Toon posts:

Synology DDNS intern benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:14
Ik heb op mijn Synology een DDNS ingesteld zodat ik deze extern kan benaderen. Dit werkt prima wanneer ik extern zit maar intern kan ik geen verbinding krijgen met xxxx.synology.me. Na wat Googlen blijkt dat je hiervoor een NAT loopback nodig hebt en dit ondersteund de Connectbox van Ziggo niet. Om hieromheen te werken kun je lokaal je eigen DNS server draaien en xxxx.synology.me verwijzen naar 192.168.1.2. Echter krijg ik het nog niet helemaal voor elkaar.

Eerst heb ik een master zone aangemaakt:

Vervolgens een A record met mijn DDNS adres:

Als ik ping naar xxxx.synology.me dan krijg ik keurig het interne IP adres terug. Maar wanneer ik via de webbrowser naar xxxx.synology.me:5000 (of 5001) ga dan krijg ik een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT foutmelding.

Wat doe ik fout?

Beste antwoord (via Vinze op 03-02-2021 17:07)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:29
Een Connectbox doet gewoon Nat loopback.
Daar is ook geen enkele instelling voor nodig noch aanwezig.

Je kunt dit testen door bijvoorbeeld een portforward te maken naar een device in je Lan (bijvoorbeeld naar poort 5000 van je Nas) en dan het external Ip-adres van je Connectbox plus de poort 5000 in je browser in te tikken, dan kom je gewoon op je Nas terecht.

Ps Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik zie overal synolog.me. staan met een punt op het eind, moet die punt niet gewoon weg want anders krijg je volgens mij een vertaling die er zo uitziet.
xxxx.synology.me.:5000

[Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 03-02-2021 14:39]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:00
Volgens het ziggo forum zou dit probleem al opgelost moeten zijn: https://community.ziggo.n...-server-slecht/td-p/57641

Je kan beter eerst ff bellen met ziggo om te kijken wat er aan de hand is.

• Vinze
Volgens mij klopt dat niet, ik heb de nieuwste update al en nergens is iets van NAT loopback te vinden in de router configuratie. Als ik verder zoek op internet kom ik eigenlijk alleen maar berichten tegen dat NAT loopback uit veiligheidsoverwegingen niet beschikbaar is op de Connectbox.

Mocht het niet lukken om het via een eigen DNS werkend te krijgen kan ik altijd nog een belletje richting Ziggo doen, al betwijfel ik of ze wel kunnen helpen dit werkend te krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Een Connectbox doet gewoon Nat loopback.
Daar is ook geen enkele instelling voor nodig noch aanwezig.

Je kunt dit testen door bijvoorbeeld een portforward te maken naar een device in je Lan (bijvoorbeeld naar poort 5000 van je Nas) en dan het external Ip-adres van je Connectbox plus de poort 5000 in je browser in te tikken, dan kom je gewoon op je Nas terecht.

Ps Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik zie overal synolog.me. staan met een punt op het eind, moet die punt niet gewoon weg want anders krijg je volgens mij een vertaling die er zo uitziet.
xxxx.synology.me.:5000

[Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 03-02-2021 14:39]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Vinze
Dat doet hij wel? Ik zal m'n Connectbox nog eens resetten naar de fabrieksinstellingen en alle port forwarding regels er opnieuw in zetten. Die punt achter de records zet hij er zelf achter, geen idee waarom maar ik kan ze ook niet weghalen. Ik heb de DNS server ook weer uitgeschakeld op de NAS aangezien deze niet nodig is als die NAT loopback wel werkt. Laat straks weten of het geholpen heeft :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:58
Één probleem is dat er meerdere apparaten met de naam Connectbox zijn, en ze niet allemaal even goede ondersteuning hebben voor loopback.

• Vinze
Nou ik heb de Connectbox opnieuw ingesteld en de Synology fungeert niet langer als DNS server. Na wat testen met verschillende opties lijkt het nu ineens wel naar behoren te werken. Geen idee wat nou precies de oplossing was, wellicht dat de NAT loopback pas actief werd na het resetten van de router?! In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

[Voor 27% gewijzigd door Vinze op 03-02-2021 17:08]

• Ben(V)
Er zijn twee typen Connectbox te weten een Arris en een Compal.
Aan de buitenkant zie je er geen verschil in die twee.

Ziggo heeft de Arris inmiddels uitgefaseerd, maar er staan er natuurlijk nog genoeg van in het veld.
Nat loopback was in het verleden in beiden niet aanwezig maar inmiddels wel.

Overigens kun je er over discussiëren of een router wel Nat loopback zou moeten doen.
Mijn visie is dat het een onzin functie is, lan verkeer hoort op het lan te blijven en niet via de wan kant te lopen.
Is ook nog eens een behoorlijk security risc om het op die manier te doen terwijl het nergens voor nodig is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee