD gaat dan zou ik absoluut voor een tv gaan met FALD en niet voor een edge-lit LCD.

Waar heb je de XH90 voor €800 trouwens gevonden?

[Voor 53% gewijzigd door Hulleman op 04-02-2021 08:32]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Alle reacties

• Hulleman
€ 750 is een budget waar je eigenlijk net niks voor haalt. Toevallig nog zo'n € 150 rek in je budget? Dan koop je namelijk een 55" Sony XH90 wat een hele goede FALD LCD tv is. Stukken beter dan een Samsung Q60 (budget QLED) of LG Nano 86). Dat zijn namelijk edge-lit LCD's die daardoor geen goed contrast en geen goede HDR weergave zullen hebben.

Dan nog even de vraag of HDMI 2.1 belangrijk voor je is, want de implementatie daarvan schijnt bij die Sony niet heel lekker te zijn. Geen idee of Sony dat middels firmware upgrades kan/gaat verbeteren.

[Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 03-02-2021 16:55]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:09
Bedankt voor je advies! €900 zit er helaas niet in, tenzij het echt een uitzonderlijk goede deal zou zijn. De XH90 die jij noemt ziet er aantrekkelijk uit, ik heb hem zelfs gevonden voor €800 met beschadigde doos, maar dat HDMI 2.1 probleem is een dealbreaker. Die TV kan 4k@120hz gewoon niet correct tonen, jammer... anders had ik hem denk ik gekocht ;w

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hulleman
ChapDDR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:39:
[...]

Voor € 800 is die XH90 een meer dan uitzonderlijk goede deal. Dan heb je echt een high-end LCD met goede beeldkwaliteit. Dat is echt een wereld van verschil met de Q60T en Nano86 die je op het oog hebt. Persoonlijk zou ik meer geven om goede beeldkwaliteit dan 4K weergave op 120hz. Sowieso moet je je daar niet blind op staren. De games die dat ondersteunen op de next-gen consoles zijn heel erg schaars. Sommige triple A games hebben een 120hz modus, maar draaien dan op 1080p of 1440p, dat past prima met HDMI 2.0.

Je wil ook films kijken en dan vooral 's avonds. Dan heb je geen 4K 120hz nodig en moet je vooral een tv hebben met goede zwartwaardes en contrast. Als je voor LCD gaat dan zou ik absoluut voor een tv gaan met FALD en niet voor een edge-lit LCD.

Waar heb je de XH90 voor €800 trouwens gevonden?

[Voor 53% gewijzigd door Hulleman op 04-02-2021 08:32]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee