Beste Tweakers,
Ik zoek een?
Upgrade set voor de pc van de zoon van mijn vriendin.
Hij speelt spellen zoals Escape from Tarkov en Minecraft op een 1080 scherm. Ook gebruikt hij vaak discord en twitch om met vrienden te spreken en streams te kijken. Hij krijgt de laatste tijd af en toe bsod bij het opstarten van spellen en de 2tb harde schijf die hij heeft kan hij niet meer gebruiken omdat de satapoorten op zijn moederbord los zitten/beschadigd zijn.
Wat is je budget?
Het budget is niet vast, maar als het kan graag onder de 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, behalve de huidige behuizing wil hij graag houden, deze vind hij wel stoer
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is zijn huidige desktop
De voeding in het systeem kon ik niet terugvinden in de pricewatch maar is nog ouder dan de behuizing en die is al 11 jaar oud.
De bedoeling is om de processor, moederbord en voeding te upgraden en er een 500 gb ssd in te zetten.
Ik heb ook nog een pricewatch: Arctic P14 PWM PST, 140mm over om 1 fan aan de voorkant te vervangen.
De stock koeler van de processor willen we gaan gebruiken en gezien de huidige prijzen voor gpu's op dit moment word deze pas geupgrade als de prijzen wat zakken.
De upgrade is nodig, maar nou is mijn vraag of er bepaalde dingen beter kunnen en/of andere componenten gebruikt kunnen worden.
Ik zoek een?
Upgrade set voor de pc van de zoon van mijn vriendin.
Hij speelt spellen zoals Escape from Tarkov en Minecraft op een 1080 scherm. Ook gebruikt hij vaak discord en twitch om met vrienden te spreken en streams te kijken. Hij krijgt de laatste tijd af en toe bsod bij het opstarten van spellen en de 2tb harde schijf die hij heeft kan hij niet meer gebruiken omdat de satapoorten op zijn moederbord los zitten/beschadigd zijn.
Wat is je budget?
Het budget is niet vast, maar als het kan graag onder de 400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, behalve de huidige behuizing wil hij graag houden, deze vind hij wel stoer
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is zijn huidige desktop
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,99 | € 187,99 |
1 | Moederborden | MSI B150M BAZOOKA | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 970 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master HAF 912 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 75,23 | € 75,23 |
1 | Solid state drives | Toshiba Q300 (15nm) 120GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 263,22 |
De voeding in het systeem kon ik niet terugvinden in de pricewatch maar is nog ouder dan de behuizing en die is al 11 jaar oud.
De bedoeling is om de processor, moederbord en voeding te upgraden en er een 500 gb ssd in te zetten.
Ik heb ook nog een pricewatch: Arctic P14 PWM PST, 140mm over om 1 fan aan de voorkant te vervangen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 133,65 | € 133,65 |
1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
1 | Ventilatoren | Arctic P14 PWM PST, 140mm | € 9,45 | € 9,45 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,90 | € 59,90 |
Totaal | € 369,90 |
De stock koeler van de processor willen we gaan gebruiken en gezien de huidige prijzen voor gpu's op dit moment word deze pas geupgrade als de prijzen wat zakken.
De upgrade is nodig, maar nou is mijn vraag of er bepaalde dingen beter kunnen en/of andere componenten gebruikt kunnen worden.
[Voor 4% gewijzigd door zebrameteensnor op 03-02-2021 10:59]