Toon posts:

Gamepc build (+-€ 1.100)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yakumo29
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-08-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop voor mijn dochter. Naast de gewone internet/mail/browser-games, zullen er ook vaak games gespeeld worden. Games zoals Euro truck simulator, gta IV, ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit rond de € 1 100,00.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, klavier en scherm zijn er reeds. Het scherm is een AOC 2460VAOC G2460V (met freesync)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een lijstje gemaakt, er zijn twee beeldkaarten vermeld maar heb er natuurlijk maar 1 nodig. Ik twijfel of ik hierin wel een juiste keuze maak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur, niet echt. Prijs/kwaliteit verhouding primeert. Het systeem zou toch een hele tijd meemoeten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
WIFI is vereist.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Beeldkaart, ik weet niet welke te kiezen? Zijn alle componenten compatibel met mekaar?

Wenslijstje

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi€ 244,90€ 244,90
1VideokaartenASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC€ 309,-€ 309,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 309,-€ 309,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 25,89€ 25,89
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,-€ 83,-
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 120,40€ 120,40
Totaal€ 1.434,99

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Nooit een moederbord kopen die duurder is dan de processor. Je huidige keuze bord is pas interessant om een 5900x te overklokken. Pak liever de pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2

Een RX580 is niet interessant, tenzij je hem koopt voor onder de 150 euro tweedehands. De GTX1660 Ti voor die prijs is te duur, maar inherent aan de huidige tijd van schaarste. Een RTX 3060 (moet nog uitkomen) is een stuk interessanter.

Het gekozen Corsair geheugen werkt niet altijd even stabiel met Ryzen. Pak liever pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16

• 99ruud99
  • Laatst online: 23:49
tot slot zou ik andere behuizing kiezen als je wilt koelen :)

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03 10:05
99ruud99 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:25:
tot slot zou ik andere behuizing kiezen als je wilt koelen :)
Wat is nou echt de issue niet met een NZXT H510? Iedereen roept altijd ja moeilijk met koelen bla bla..
Huidige ervaring is dat mijn i9 9900K op waterkoeling (NZXT X53) prima koud hou. Warme lucht van CPU word over de GPU heen geblazen alvorens het achter/boven uitgeblazen word.

Videokaart is een RTX 2080 met een lichte overclock en die danst ook nooit over de 85 graden heen bij een benchmark.

Ik zie echt het probleem niet met een H510.
Ja, er zijn zeker vele malen betere kasten te koop waarmee je het mogelijk veel koeler maakt.
Nee, het is echt geen kast waarbij alles donders lastig is om alles koel te houden.

Ik vind 'als je wilt koelen' een beetje een non-argument. In die kast kan je prima koelen, alleen er zijn kasten die er beter voor zijn. Je suggereert imo nu dat alles wat je in deze kast drukt onmogelijk koel te houden is..

• Yakumo29
@Djarune Bedankt voor de info. Ik heb aldus het lijstje aangepast. Maar de beeldkaart blijft nog altijd een aartsmoeilijke keuze. Of ik wacht af, of ik schaf de beeldkaart later aan en gebruik voor het moment de on-board uitgang. (ook al om van het gezaag van de dochter af te geraken)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 369,-€ 369,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,90€ 72,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 25,89€ 25,89
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 78,21€ 78,21
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 120,40€ 120,40
Totaal€ 1.086,25

@99ruud99 Ik volg je, maar ik denk dat de NZXT510 volstaat voor koeling voor deze opstelling. Heb deze case reeds gekocht voor zoon met een zwaardere opstelling en deze koelt voldoende. Ben dus best tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Yakumo29 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:44:
@Djarune Bedankt voor de info. Ik heb aldus het lijstje aangepast. Maar de beeldkaart blijft nog altijd een aartsmoeilijke keuze. Of ik wacht af, of ik schaf de beeldkaart later aan en gebruik voor het moment de on-board uitgang. (ook al om van het gezaag van de dochter af te geraken.
De onboard aansluitingen werken alleen met een APU. De R5 3600 is geen APU. Ik denk dat je momenteel beter een build kunt maken rond de i5 10400. Dat wordt iets goedkoper van en heeft je dochter tenminste beeld zonder videokaart.

• Yakumo29
Het zal wachten worden vrees ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee