Ik heb voor jullie een handy autoplay utility gemaakt

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Jullie tweakers willen altijd controle over de zaak hebben. Daarom heb ik een utility gemaakt waarmee je controle hebt over je autoplay.
Het dingetje schakelt windhoos autorun uit en in plaats daarvan stopt hij een icoontje op je desktop waarmee je kan autorunnen. Deze kan je ook in je quicklaunchbar zetten als je wilt.
CDLaunch (zo heet het) houdt het daar niet bij: Je kan ook nog cd's die geen autoplay hebben autoplay ondersteuning geven door op te geven welk proggie hij bij welke cd moet starten, en je kan ook de standaard autoplay 'overriden' door gewoon aan te geven dat je iets anders wilt starten. Handig bij veel spellen die altijd eerst zo'n autorun scherm geven terwijl je eigenlijk meteen het programma wilt starten.

En het is trouwens niet zo'n progje dat in je system tray gaat zitten en resources gaat eten. Je start het op, hij kijkt welke cd in de drive zit, voert het uit, en sluit zichzelf weer af om resources vrij te maken.

Jullie kunnen hem vanaf mijn homepage naar beneden halen: http://fly.to/dsoft
Klik op downloads en kies daar cdlaunch.

Als je hem net zo handig vindt als ik, laat het me ff weten. Als je een alternatief weet, wil ik het eigenlijk ook wel weten (dan weet ik dat ik het voor niets heb zitten maken :( )

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
pretty cool, ga 'k gelijk ff proberen! Bedankt!

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:24
Da's nou nog eens handig!

Verwijderd

DaZZle, werkt prima ook onder NT4. Handig progje!

• Anton
  • Laatst online: 18-03 14:33

Anton

NetApp Implementation Engineer

Hmm, leuk tooltje, maar ik gebruik daarvoor TweakUI, daar kan je hem ook mee uitzetten. Voor audiocd's en data cd's apart ook nog. En als ik dan toch nog wil autorunnen open ik verkenner of deze computer, klik rechts op cd cddrive, en dan Autorun.

Maar als je autorun aan hebt staan is die override wel handig. Bij mij staat ie standaard uit, dus ik gebruik je programma niet. Echt een van de meest nutteloze dingen die ze in windoos ingebakken hebben.

Ik scrobbel ook audio

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Dit programma werkt alleen als autorun UIT staat! Als je hem aan zet dan krijg je dubbele autorun en dat is niet de bedoeling.
Ik kan het progje dus ook voor jou adviseren, want ipv dat je dan rechts op het cdspeler icoontje klikt en autorun kiest, klik je een keer op het cdlaunch icoontje in je quicklaunch bar. Daarnaast kan je ook zelf weten welk programma je bij welke cd opstart, iets dat bij standaard autoplay niet kan.
Met cdlaunch heb je trouwens ook de keuze of je hem bij data cd's of audio cd's de standaard autorun aan of uit wilt zetten.

Overigens heb ik van iemand gehoord dat de vb6 runtime problemen geeft met oude versies van oleaut32.dll. Hebben anderen daar ook problemen mee gehad? of hebben we hier allemaal al windhoos 98?

trouwens, hoe krijg jij het voormekaar dat autorun als optie in het contextmenu komt te staan? Als ik met tweakui/cdlaunch windhoos autorun uitzet (ze gebruiken beiden dezelfde reghack), verdwijnt de hele autorun optie uit het menu. Mij lijkt het dat je auto-insert notification uitgezet hebt en autorun in tweakui aan hebt staan.

• Anton
  • Laatst online: 18-03 14:33

Anton

NetApp Implementation Engineer

Sorry, je hebt gelijk. Als je met TweakUI autorun uitzet verdwijnt inderdaad die autorun uit het menu.

Verder: Als die VB runtime dll's gek doen kan je een update halen bij Windows Update. Library Updates heten die geloof ik.

En die AutoPlay Audio cd gebruik ik echt nooit, aangezien ik een play-knop op mijn drive heb zitten, en dus nooit software gebruik om cd's te draaien. Ik hoef echt geen cddb informatie te zien als ik een cd draai.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Bravo! Goed initiatief! Dat moeten we vaker hebben. Dit soort dingen houdt de sfeer op het forum perfect. Ga zo door man(?).

Zelf HAAT ik autorun, ook als het intelligenter is..
Pagina: 1