Toon posts:

gaming laptop lange accuduur voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sannies2
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
at ga je met je laptop doen? Laptop hoofdzakelijk voor school dus lange accuduur is belangrijk.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Windows 10. Gamen moet mogelijk zijn alsmede lichte foto en videobewerking. Aparte GPU is vereiste

Wat is je budget? 800 euro inclusief btw

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Laptop moet veel mee. 15 inch scherm. accuduur 6 uur

Voorkeur Lenovo, HP of asus. Minimaal AMD ryzen 5 of Intel i5

Het zou fijn zijn als de accu te vervangen is en er eventueel geheugen bij gezet kan worden alsmede harde schijven.

Het is voor mijn 14 jarige zoon dus het mag een beetje gaming uiterlijk hebben ; )

Alle reacties

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20
Je kan ook op vraag aanbod kijken voor goeie deal.
Voor dit budget ga niks vinden nieuw. :) .

Ik heb wel wat 2 maanden oud maar dan voor 850 zou je mogen hebben iets boven je budget.

Is deze ;) https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

[Voor 94% gewijzigd door saharoen op 03-02-2021 11:36]

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:38
Wat heb je zelf al gevonden?

De eisen voor 6 uur accuduur en gaming zullen (zeker met dit budget) niet samengaan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Het lijkt me sterk dat je voor 800 euro een gaming laptop kunt vinden. 6 uur mee gaan wordt ook best wel moeilijk. Mijn Dell werklaptop kan meer dan 8 uur mee gaan, maar dat is met normaal gebruik.
Die heeft overigens ook geen GPU buiten die in de processor zeg maar.

Maar het lijkt mij dat wanneer er niet gegamed wordt, het gewoon prima te doen is om langer met de laptop te doen.
Je hebt er ook waarbij je een grotere accu kunt kiezen. Veelal komt de laptop dan wel omhoog, maar goed, dat is dan een concessie.

Zoek eerst ook uit welke spellen er op gespeeld moeten kunnen worden. Met mijn werk laptop kan ik net aan Overwacht spelen op lage settings.
Minecraft gaat dan weer prima.

Die laptop van @saharoen is best netjes overigens voor die prijs.

[Voor 4% gewijzigd door Arunia op 03-02-2021 11:41]

• sannies2
Dat probeer ik mijn zoon ook duidelijk te maken. Hij had de lenovo ideapad gaming 3 15ARH05 (ryzen 5) op het oog (BCC nu 799 euro). Ik lees echter dat de accuduur slecht is. Hij zegt dat ie de GPU uit kan zetten waardoor de accuduur verbeterd wordt. Verder de asus tuf gaming fx505dt-bq051T en de HP pavilion 15-EC1150ND

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-02 11:16
Voor 929 heb je deze Lenovo Yoga met goede batterijduur en een 1650. Niet de beste kaart en de processor heeft slechts vier cores, maar als compromis tussen batterijduur en toch wat grafische kracht is het een interessante. Moet hij er wel even een extra pizzabezorgdienst voor draaien.

• sannies2
laptop van saharoen is inderdaad een mooi exemplaar. Is denk ik zelfs iets voor mijzelf. Ik werk veel met adobe cc programma's en heb momenteel een i7 van 10 jaar oud die het nog wel aankan maar natuurlijk niet met de snelheid van de processoren van nu ; ). Accuduur is o seconden en het lijkt alsof er een straaljager overvliegt dus ik zal er eens over na denken.

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-05 13:16
Je kan ook volgens mij een ryzen 7 nemen, verbruikt nog steeds minder stroom dan een i5. De ryzen chips verbruiken 25% minder stroom dan intel op dit moment, dus de ryzen 5 4600 en 4800

Dit is de enige en opzich een leuke laptop voor 799 die ik kon vinden met een ryzen 5 4600h en een 1650 videokaart: pricewatch: HP Gaming Pavilion 15-ec1150nd -> te koop bij mediamart https://www.mediamarkt.nl...-15-ec1150nd-1659126.html

Voor de rest geen andere keus binnen budget. Ik weet alleen niet of de videokaart op hybride kan en of die 6 uur haalt wat in ieder geval helpt qua energieverbruik:

- Schermhelderheid zo laag mogelijk
- Batterijstandbesparing aan
- slaapstand instellen wanneer laptop niet wordt gebruikt, dus na 30 seconden in school.
- toetsenbordverlichting uit
- Hybride instelling gebruiken voor videokaart indien mogelijk (gebruikt alleen de 1650 videokaart bij zware taken)

Verder is scherm helaas gemiddeld, dus 250 nits en 45% Ntsc, accu is 52 watt, maar voor deze prijsklasse kan je niet beter krijgen (als je een intel had, zou 65 watt zelfde accuduur leveren doordat de 4600h 25% energiezuiniger is)

(1 negatieve review kan net pech zijn bij diegene, dus zou ik niet teveel laten bepalen op je koop je hebt 2 jaar garantie en hp pavillions zijn wel degelijk, zelf een omen 15 en HP heeft een fijne service)

PS: Je kan ook even voor een tweedehands laptop op vraag&aanbod kijken, staan leuke laptops bij voor dat budget

Mvg,

hans

[Voor 83% gewijzigd door HansAnderson op 07-02-2021 19:39]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
6uur op de accu? hebben ze geen stopcontacten op school?..
(de usecase voor 6 uur zou nog aannemelijk zijn als je er maastricht-groningen 2e klasse mee zou treinen, maar die gok neem ik dat dat niet t geval is)

voor pure (mobile) punching power on a budget: ga tweedehands.
advies: maak je eerder druk over een niet reflecterend scherm, gewicht en de bouwkwaliteit (rugzakje in en uit x1000) dan over de accu.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
let ook op dat hoe groter de accu hoe zwaarder de laptop.

is gamen daadwerkelijk noodzakelijk?

pak een r3 / r5 (r3 is zat voor middelbare) en klaar is kees:)

en anders gewoon voor deze gaan:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021
https://www.bcc.nl/comput...re05-r5-4500u-grey/285278

en dan moet ie thuis maar wat anders zoeken om te spelen, ipv alsmaar een GPU mee sjouwen (vragen om kapot gaan).

[Voor 59% gewijzigd door 99ruud99 op 07-02-2021 18:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee