Hulp gevraagd - niet voor een regulier probleem, maar iets complexer omdat ik niet bij de plek kan waar de muizen zitten:
Ik woon in een jaren 30 huis , benedenwoning, en heb sinds 2 maanden overlast van meerdere muizen in het plafond van de wononkamer. Probleem: ik kan er amper bij - alleen op één kleine plek via een elektriciteit-opening die daar ooit gemaakt is. En ze maken nogal veel herrie. Rennen, bewegen, knagen etc. Niet fijn.
Het is maar een klein stukje waar ik bij kan , verder is het omringd met twee balken - en heel smal. Ik ben de eigenaar van het huis.
Wat ik heb ondernomen:
Ik heb de neiging om zo'n balk een stukje in te zagen (kan dat?) en dan kijken of ik gif kan strooien op de plek waar ik de muizen hoor. Echter heb ik geen idee van het aantal balken in mijn plafond.
Zie hier een simpele schets / bovenaanzicht:

De situatie - tussen het plafond (boven de woonkamer) - de oranje zakjes is gif:

Ik kom gewoon niet goed op de plekken waar ik ze vooral hoor.
Iemand tips? Ik word een beetje moedeloos......
Ik woon in een jaren 30 huis , benedenwoning, en heb sinds 2 maanden overlast van meerdere muizen in het plafond van de wononkamer. Probleem: ik kan er amper bij - alleen op één kleine plek via een elektriciteit-opening die daar ooit gemaakt is. En ze maken nogal veel herrie. Rennen, bewegen, knagen etc. Niet fijn.
Het is maar een klein stukje waar ik bij kan , verder is het omringd met twee balken - en heel smal. Ik ben de eigenaar van het huis.
Wat ik heb ondernomen:
- - Goede muizenval in dat kleine stukje gezet - geen effect gehad
- - Professionele muizen-bestrijder ingehuurd - die heeft gif geplaatst (zowel in de keuken als zakjes op dat kleine plekje). Dit zie je ook op onderstaande foto - van die zakjes
- - Door de rest van het huis klemmen gezet.
Ik heb de neiging om zo'n balk een stukje in te zagen (kan dat?) en dan kijken of ik gif kan strooien op de plek waar ik de muizen hoor. Echter heb ik geen idee van het aantal balken in mijn plafond.
Zie hier een simpele schets / bovenaanzicht:

De situatie - tussen het plafond (boven de woonkamer) - de oranje zakjes is gif:

Ik kom gewoon niet goed op de plekken waar ik ze vooral hoor.
Iemand tips? Ik word een beetje moedeloos......
[ Voor 8% gewijzigd door MaStar op 02-02-2021 22:33 ]