Toon posts:

Dolby Digital Versterker + Geluidskaart Combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na the GoT al een tijd doorgezocht te hebben heb ik toch nog een aantal vragen.

Als ik een Dolby Digital Versterker aanschaf
(Sony, Pioneer, Kenwood...) en deze vervolgens aan een nieuw aan te schaffen geluidskaart wil koppelen, waar moet ik dan op letten.

- Digitale ingang/uitgang? Zo ja, wat voor koppelingen

- Is een Dolby Digital(AC3,DD,Dolby 5.1)processor op de geluidskaart noodzakelijk
b.v. de SB Live 5.1 of kan ik volstaan met een gewone SB Live (of ander merk).

- In hoeverre wordt AEX, A3D, etc ondersteunt op zo'n versterker? Kan ik mijn games met alle toeters en bellen op een goede manier over de dolby versterker laten klinken?

- Waar moet ik verder op letten bij de aanschaf?

Al vast bedankt...

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:14 schreef --OOO-- het volgende:
Na the GoT al een tijd doorgezocht te hebben heb ik toch nog een aantal vragen.

Als ik een Dolby Digital Versterker aanschaf
(Sony, Pioneer, Kenwood...) en deze vervolgens aan een nieuw aan te schaffen geluidskaart wil koppelen, waar moet ik dan op letten.

- Digitale ingang/uitgang? Zo ja, wat voor koppelingen

- Is een Dolby Digital(AC3,DD,Dolby 5.1)processor op de geluidskaart noodzakelijk
b.v. de SB Live 5.1 of kan ik volstaan met een gewone SB Live (of ander merk).

- In hoeverre wordt AEX, A3D, etc ondersteunt op zo'n versterker? Kan ik mijn games met alle toeters en bellen op een goede manier over de dolby versterker laten klinken?

- Waar moet ik verder op letten bij de aanschaf?

Al vast bedankt...
zelf heb ik ook dit systeem, Inderdaad met een versterker moet je opletten op de digitale ingangen op de versterker. coax en optisch.. Voor de geluidskaart moet je opletten op de digitale uitgang, zelf heb ik een sblive 5.1, deze lus ik met een verloopstukje door op een coax kabel, en deze achter in de versterker, en het werkt..
let op dat je bij software van sblive ergens een optie aanvinkt,,, deze heet alle digitale uitvoer..... tip pioneer versterkers zijn goed net als sony...