Wat voor telefoon heb je nu, en bevalt die wel of niet en waarom?
Ben je technisch en wil je ermee prutsen, of wil je een telefoon die het gewoon doet en geen gezeur?
Zelf heb ik een Oneplus Nord, deze is populair onder mensen die bijvoorbeeld custom rom ontwikkeling doen, en mensen die van de kale interface houden, het toestel voelt vlot aan.
Mijn ouders hebben een Samsung A42 want die wilden gewoon een telefoon die het altijd doet en geen omkijken naar hebben. Mijn broer heeft een Samsung S20 om diezelfde reden, alleen nam een duurder model voor de betere camera ivm snel foto's nemen van de opgroeiende kinderen.
Mijn zus heeft een Sony Xperia 1, gewoon omdat ze altijd Sony heeft en er blij mee is qua ervaringen, dus elke 2 jaar met abonnement verlenging een nieuwe neemt en de oude naar haar omgeving doorschuift.
Alleen Oppo is als merk hier nog niet echt bekend, ik heb ze massaal gezien in bijvoorbeeld Marokko voor Covid op vakantie aldaar. Hier is het relatief nieuw, en ik heb niet het idee dat ze ergens op uitblinken. Het is wel een groot Chinees merk dus hoesjes e.d. kun je via de Chinese webshops wel vinden, maar voor lokale ondersteuning en reparatie zou ik het toch houden bij de hier gangbare merken.