Toon posts:

60Hz input op 144Hz display -> 'haperend' beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Goedemiddag,

Voor een (redelijk) makkelijk verplaatsbaar virtueel flipperkastje wat ik wil bouwen heb ik via Aliexpress een LP173WFG-SPB1 display + Controller board besteld. Deze zijn aangesloten via een SmallRig Ultra Slim 4K HDMI Cable. Nu wil ik in eerste instantie Pinball FX3 spelen vanaf mijn Nintendo Switch. (Ik heb hier een paar maanden geleden een prototype voor gebouwd met een oude Dell 2311H monitor. Dit werkt perfect, maar is te groot en zwaar voor mijn gebruik.)

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Wanneer ik de Switch aansluit op deze combinatie dan is het beeld wat 'haperend'. De bal rolt niet vloeiend. Alsof er elke 4-5 frames een frame overgeslagen wordt zeg maar. Om uit te sluiten dat het een Switch specifiek probleem is heb ik dezelfde combinatie aangesloten op mijn PC. Op 144Hz en 120Hz is het display vloeiend. Schakel ik naar 60Hz dan krijg ik hetzelfde probleem als op de Switch. Je merkt het al aan de muisaanwijzer; die gaat, net als de bal in FX3, haperend door het beeld.

Ik heb alle menu-opties van het controllerboard doorlopen en uitgeprobeerd, maar niets verhelpt het haperen.

Weet iemand misschien wat dit probleem veroorzaakt en of het op te lossen is?

Alle reacties

• Cannoli
  • Niet online
Schaamteloze bump in de hoop dat er toch nog iemand is die mij kan helpen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Is er een optie om dat scherm 'terug' te klokken naar 120 hz zodat het een veelvoud is van de output?

Nu zit je met een 60hz signaal op een 144hz scherm (factor 2,4) waardoor de 'tijd' dat een frame op 't scherm staat niet consistent is, ik denk dat dat 't issue is.

bij een 120hz scherm en een 60hz signaal zal ieder beeld 2x getoond worden (effectief 60hz) ipv 2 a 3x op een 144hz panel waardoor de tijd dat een frame op 't scherm is varieert.
Ik vermoed iig dat 't daaraan ligt :)

<edit>
alternatief zou zijn je output referesh-rate naar 72hz te gooien, maar ik geloof niet dat de switch die optie heeft..

[Voor 21% gewijzigd door J2pc op 10-02-2021 12:03]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Cannoli
  • Niet online
J2pc schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:43:
Is er een optie om dat scherm 'terug' te klokken naar 120 hz zodat het een veelvoud is van de output?

Nu zit je met een 60hz signaal op een 144hz scherm (factor 2,4) waardoor de 'tijd' dat een frame op 't scherm staat niet consistent is, ik denk dat dat 't issue is.

bij een 120hz scherm en een 60hz signaal zal ieder beeld 2x getoond worden (effectief 60hz) ipv 2 a 3x op een 144hz panel waardoor de tijd dat een frame op 't scherm is varieert.
Ik vermoed iig dat 't daaraan ligt :)

<edit>
alternatief zou zijn je output referesh-rate naar 72hz te gooien, maar ik geloof niet dat de switch die optie heeft..
Ik zat zelf ook al in deze richting te denken. Helaas kan ik de output van de Switch niet verhogen en heeft het controllerboard geen optie om de klok aan te passen.

Het display kan informatie weergeven en bij de verschillende modi geeft hij het volgende weer:

144Hz
1980x1080@144.1Hz
H: 162.1KHz | PCLK: 337.1MHz

120Hz
1980x1080@120.0Hz
H: 137.0KHz | PCLK: 285.1MHz

60Hz
1980x1080@60.0Hz
H: 67.5KHz | PCLK: 148.6MHz

Geen idee of deze informatie het misschien duidelijker maakt en/of dat iemand hier iets uit af kan leiden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk krijg je zo weinig reactie omdat dit topic verkeerd staat. Overige Hardware is alleen bedoeld voor computerhardware die niet elders besproken wordt. 144Hz displays zijn beeldschermen, dus dit topic hoort in Videokaarten & Beeldschermen. Ik verplaats even.

Move OH -> VB

Soittakaa Paranoid!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee