Vraag

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 00:23
Mijn vraag
Zijn er mensen die een i7 10700k gebruiken of iets vergelijksbaars een ITX case met luchtkoeling? Zelf heb ik een NZXT h210 case. Want ik wil wellicht een koeler aanschaffen zodat mijn CPU hoge kloksnelheid kan behouden. Mijn corsair H75 kan de temraturen niet laag genoeg houden. Dat merk ik dan vooral in Call Of Duty Cold War. Want de FPS gaat dan heen en weer. Van 144 naar 70 en dat is heel merkbaar. Wellicht dat iemand een idee heeft welke koeler het beste is voor in mijn situatie.

Modellen die ik gevonden heb:

NH-D15S chromax.black
(die wil ik eigenlijk niet, want dan moet ik mijn RGB fans weghalen maar dan zou het wel moeten passen)

NH-U14S
( ik wil eigenlijk een zwarte maar die is er niet)

NH-U12S chromax.black
(ik weet niet of deze cooler de CPU aankan)

H80i
(AIO past niet in de behuizen. Er is dan een conflict met mijn videokaart)

Voor de rest had ik niet echt een idee. Wellicht dat jullie iets weten, stuur zeker hier een bericht, ondanks dat ik een sterke voorkeur heb voor Noctua en Corsair.

Specs PC:

CPU i7 10700k
MB MSI MEG Z490i Unify
CPU Koeler Corsair H75
GPU MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X
SSD Crucial MX500 1TB
SSD #2 2x Crucial MX500 500GB

[Voor 18% gewijzigd door Smokeyy_TR op 03-02-2021 11:58]

Alle reacties

• mcvriezer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 10:06
Ik gebruik een NH-U14S op een Ryzen 5 3600 (blijft onder de 100 watt max (85?) en ik zie geen temperaturen over de 63 graden (OCCT en Prime95 etc).

Ik weet niet wat het max opgenomen vermorgen is van jou processor, maar de NH-u14s staat op de lijst tot 160 watt meen ik.

Ik ben iig erg tevreden.

Edit: als ik google kom ik op 225 watt voor de jouwe, ik zou dus NIET voor de NH0u14S gaan..

Edit2: Noctua geeft zelf wat anders aan:
https://ncc.noctua.at/cpus/model/Intel-Core-i7-10700K-416

Onder aan de streep, fluisterstil en goed koel op de mijne.

[Voor 30% gewijzigd door mcvriezer op 03-02-2021 15:00]

• Smokeyy_TR
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels verder verdiept op de site van Noctua en heb ik ontdekt dat je kan kijken of je CPU compatible is. Die geeft dat het wel kan maar tot 250 watt.

Een link met de CPU die ik heb.

[Voor 8% gewijzigd door Smokeyy_TR op 03-02-2021 15:01]

• mcvriezer
Ik las net elders ook dat het max vermogen van de NH-u14S elders wordt ingeschaald op +200 Watt en NOctua geeft zelf ook groen licht.

• mcvriezer
metehan12344 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:00:
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels verder verdiept op de site van Noctua en heb ik ontdekt dat je kan kijken of je CPU compatible is. Die geeft dat het wel kan maar tot 250 watt.

Een link met de CPU die ik heb.
LOL, zelfde link :)

• Smokeyy_TR
Weet jij toevallig nog een concurrent model, dan kan ik een goed afgewogen keuze maken. Ondanks dat ik wel een bepaalde voorkeur heb.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mugen 5 kan ook prima, of Fuma 2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mcvriezer
metehan12344 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:12:
Weet jij toevallig nog een concurrent model, dan kan ik een goed afgewogen keuze maken. Ondanks dat ik wel een bepaalde voorkeur heb.
Niet zo uit echte eigen ervaring.
Ik heb zelf wel bewust gekozen voor overcapaciteit, 30 graden bij normaal gebruik, onder de 50 bij gaming en mid 60 bij synthetische belasting gecombineerd met weinig geluid voelt wel erg goed. Vorige systeem was nogal een herriemaker (i7-4770K oc tot 4.2) en ik ben erg blij dat ik daar (de herrie) vanaf ben.

• Smokeyy_TR
mcvriezer, bedankt voor je delen van je ervaring en kennis. Ik ga nog wel even kijken of er andere tweakers zijn die wellicht nog wat suggesties hebben. Maar ik ga het wel op mijn lijstje zetten in iedergeval.

• Smokeyy_TR
Hackus, Ik ga even verdiepen daarin. Bedankt voor je suggestie!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de koeler nu wel goed gemonteerd, evt met betere pasta.
Wat zijn je instelingen en temperatuur ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Smokeyy_TR
Eerst had ik mijn waterkoeler niet goed gemonteerd. Dat had ik opgelost en toen maakte het pompje niet meer een tikkend geluid.
En de koelpasta had ik 6 maanden gelden laatst vervangen met nieuwe Arctic Silver 5.
De CPU draait stock en niks aan gezeten.
En de tempratuur is rond de 80 ~ 90 range als ik mij niet vergis.

• Smokeyy_TR
Vanavond zal ik de exacte resultaten delen hierop Tweakers.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je alleen de 2 meegeleverde fans top en exhaust ?
H210 wordt dan al snel warm met 10700K en 2070S

• Smokeyy_TR
ik heb 3 fans aan de voorkant.

2 zitten op de radiator en dat had ik aan de voorkant bovenste rij geplaatst.
1 standaard nzxt fan eronder.

[Voor 59% gewijzigd door Smokeyy_TR op 03-02-2021 16:18]

• Smokeyy_TR
Zojuist via Furmark CPU Burner 15 minuten laten draaien. En ik kwam gelijk tot de conclusie dat de tempratuur niet hoger komen dan 96 garaden met de kloksnelheid dat schommelt rond de 4,7 GHz. De kloksnelheid is wel prima maar de temratuur is niet goed, en ik denk dat de CPU niet echt lang meegaat.

[Voor 3% gewijzigd door Smokeyy_TR op 03-02-2021 19:56]

• Smokeyy_TR
@Hackus Zou je willen reageren als je eraan toekomt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

metehan12344 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:48:
@Hackus Zou je willen reageren als je eraan toekomt.
mij quoten helpt vaak al ;)

Er is echt iets niet goed, of met de montage of je instellingen. 96gr op 4.7GHz is veel te veel.

Powerboost of heb je alles cores op 4.7GHz draaien.....

• Smokeyy_TR
@Hackus Ja alle cores. Als ik veder zou gaan, verwacht ik dat de kloksnelheid veel lager gaat worden.

[Voor 14% gewijzigd door Smokeyy_TR op 04-02-2021 14:45]

• Smokeyy_TR
Ik ga denk ik even de koeler opnieuw plaatsen met verse koelpasta. Wellicht dat het dan helpt. Ik zal het je laten weten hoe het dan gaat.

• Smokeyy_TR
Update

Inmiddels heb ik mijn voltage van mijn CPU van 1,35 naar 1.25 verlaagd. Mijn systeem is stabiel en de tempraturen worden niet warmer dan 80 ongeveer. Mijn PC is ook wat stiller geworden en dat is mooi meegenomen.

Dit heb ik ook met de GPU gedaan. Mijn 2070 super draait op 950 mV wanneer die belast wordt.

Ik wil jullie bedankten @Hackus @mcvriezer. Ik laat het hierbij voorlopig en ik denk dat wanneer ik er budget ervoor heb dat ik de koeler ga uitproberen om te kijken of dat beter helpt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee