Hoi,
IK probeer in mijn config alle zwave node events door te geven aan een API. Hiervoor gebruik ik een shell command, dat (voor andere automations) prima werkt.
Het probleem is dat deze automation niks doet.
Reeds geprobeerd/gecheckt:
- In de logs zie ik geen foutmeldingen hierover staan.
- Zwave node events worden wel degelijk getriggered als ik in de developer tools luister naar zwave.node_event
- Ik heb {{ trigger.event.entity_id }} als eens vervangen voor 'test' -> Werkt ook niet
- Bij een restart van HA ontvang ik wel van alle zwave devices een state_change event, daarna helaas niet meer.
Iemand een idee hoe ik Zwave events kan doorsturen incl entity id (en liefst ook nog wat info over het betreffende event)
IK probeer in mijn config alle zwave node events door te geven aan een API. Hiervoor gebruik ik een shell command, dat (voor andere automations) prima werkt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| - alias: 'Event for Zwave events' trigger: platform: event event_type: zwave.node_event action: - service: shell_command.send_update data_template: e: '{{ trigger.event.entity_id }}' vo: '' vn: '' |
code:
1
2
| shell_command: send_update: 'curl -d "entity_id={{ e }}&value_new={{ vn }}&value_old={{ vo }}" -X POST https:/*****.net/_api/event' |
Het probleem is dat deze automation niks doet.
Reeds geprobeerd/gecheckt:
- In de logs zie ik geen foutmeldingen hierover staan.
- Zwave node events worden wel degelijk getriggered als ik in de developer tools luister naar zwave.node_event
- Ik heb {{ trigger.event.entity_id }} als eens vervangen voor 'test' -> Werkt ook niet
- Bij een restart van HA ontvang ik wel van alle zwave devices een state_change event, daarna helaas niet meer.
Iemand een idee hoe ik Zwave events kan doorsturen incl entity id (en liefst ook nog wat info over het betreffende event)
[Voor 6% gewijzigd door xilent_xage op 03-02-2021 10:27]