Toon posts:

[Hikvision camera's+recorder] Niet meer zichtbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ___LvdO___
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-05-2022
Beste allemaal,

Afgelopen vrijdag begon onze recorder te piepen omdat een van de camera's een haperend beeld gaf. Uiteindelijk heb ik de recorder een keer uit en weer aan gezet, maar nu zijn zowel de camera's als recorder niet meer in mijn netwerk te vinden.
Dus ik kan niet meer via de browser inloggen op de recorder, ook via de SADP tool is niets meer zichtbaar. Via de IVMS-4200 software krijg ik de volgende foutmelding 'Error code HCNetSDK.dll (7). Failed to connect to the device. The device is offline or the network has timed out'.

Wat ik heb geprobeerd:
* Recorder en router opnieuw opgestart.
* Andere netwerkkabel recorder-router geprobeerd.
* Geprobeerd via een monitor in het menu van de recorder te komen, maar ik kom niet in het menu. Het beeld blijft hangen op 'Embedded NET Dvr' scherm en verder kom ik niet. Ik heb nog nooit op deze manier in het menu geprobeerd te komen dus wellicht doe ik iets verkeerd....

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen of wat er aan de hand is? Ik heb het vermoeden dat de recorder kapot is.

Ik ben een leek op dit gebied dus hopelijk kan iemand mij in Jip en Janneke taal verder helpen.

Bedankt alvast!

Groetjes Lotte

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:02

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• ___LvdO___
Bedankt HKLM. Maar hoe kom ik bij de network settings van mijn recorder....

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een monitor aansluit en dan de NVR opnieuw opstart moet je hoe dan ook vanzelf in het menu komen. Vanuit dat menu kun je dan ook in de netwerk instellingen als je er een muis / toetsenbord aan hangt.

Als hij zover niet eens komt is er echt iets mis met de NVR vrees ik. Enige wat je dan nog kan proberen is even de harddisk loskoppelen zodat je uitsluit dat die het probleem is.

• ___LvdO___
Ik ben er dus ook bang voor dat er iets mis is met de recorder. Ik heb gister een keer opnieuw opgestart, maar het beeld blijft hangen op het 'Embedded NET DVR' scherm.

Stel dat ik de harddisk loskoppel wat moet er dan wel/niet gebeuren wil ik zien of het aan de harddisk ligt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
___LvdO___ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:26:
Ik ben er dus ook bang voor dat er iets mis is met de recorder. Ik heb gister een keer opnieuw opgestart, maar het beeld blijft hangen op het 'Embedded NET DVR' scherm.

Stel dat ik de harddisk loskoppel wat moet er dan wel/niet gebeuren wil ik zien of het aan de harddisk ligt.
Als hij dan wel doorstart en je dus in het menu komt (en hem waarschijnlijk dan ook weer via het netwerk kan benaderen) is de harddisk het probleem . Gebeurt er dan nog steeds hetzelfde als nu dan is de harddisk niet het probleem en moet je concluderen dat de NVR zelf helaas echt defect is.

• ___LvdO___
Bedankt ik222! Dan gaan we dit eens proberen.

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-03 17:45
Heb je een NVR of DVR? Zijn het IP camera's of coax camera's? Als het IP camera's zijn, en ze zijn gereset geweest, dan hebben ze standaard het IP 192.168.1.64.

• ___LvdO___
Het is een DVR en het zijn coax camera's. Gister de harddisk losgehaald en helaas kom ik nog steeds niet in de settings van de recorder. Besloten om dus maar een nieuwe aan te schaffen.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee