Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tientje68
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-02-2023
Vraag.........het interne geheugen (32GB) van mijn inmiddels 4 jaar jonge Sony Xperia raakt voller en voller, nu zie ik dat de app Google Foto's maar liefst 10GB ruimte in neemt! Hoe kan dit, backup foto's worden toch in Google Drive opgeslagen en niet lokaal??
Ik overweeg nu de gegevens van de app te wissen maar kan dit überhaupt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tientje68 welke Xperia heb je precies?

Verder lijkt mij 10GB voor Google Foto's inderdaad wel aan de hoge kant, maar het kan ook best zijn dat hij alle foto's ook lokaal heeft staan.

Met een app zoals DiskUsage kan je ook exact kijken wat er allemaal opslag in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tientje68
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnWUVy9oBZ-rhrBKRkhEEAuKB2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB4zGHpKXfP5pAM1XbDiYQeS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Xperia X (waar ik ondanks zijn leeftijd nog zeer tevreden over ben)
Hierbij (als het tenminste werkt) een screenshot van de geheugenruimte van Google Foto's.

En dank voor de DiskUsage tip, ik zal daar eerst eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan ruimte vrij maken door de foto's/filmpjes te verwijderen die al gebackupt zijn. Rechtsboven op het rondje klikken en dan de 3 optie van onderen in de Foto's app.

Als je ze toch lokaal wil bewaren dan zou je de foto's ook kunnen verplaatsen naar een SD kaart.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• tientje68
Dank voor de reacties en suggesties, ik heb het als volgt opgelost:
gegevens op apparaat gewist (na de SD card veiligheidshalve te hebben verwijderd en een backup van alle foto's opgeslagen in het interne geheugen) en voilá 10 GB vrij van het interne geheugen vrij gemaakt :-)

Google foto's is dus een hele geniepige geheugenvreter!