Hoi allen,
Ik had een oude PC staan welke ik een nieuw moederbord en CPU heb gegeven.
Ram had ik nog liggen dus zo gezegd zo gedaan.
PC geassembleerd, opstarten, niks nada geen beeld niks.
PC heeft denk 5 minuten aangestaan en ik ben toen maar wat onderdelen gaan uitsluiten. Tot mijn verbazing was het RAM echt niet normaal heet.
Het betreft DDR4-ram, welke nadat deze 2 bankjes in die PC hebben gezeten, beide overleden zijn. Mijn eigen PC start namelijk met die 2 bankjes namelijk ook niet op.
Ik dacht laat ik eens een DDR4-bankje uit mijn eigen PC in dat nieuwe moederbord doen. En je raadt het al, dat rambankje ligt nu ook op het kerkhof.
Echter heb ik geen idee wat hier gaande is... DDR4 draait op 1.2V, DDR3 op 1.35V of 1.5V dus te veel stroom zou het niet kunnen zijn?
Het gaat om het Asrock B450M PRO moederbord i.c.m. DIT geheugen.
Het geheugen uit mijn eigen PC is DIT geheugen.
Ik had een oude PC staan welke ik een nieuw moederbord en CPU heb gegeven.
Ram had ik nog liggen dus zo gezegd zo gedaan.
PC geassembleerd, opstarten, niks nada geen beeld niks.
PC heeft denk 5 minuten aangestaan en ik ben toen maar wat onderdelen gaan uitsluiten. Tot mijn verbazing was het RAM echt niet normaal heet.
Het betreft DDR4-ram, welke nadat deze 2 bankjes in die PC hebben gezeten, beide overleden zijn. Mijn eigen PC start namelijk met die 2 bankjes namelijk ook niet op.
Ik dacht laat ik eens een DDR4-bankje uit mijn eigen PC in dat nieuwe moederbord doen. En je raadt het al, dat rambankje ligt nu ook op het kerkhof.
Echter heb ik geen idee wat hier gaande is... DDR4 draait op 1.2V, DDR3 op 1.35V of 1.5V dus te veel stroom zou het niet kunnen zijn?
Het gaat om het Asrock B450M PRO moederbord i.c.m. DIT geheugen.
Het geheugen uit mijn eigen PC is DIT geheugen.