Router of Accespoint op werkruimte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonSGS
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02-2021
Hallo,

Recentelijk ben ik verhuisd naar een andere woning. Nu heb ik op mijn onderverdieping de standaard huawei router staan die t-mobile meelevert. Deze router werkt prima voor de onderverdieping maar als ik boven werk merk ik dat de wifi niet de webex verbinding kan verwerken. Nu heb ik op deze ruimte al een cat-5 kabel liggen en een netwerkswitch dus de hoeveelheid aan kabels is geen probleem. Mijn vraag is kan ik beter een router / modem kopen of een Ubiquiti accespoint?

Het gaat in dit geval puur alleen om de wifi op mijn bovenverdieping en mijn budget is rond de 200euro waar nog wat ruimte inzit mocht het iets duurder uitvallen.

[ Voor 0% gewijzigd door simonSGS op 02-02-2021 20:07 . Reden: spelling ]

Beste antwoord (via simonSGS op 02-02-2021 20:17)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57
Ubiquiti wordt vaak aangeraden, maar heeft voor 90% van de mensen geen noemenswaardige voordelen. Koop een willekeurige draadloze router (eentje van TP-Link rond de €50 zal best prima zijn) en sluit deze aan als access point. Zorg ervoor dat de netwerknamen, wachtwoord en encryptiemethode hetzelfde zijn ingesteld als je Huawei-router, en je hebt je eigen roaming netwerk gemaakt.

Tip: geef het 2,4GHz en 5GHz-netwerk een andere naam en gebruik zoveel mogelijk 5GHz. Gebruik 2,4GHz alleen als 5GHz niet ondersteund wordt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Ubiquiti wordt vaak aangeraden, maar heeft voor 90% van de mensen geen noemenswaardige voordelen. Koop een willekeurige draadloze router (eentje van TP-Link rond de €50 zal best prima zijn) en sluit deze aan als access point. Zorg ervoor dat de netwerknamen, wachtwoord en encryptiemethode hetzelfde zijn ingesteld als je Huawei-router, en je hebt je eigen roaming netwerk gemaakt.

Tip: geef het 2,4GHz en 5GHz-netwerk een andere naam en gebruik zoveel mogelijk 5GHz. Gebruik 2,4GHz alleen als 5GHz niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonSGS
Als ik de TP-Link Archer AX10 zou aanschaffen zou deze dan voldoen aan de wensen van al het thuiswerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
simonSGS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:13:
Als ik de TP-Link Archer AX10 zou aanschaffen zou deze dan voldoen aan de wensen van al het thuiswerken?
Ruimschoots voldoende. Ik denk dat mensen vaak overschatten wat een beetje videoconferencing van het netwerk vraagt, en onderschatten hoe capabel simpele consumentenapparatuur kan zijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonSGS
Top, bedankt voor de snelle reactie en de hulp. Dan wens ik je nog een fijne avond!