Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnEL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Mijn vraag
Sinds de update gisteren naar Big Sur versie 11.2 weigert mijn Macbook het printcommando in Word. Hij reageert zowel in het Mac menu als in de knoppenbalk van Word niet op de kop "print". Exel printen (van uit het Mac menu) lukt wel. Ook Exporteren van Word naar PDF is niet meer mogelijk.
Het gaat om de Word thuis-versie uit 2016 op de MAC pro uit 2015. Het lijkt mij een fout in Big Sur... maar ik loop nu hopeloos vast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Daedalus op 06-02-2021 12:34)

• Baisis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-04 19:42

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncura
  • Laatst online: 17-02-2021
Sinds de upgrade naar Big Sur wordt geen Canon printer meer ondersteund. Ik heb zelfs een harde reset gedaan, maar bij de poging tot printen op bijvoorbeeld mijn Canon MG3250, ziet hij de printer wel, maar ik kan hem niet installeren. Op de Canon site staat dat de printers in Big Sur niet meer ondersteund worden. De ondersteuning gaat tot Catalina. Wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

simoncura schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:15:
Sinds de upgrade naar Big Sur wordt geen Canon printer meer ondersteund. Ik heb zelfs een harde reset gedaan, maar bij de poging tot printen op bijvoorbeeld mijn Canon MG3250, ziet hij de printer wel, maar ik kan hem niet installeren. Op de Canon site staat dat de printers in Big Sur niet meer ondersteund worden. De ondersteuning gaat tot Catalina. Wie weet raad
Eigen topic maken, niet die van een ander kapen. En als Canon al aangeeft dat het niet meer werkt, dan lijkt me dat de waarheid en kan je de printer niet meer gebruiken. Nieuwe kopen. Als het een netwerkprinter is, koppelen op IP adres als generieke AirPrint printer.
JohnEL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:46:
Mijn vraag
Sinds de update gisteren naar Big Sur versie 11.2 weigert mijn Macbook het printcommando in Word. Hij reageert zowel in het Mac menu als in de knoppenbalk van Word niet op de kop "print". Exel printen (van uit het Mac menu) lukt wel. Ook Exporteren van Word naar PDF is niet meer mogelijk.
Het gaat om de Word thuis-versie uit 2016 op de MAC pro uit 2015. Het lijkt mij een fout in Big Sur... maar ik loop nu hopeloos vast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Werkte het wel op 11.1 of ook niet? Office apps helemaal bijgewerkt? Pakket al een keer verwijderd en er opnieuw opgezet?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnEL
Het werkte prima in 11.1 en het rare is dat het met Excell wel werkt.
Als je in Word de kolom 'bestand' opent en 'print' aanklikt gebeurt er niks.
Maar in diezelfde kolom is ook de optie 'exporteren' als PDF verdwenen.
En in Word zelf werkt dat commando onder 'opslaan als' ook niet meer.
Heb opgestart in de 'veilige modus' maar ook dan werkt het niet.
Ik kan helaas niets anders constateren dan dat het een bug in Bg Sur is....
Tenzij mijn Office Suite versie 2016 niet meer wordt ondersteund, maar dat is weer in tegenspraak met het wel werken van de printfunctie in Excell...
Geen idee hoe ik deze issue bij Apple krijg.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baisis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-04 19:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnEL
Deleting en re-installing van de printer heeft het probleem opgelost