Vraag

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 14:36
Ik zoek een?
Mid-range, toekomstbestendig Android-toestel voor een familielid. Heeft momenteel een Samsung Galaxy A3 (2016), welke aan vervanging toe is.

Wat is je budget?
Graag onder de 350 euro. Goedkoper mag natuurlijk ook, maar belangrijkste is dat ze niet na een jaar weer tegen beperkingen aanloopt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze gebruikt haar huidige toestel vooral voor de basisdingen. Maakt geregeld foto's en video's, dus een goede camera is gewenst. Snap dat er voor het budget geen topcamera's kunnen worden verwacht, maar eentje die gewoon netjes presteert zou fijn zijn. Ook grotere opslag is gewenst. Haar A3 heeft momenteel 16GB interne opslag, dus alles daarboven is eigenlijk al goed. Ze wil het toestel meerdere jaren gebruiken, dus mij leek 128GB (en uitbreidbaar) wat meer toekomstbestendig. Schermen zijn tegenwoordig groter en dat is geen probleem, al is 6,5" eigenlijk wel de max.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heeft altijd een Samsung-toestel gehad, dus is wat dat betreft gewend aan de UI. Staat open voor andere merken, mits ze daar niet helemaal opnieuw mee hoeft leren te werken. Zijn zelf op een Galaxy A51 uitgekomen. I.c.m. 2-jarig abonnement Vodafone (waar ze momenteel een sim-only heeft lopen) zou ze uitkomen op €240,- voor het toestel. Door cashback-actie van Samsung gaat daar nog eens €50 euro van af. Ben echter wat huiverig na het lezen van de reviews.

Een ander toestel dat we zijn tegengekomen is bijvoorbeeld de Sony Xperia 10 II of de Google Pixel 4a (in Nederland wel een stuk duurder als elders als ik dat goed heb begrepen).

Welke vragen heb je hier nog over?
Zag dat Samsung waarschijnlijk binnenkort met een aantal nieuwe toestellen komt, waaronder de A52. Misschien daar op wachten?

[Voor 9% gewijzigd door BeeVeeBee op 03-02-2021 09:14]

Alle reacties

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

The Wizard

Moderator Mobile
De A51 is een goed midrange toestel wat veel bedrijven intern ook gebruiken. Ik heb zelf een A50 zakelijk en mijn dochter een A51. Totaal geen problemen hoe dan ook. Camera werkt goed, batterij gaat voldoende lang mee en scherm is prettig.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Naast A51 zijn er nog de broertjes M31 en M21 met dezelfde processor maar dikkere batterij, wel minder opslag.
https://tweakers.net/pric.../1507950;1605902;1593074/
Je kunt ook nog de A42 overwegen, die hebben mijn ouders en is nieuwer, heeft 5G, zit er tussen qua batterij, maar is ook een halve centimeter groter:
pricewatch: Samsung Galaxy A42 5G (4GB ram) Grijs

Er is ook een 5G A51 blijkbaar, maar net buiten je budget:
https://tweakers.net/smar...-5g_p1215204/vergelijken/

[Voor 12% gewijzigd door swhnld op 03-02-2021 16:38]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee