Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen en werken. Games die ik het meest speel zijn Warzone en Tarkov
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat er rond de 750 euro een prima systeem samen te stellen is (excl. videokaart, die heb ik al een MSI 3060TI). Eventueel kan er wel iets meer uitgegeven worden, maar zoek eigenlijk een goede prijs/prestatie verhouding
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart : MSI 3060TI Trio
Kast : Cooler Master HAF X
Fancontrol : Scythe Kaze Master Pro 5.25
Voeding : Seasonic X-750 V2
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ervan uitgaande dat het 4k Systeem in de BBG van Januari de beste bang for buck is heb ik in eerste gekeken naar onderstaande artikelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, heb tot nu toe nog geen slechte ervaringen gehad met welk merk dan ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn videokaart is voorzien van RGB, de kast heeft een doorkijkpaneel. Een moederbord, geheugen, koeler met RGB is leuk, maar geen must. De HAF X heeft namelijk alleen maar rode (led) fans
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk minimaal of niet
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem waarmee ik de komende jaren weer prima mee vooruit kan. De videokaart is er al!
Het systeem wat ik nu heb is een 1366 Intel met een i7-990x en 12GB geheugen.
Ik heb geen voorkeur om weer voor intel te kiezen aangezien het idee dat Ryzen AM4 langer ondersteund er met kleine moeite nog een keer een andere processor kan worden gekozen.
Heeft het nu om 32GB RAM te kiezen of is 16GB nu en in de komende +-4 jaar voldoende?
Een M2 SSD zoals de A2000 lijkt me voldoende voor gaming, ik doe verder geen videobewerking.
Wat zouden jullie rekening houdend met Prijs/Prestatie kiezen? Intel of AMD?
Zijn er nog tips voor ander/minder geheugen?
Ik heb 2 moederborden gekozen die me genoeg opties lijken te hebben, maar mij is niet duidelijk wat het precieze verschil is tussen B550 en X570, zijn er noemenswaardige verschillen om rekening mee te houden?
Voornamelijk Gamen en werken. Games die ik het meest speel zijn Warzone en Tarkov
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat er rond de 750 euro een prima systeem samen te stellen is (excl. videokaart, die heb ik al een MSI 3060TI). Eventueel kan er wel iets meer uitgegeven worden, maar zoek eigenlijk een goede prijs/prestatie verhouding
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart : MSI 3060TI Trio
Kast : Cooler Master HAF X
Fancontrol : Scythe Kaze Master Pro 5.25
Voeding : Seasonic X-750 V2
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ervan uitgaande dat het 4k Systeem in de BBG van Januari de beste bang for buck is heb ik in eerste gekeken naar onderstaande artikelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, heb tot nu toe nog geen slechte ervaringen gehad met welk merk dan ook.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn videokaart is voorzien van RGB, de kast heeft een doorkijkpaneel. Een moederbord, geheugen, koeler met RGB is leuk, maar geen must. De HAF X heeft namelijk alleen maar rode (led) fans
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk minimaal of niet
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een systeem waarmee ik de komende jaren weer prima mee vooruit kan. De videokaart is er al!
Het systeem wat ik nu heb is een 1366 Intel met een i7-990x en 12GB geheugen.
Ik heb geen voorkeur om weer voor intel te kiezen aangezien het idee dat Ryzen AM4 langer ondersteund er met kleine moeite nog een keer een andere processor kan worden gekozen.
Heeft het nu om 32GB RAM te kiezen of is 16GB nu en in de komende +-4 jaar voldoende?
Een M2 SSD zoals de A2000 lijkt me voldoende voor gaming, ik doe verder geen videobewerking.
Wat zouden jullie rekening houdend met Prijs/Prestatie kiezen? Intel of AMD?
Zijn er nog tips voor ander/minder geheugen?
Ik heb 2 moederborden gekozen die me genoeg opties lijken te hebben, maar mij is niet duidelijk wat het precieze verschil is tussen B550 en X570, zijn er noemenswaardige verschillen om rekening mee te houden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS | € 135,- | € 135,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 162,59 | € 162,59 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,28 | € 105,28 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 961,82 |