Vraag

• majaba
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een game-pc bouwen, die ik ook kan gebruiken om makkelijk te kunnen werken. Mijn oude pc heeft al zelfs moeite met Civ4. Het is voor het eerst dat ik ga bouwen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nog niet

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn beeldscherm is optimaal voor QWHD en dat is momenteel denk ik ook de sweetspot voor pc-gaming. Mijn systeem moet daarop gefocust zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft mijn voorkeur boven Intel. Ik ben nog niet uit qua videokaart welke ik beter vind.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stille computer hebben

Ga je overklokken?
Als ik uitgevogeld heb hoe dit werkt dan wel

Wat verwacht je van ons?[i]
Na wat research ben ik tot de volgende build gekomen die mij met leuk lijkt, hebben jullie nog suggesties voor aanpassingen? Waarschijnlijk zijn sommige onderdelen wat overkill, maar wil alvast wat investeren in de toekomst.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 164,-€ 164,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 499,-€ 499,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 73,89€ 73,89
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX€ 165,65€ 165,65
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 151,81€ 151,81
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 1.584,35

[Voor 7% gewijzigd door majaba op 03-02-2021 10:02]

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-05 13:54
500 euro voor een rx5700xt kan in mjn ogen beter in een rtx30xx kaart worden gestoken. De h510 is ietwat zwak mbt de koelprestaties, daar kan wel op verbeterd worden.

[Voor 4% gewijzigd door doebbalapoent11 op 03-02-2021 10:08]

Ryzen 5 7600x | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Geheugen naar pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32
Voeding naar pricewatch: MSI MPG A650GF
SSD naar pricewatch: Kingston A2000 1TB

Heb je bovendien weer 100 euro extra voor de videokaart.

• majaba
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Volgens mij is de rtx30xx momenteel ook niet heel goedkoop. Ik heb de h510 gekozen, omdat ik in reviews heb gelezen dat het wel een makkelijk kast is om in te bouwen, leek mij wel handig voor mijn eerste build en ik vind hem er wel neutraal uitzien. Ik geef ook niet heel veel om RGB, dus deze leek mij wel prima.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-05 13:54
majaba schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:23:
Volgens mij is de rtx30xx momenteel ook niet heel goedkoop. Ik heb de h510 gekozen, omdat ik in reviews heb gelezen dat het wel een makkelijk kast is om in te bouwen, leek mij wel handig voor mijn eerste build en ik vind hem er wel neutraal uitzien. Ik geef ook niet heel veel om RGB, dus deze leek mij wel prima.
Ik bouw zo’n 3 pc’s per kwartaal en heb laatst twee builds gedaan in een corsair 4000d, vond dat echt een eitje vergeleken met de h510.

Klopt, de rtx 30xx serie is niet heel goedkoop op het moment, maar een 5700xt voor 500 euro kopen op dit moment zou ook zeker geen goede keus zijn, zoals @Djarune al meldde houdt je nog eens 100 euro extra over op de overige componenten. Rtx 30xx is niet goedkoop, maar als je een beetje geduld kunt hebben heb je met deze kaarten wel heel veel meer waar voor je geld.

Ryzen 5 7600x | RTX 3080 MSI Gaming X Trio | 16gb ram | LG 34GN850 | nintendo switch | iPhone 13 Pro Max

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Een Fractal Design case zoals de Meshify is nog makkelijker als eerste build. Zat YouTube filmpjes
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee