Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 16:02
Hoi allen,

Ik had een oude PC staan welke ik een nieuw moederbord en CPU heb gegeven.
Ram had ik nog liggen dus zo gezegd zo gedaan.

PC geassembleerd, opstarten, niks nada geen beeld niks.
PC heeft denk 5 minuten aangestaan en ik ben toen maar wat onderdelen gaan uitsluiten. Tot mijn verbazing was het RAM echt niet normaal heet.

Het betreft DDR4-ram, welke nadat deze 2 bankjes in die PC hebben gezeten, beide overleden zijn. Mijn eigen PC start namelijk met die 2 bankjes namelijk ook niet op.

Ik dacht laat ik eens een DDR4-bankje uit mijn eigen PC in dat nieuwe moederbord doen. En je raadt het al, dat rambankje ligt nu ook op het kerkhof.

Echter heb ik geen idee wat hier gaande is... DDR4 draait op 1.2V, DDR3 op 1.35V of 1.5V dus te veel stroom zou het niet kunnen zijn?

Het gaat om het Asrock B450M PRO moederbord i.c.m. DIT geheugen.
Het geheugen uit mijn eigen PC is DIT geheugen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Moederbord terug sturen naar de winkel en melden dat het 3 RAM sticks beschadigd heeft.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Dat leek mij ook. Maar misschien zie ik toch iets over het hoofd, hoewel ik dat betwijfel.
Of misschien iemand die dit ook eens gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Was het moederbord nog geseald of was het mogelijk al een moederbord dat retour is gestuurd naar de winkel? In het laatste geval zou ik wel eens kijken of de instellingen in het BIOS wel goed staan. Voor hetzelfde geld staat de spanning veel te hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:37:
Was het moederbord nog geseald of was het mogelijk al een moederbord dat retour is gestuurd naar de winkel? In het laatste geval zou ik wel eens kijken of de instellingen in het BIOS wel goed staan. Voor hetzelfde geld staat de spanning veel te hoog.
mag hij jouw ram even gebruiken om te testen? >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Admiral Freebee schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:37:
Was een nieuw bord maar je krijgt geen beeld zonder ram dus dat kan ik niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:19
Welke cpu, videokaart en voeding heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:39
Ik wil geen "aanname" doen maar heb je ook rekening gehouden met ESD ?
En jahoor je kan geheugen zeker slopen als je het verkeerd beet pakt en bijvoorbeeld gort droog is in je kamer en toevallig een trui aan had of bijvoorbeeld met je handen in het haar zat.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 02-02-2021 19:56 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Uszka schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:53:
Welke cpu, videokaart en voeding heb je gebruikt?
CPU: AMD Ryzen 3 2200g
Videokaart: (geen, onboard)
Voeding: Corsair CX 600M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
mr_evil08 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:56:
Ik wil geen "aanname" doen maar heb je ook rekening gehouden met ESD ?
En jahoor je kan geheugen zeker slopen als je het verkeerd beet pakt en bijvoorbeeld gort droog is in je kamer en toevallig een trui aan had of bijvoorbeeld met je handen in het haar zat.
Ja ik ben op de hoogte van ESD. Echter de kans dat het meerdere keren op exact het zelfde punt fout gaat is mij iets te toevallig voor ESD. Het RAM is ook shielded dus contact direct op de chips heb je niet.

Het switchen van RAM in mijn werkende PC naar de boosdoener laat mijn geheugen ook gewoon heel. Had namelijk beide bankjes eruit gehaald en toen bedacht ik mij dat ik het beste 1 voor 1 dingen kon uitsluiten. Dat is dan ook mijn redding anders had ik 2 defecte PC's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tens schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:38:
[...]

mag hij jouw ram even gebruiken om te testen? >:)
offtopic:
Mijn DDR3 sloopt zijn moederbord zeker :9
Pagina: 1