Toon posts:

Compacte budget pc: all-in-one vs. laptop vs. mini-pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dm_unseen
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 16:33
Ik ben mij aan t oriënteren voor een nieuwe pc voor mijn ouders. Ze hebben nu een hele oude laptop. Ik ben vnl eerst op zoek naar wat voor een systeem ik moet kiezen. Het moet iig compact zijn, maar hoeft geen laptop te zijn omdat deze in feite niet verplaatst wordt. Daarom probeer ik een afweging tussen laptop, maar vnl. all in one of mini pc te maken

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, video kijken, e-mailen, belastingen, basic office taken zoals tekstverwerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is tussen 500 en 750 euro

Ik heb nog een muis en evt. toetsenbord, maar geen goede 21/24inch monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, behalve dat pre built mijn sterke voorkeur geniet. Hoe minder bouwen en onderhouden hoe beter.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsproductie moet niet al te hoog zijn. Goede helpdesksupport bij een systeem zou ideaal zijn, maar dat bestaat waarschijnlijk niet meer :-(

Wat verwacht je van ons?
Ik vermoed dat als je niet gaat sleuren met je pc, een budgetlaptop geen goede keuze is. Ik zit nog te twijfelen tussen all in one of mini pc met monitor. Het systeem hoeft zeker niet heel krachtig te zijn, maar wel compact met een scherm van min 21 maar liefst 24inch (groter is niet nodig). Mijn eerste vraag is of dit klopt? Ten tweede heb ik met zowel mini pcs als all in ones geen ervaring, dus hoe goed zijn deze als je een budget variant daarvan kiest? Zijn er *betrouwbare* bronnen die dit soort pc's reviewen en vergelijken. Als laatste vraag ik mij af wat goedkoper is, hoewel ik het idee heb dat all in ones iets goedkoper zijn dan een mini pc+monitor. Maar de kwaliteit van deze monitors in all-in-one pcs kan ik weinig over vinden. Zodra ik deze keuze gemaakt heb kan ik concreet op zoek naar aanbiedingen

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een budgetlaptop met een groot scherm is onhandig. Als je er toch niet me gaat sleuren...dan liever gewoon een 24" scherm en een mini-pc er naast ofzo. Als je alleen USB en geen cdrom drive nodig hebt kun je volstaan met een barebone of NUC. Kan nog achter de monitor geschroefd worden ook als je wilt. KB en muis er bij en klaar :)

Voor het budget moet dat makkelijk lukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:29
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesAsus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM€ 314,14€ 314,14
1MonitorenPhilips 243V7QDSB/00 Zwart€ 89,-€ 89,-
1ToetsenbordenMicrosoft Bluetooth Desktop (QWerty US) Zwart€ 54,95€ 54,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16S4B€ 76,16€ 76,16
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,28€ 105,28
Totaal€ 639,53

Alleen geheugen en SSD inprikken en nooit meer naar omkijken. De barebone hang je met de bijgeleverde beugel achter het scherm. Systeem gebruikt net zo weinig als een laptop. CPU is slechts 15W. Draadloze muis en toetsenbord erbij voor 'clean' look.

Tip: zet Teamviewer op de pc. Dan is @dm_unseen helpdesk altijd geopend ;)

[Voor 6% gewijzigd door Djarune op 03-02-2021 11:05]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee