Toon posts:

Eagle Tec mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemens een nieuw systeem te kopen, en nu wordt me een mobo aangeboden van het merk Eagle Tec (Eagle 810-A LMR Socket A VGA/NE-2000).
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet nog niet welke proc. ik erop wil? Wat is te adviseren?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Dit lijkt heel erg op een PC-Chips M810LMR. Geen slechte bordjes, gewoon budgetonderdelen. Best wel tof om video, lan, geluid, en een duron800 allemaal samen te hebben voor 300,-

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zou je willen adviseren om juist niet voor de EagleTec te kiezen, neem een beetje een merk bordje, een goedkope MSI of Asus ofzo. Tenzij je die EagleTec wel heel goedkoop kan krijgen (150-175 piek) dan is het wel leuk.

20*350ZO45°

Verwijderd

Heb dit bordje in een 2e PC zitten`.
Ding is hardstikke stabiel, de onboard LAN werkt prima en gaat ook prima om met bv. een GF2 MX, aanrader, kost weinig

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:42 schreef TweakGuy het volgende:
Heb dit bordje in een 2e PC zitten`.
Ding is hardstikke stabiel, de onboard LAN werkt prima en gaat ook prima om met bv. een GF2 MX, aanrader, kost weinig
[/offtopic]
Kan je eigelijk die onboard video samen gebruiken met een AGP-kaartje, dus 2 monitoren?
[/offtopic]

Verwijderd

Prima bordje voor de prijs (220,- tot 235,-). Is hetzelfde als de PCCHIPS MB810LMR. Heeft SiS730S chipset. Is wel een stukkie langzamer dan de VIA chipset, maar dat mag ook voor deze prijs!

Verder een stabiel bordje, ideaal dat ie een AGP4x slot heeft als je de onboard video ooit nog es te langzaam gaat vinden (gaat nog aardig tot 800x600 16 bits). Het 10/100MBit onboard netwerk werkt prima, de onboard sound flipt af en toe als ie teveel kanalen tegelijk moet doen (Quake3 timedemo :P ) maar is verder wel ok, en het meegeleverde 56K6 modem doet ook netjes z'n werk.
Heb er een Duron-750@933 opzitten. Heeft geen overklok-opties maar met wat gefrummel aan de bruggen op de Duron kun je gewoon instellen wat je wilt (heb zelf dus voltage van 1.6 naar 1.8v gezet, multiplier van 7.5 naar 7 en de FSB kun je in de bios van 100 naar 133MHz zetten: resultaat 933MHz met een FSB/Memoryclock op 133MHz).
Heb er een GF2, GF2MX en een GF2MX400 in gehad, ging allemaal goed. Moest de MX400 van AGP4x naar AGP2x zetten maar dat lag niet aan het mobo maar aan de kaart want op m'n KT7A wou ie ook niet stabiel op AGP4x.
Ook m'n TBird-1333 deed het er prima op.

Kortom: DOEN als je weinig budget hebt en denkt met een duronnetje en met de onboard 3D nog wel uit de voeten te kunnen!
Wil je echt de TOPSNELHEID en heb je toch genoeg geld voor een TBird1.4 en GF3, dan kun je beter een ander mobo aanschaffen.

Zie voor drivers, bios etc bv mijn homepage.

Verwijderd

Volgens mij is dat dusd ECS Elite Group.
http://www.ecs.com.tw/

Verwijderd

Hunnhh,
dat klopt dus lekker niet :+

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 07:49
Hey, die Sis730S chipset is toch niet gemaakt voor 133 mhz FSB? Ik heb zelf ook zo'n Eagletec met een ouwe Duron 600 erin, maar als ik hem op 800 zet door de FSB op 133 te zetten, dan slaat hij vast direct bij het booten, ook als ik het voltage verhoog.

Ik heb toen aangenomen dat het geen 133 mhz chipset is, of heb ik dat toch verkeerd? Of moet ik gewoon de voltage eens kort op maximaal zetten?

Bunny, hoe heb jij de bruggetjes bewerkt zodat ze geen contact meer maken? Dat is toch nodig om de multiplier omlaag te krijgen? Ik heb al van die schema's van Toms Hardware page gehaald, alleen daar komen ze met allerlei duur gereedsschap aanzetten...

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

In het boekje staat dat inderdaad niet, maar de SiS730S is officieel geschikt voor 133 MHz.
Die Duron van je wordt op 800 gezet, wellicht trekt ie dat niet met het default voltage.
Overigens kun je de onboard niet gebruiken in combi met een losse kaart, onboard wordt direct uitgeschakeld bij andere kaart

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 07:49
Hmmmm, cool, dan ga ik nog eens verder tweaken, ik heb er nog een antieke Alpha koeler uit de K6-2 tijd erop zitten (die het opzich best goed moet kunnen doen). Het probleem is alleen dat het een hele oude Duron is, op de core staat AKAA, volgens mij kun je het bijna niet slechter treffen :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Joo, bedankt allemaal. Ik peil zo gemengde gevoelens voor de Eagle Tec. De offerte is binnen en die zal ik als een nieuwe topic effe plaatsen, kijken of er tweakers zijn die flippen van de prijs, in positieve of negatieve zin.

Thanks again!
Pagina: 1