Toon posts:

Welke stand-alone GPU is geschikt voor gamen onder €300?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Vinney
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een stand-alone videokaart (GPU) die goed past bij de computer die ik van mijn vader heb gekregen, omdat deze computer aankwam met een integrated/onboard videokaart en voor de meeste games die ik speel hapert op medium/high settings. Eigenlijk wil ik dus kunnen genieten van betere beeldkwaliteit met gamen zonder dat het ten kosten gaat van mijn frames per second.(FPS) Zelf ben ik niet zo erg handig met computer specs en werd mij verteld om op tweakers rond te vragen, voor het geval ik iets koop waar ik uiteindelijk weer andere onderdelen voor moet kopen (zoals een betere power supply unit.(PSU)

Wat is je budget?
Mijn budget is €300.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mij werd verteld dat ik beter voor AMD grafische kaarten kan zoeken in deze prijscategorie, hoewel ik op deze site andere merken heb gezien in dezelfde prijsbereik.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer die ik nu gebruik is een gebruiksklare budget gaming PC van de bol.com https://www.bol.com/nl/p/...aA.1_9_10.12.ProductTitle en wordt gewoon thuis gebruikt. Hetgeen waar ik mij het meeste druk om maak is of de rest van het systeem de stand-alone kaart die ik erbij koop wel aan kan, zoals de 350 Watt power supply unit waar ik mee zit.

Beste antwoord (via Vinney op 02-02-2021 20:53)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:08

M2M

medicijnman

De voeding is beperkt, dus als je de 300 euro zo efficient mogelijk wil investeren heb je een nieuwe voeding nodig in combinatie met een 2e hands videokaart. Een generatie of twee terug, high-end model zal prima zijn. Check dus Vraag&Aanbod hier even daarvoor en koop van mensen met voldoende reviewscore.

Neem als powersupply dan zo'n ding bijvoorbeeld:
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W

En check voor een Rx 580 bijvoorbeeld.

-_-

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:08

M2M

medicijnman

De voeding is beperkt, dus als je de 300 euro zo efficient mogelijk wil investeren heb je een nieuwe voeding nodig in combinatie met een 2e hands videokaart. Een generatie of twee terug, high-end model zal prima zijn. Check dus Vraag&Aanbod hier even daarvoor en koop van mensen met voldoende reviewscore.

Neem als powersupply dan zo'n ding bijvoorbeeld:
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W

En check voor een Rx 580 bijvoorbeeld.

-_-

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:35
Als ik op de website van de leverancier kijk zie ik dat ze een AMD A320M moederbord noemen - het formaat is dan microATX, de kast is een Sharkoon VG4-W Blauw, en een voeding van 350 Watt. Dan kan er niet veel meer dan een NVIDIA GeForce GTX 1050 (evt Ti), tenzij je de voeding vervangt vervangt - zie ook @M2M's advies

• Vinney
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Het is mij duidelijk. Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik ga dan inderdaad voor de PSU en videokaart waar M2M het over had.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Haal een gebruikte 1050 Ti zonder aparte voedingaansluiting. Meer dan €100 zou dat niet hoeven kosten. Veel meer kan een Ryzen 2200G toch niet aan, is het veel sneller dan de interne gpu en je hoeft je huidige voeding niet te vervangen. Van die voeding verwacht ik overigens niet veel soeps. Zou je kunnen kijken welk merk en type dat is?

Daarnaast geef je wat uit aan een 500GB ssd pricewatch: Silicon Power Ace A55 512GB en als je moederbord een M2 slot heeft dan neem je pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 500GB of pricewatch: Kingston A2000 500GB

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:48
Vinney schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:53:
Het is mij duidelijk. Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik ga dan inderdaad voor de PSU en videokaart waar M2M het over had.
Je zou voor de genoemde kaart ook nog bij V&A kunnen kijken, hoewel de prijzen hoger ligger dan eerder. Je zou kunnen kijken naar RX 470, RX 480, RX 570, RX 580 of een GTX 1060 (de 6GB variant). Deze zitten allemaal in dezelfde prestatie klasse. Ik zou de limiet voor deze kaarten op 140 euro zetten.

Bij oudere modellen dan zou je kunnen kijken naar R9 290(x), R9 390(x) of GTX 970; maar betaal hier niet meer dan 100 euro voor.

[Voor 15% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-02-2021 15:48]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee