Stroom verdeeldoos met aparte knopvoor 19” kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06
Mijn vraag
Ik wil voor mijn 19” 8u rack kast een stroom verdeeldoos die ik wil bedienen met aparte knop.
De knop komt aan de zijkant/voorkant van de kast aan de buitenkant en de verdeeldoos in de kast aan de achterkant. Dit zodat alle apparatuur daar aangesloten kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
19” 8u kast met momenteel 7 apparaten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht naar verdeeldozen maar ik kom steeds uit op verdeeldozen met knop geïntegreerd. Ben onbekend in hoe racks in de professionele wereld worden voorzien van stroom.

Beste antwoord (via m.eddy op 03-02-2021 13:24)

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
In datacenters kan je verschillende opties verwachten. De meest eenvoudige is een stekkerblok die via een stekker zit verbonden aan de stroom van het datacenter. Zo een krachtstroom stekker. Tot hele chique waar je via remote het stroomverbruik per outlet kan meten en aan/uitschakelen. Daar kan je dan via een api tegenaan praten. Zit dan wel weer een prijskaartje aan.

Voor jou ik zou eens gaan uitrekenen war jouw kast maximaal gaat gebruiken. Doe daar 20% bovenop voor piekbelasting en ga dan op zoek naar een stekkerblok wat dat aankan. Wil je van buitenaf kunnen schakelen kijk dan of je er een knappe schakelaar tussen kan zetten.

Koop wel iets knaps met in elk geval een overbelasting beveiliging. Het liefst wil je een UPC zodat je bij stroomuitval netjes de boel kan afsluiten ipv dat het in een keer uitvalt maar dat grijpt weer in je portomonee.

ik vind dit wel een mooi dingetje.Kost je wel een U https://www.allekabels.nl...stekkerdoos-8-voudig.html

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik zou zelf eerder kijken naar een verdeeldoos zonder schakelaar en dan de knop zelf ergens versieren.
Wel op letten dat beide het volledige verbruik aan kunnen van wat er in die kast zit.

Het lijkt mij sterk dat er een schakelaar op dat soort verdeeldozen zit qua professioneel gebruik. Dat wil je toch eerst netjes down brengen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 03-02-2021 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@m.eddy je zoektocht is behoorlijk specifiek. Betreft je knop, hoe moet zoiets eruit komen te zien en waar wil je deze op vastmaken?

Ik denk dat je met een 'normale' spanningsslof en een losse schakelaar een heel eind moet komen. Die schakelaar kan je dan stekkerbaar maken of je knipt de stekker van de slof eraf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
In datacenters kan je verschillende opties verwachten. De meest eenvoudige is een stekkerblok die via een stekker zit verbonden aan de stroom van het datacenter. Zo een krachtstroom stekker. Tot hele chique waar je via remote het stroomverbruik per outlet kan meten en aan/uitschakelen. Daar kan je dan via een api tegenaan praten. Zit dan wel weer een prijskaartje aan.

Voor jou ik zou eens gaan uitrekenen war jouw kast maximaal gaat gebruiken. Doe daar 20% bovenop voor piekbelasting en ga dan op zoek naar een stekkerblok wat dat aankan. Wil je van buitenaf kunnen schakelen kijk dan of je er een knappe schakelaar tussen kan zetten.

Koop wel iets knaps met in elk geval een overbelasting beveiliging. Het liefst wil je een UPC zodat je bij stroomuitval netjes de boel kan afsluiten ipv dat het in een keer uitvalt maar dat grijpt weer in je portomonee.

ik vind dit wel een mooi dingetje.Kost je wel een U https://www.allekabels.nl...stekkerdoos-8-voudig.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
Heren,

Duidelijk. Een verdeeldoos met een aparte knop is de logische oplossing. Ik zat te moeilijk te denken.

Alle drie de antwoorden zijn de goed maar dat kan ik niet aanvinken. Ik vink de meest uitgebreide aan.

Allemaal bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-10 21:59
Zoek anders ook eens op 'werkschakelaar'. Dan heb je niet een lullig knopje die je met 't stofzuigen (of whatever) zomaar per ongeluk om zet.

In dat kader ben ik wel benieuwd waarom je dit zou willen. Ik doe juist altijd m'n best om te zorgen dat al m'n stekkerdozen geen schakelaar hebben, juist zodat er altijd spanning op blijft staan en ik niet per ongeluk iets uit zet. Of heb je spullen in die 19" kast die niet 24/7 hoeven te draaien?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
Freeaqingme schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:46:
Zoek anders ook eens op 'werkschakelaar'. Dan heb je niet een lullig knopje die je met 't stofzuigen (of whatever) zomaar per ongeluk om zet.

In dat kader ben ik wel benieuwd waarom je dit zou willen. Ik doe juist altijd m'n best om te zorgen dat al m'n stekkerdozen geen schakelaar hebben, juist zodat er altijd spanning op blijft staan en ik niet per ongeluk iets uit zet. Of heb je spullen in die 19" kast die niet 24/7 hoeven te draaien?
Goeie vraag.

Het betreft hier een rack in de gangkast waar al mijn audio/video apparatuur instaat. Voornamelijk een versterker met alle tvkastjes/troep erbij die ik niet in de woonkamer wil zien.

Die kast wil ik aan het eind van de dag in een keer spanningsloos kunnen zetten.

[Edit] bedankt voor de tip over werkschakelaar. Die zien er robuust/stevig uit. Dat moet gaan lukken zo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door m.eddy op 03-02-2021 14:00 ]

Pagina: 1