Toon posts:

Netwerken - Filter MU-MIMO 2x2 3x3 4x4 Mesh Dual-\Tri-band

Pagina: 1
Acties:

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Allen!
ik zou graag in de filteropties bij de netwerkapparatuur een aantal opties terugzien.

Nu kan ik wel selecteren of een router MU-MIMO heeft, maar niet of dit 2x2, 3x3 of 4x4 betreft.

Verder zou ik graag een optie zien waarbij je kunt filteren tussen Dual-Band of Tri-Band.

Ander mooi filter is een "Mesh" optie, dit om te zien of het apparaat Mesh-compliant is (al dan niet van bv Asus, TP-Link of iets anders).

Tot slot zou er nog een optie moeten zijn of het gaan om 1 stuk, 2 stuks, 3 stuks, etc. Dit voor de mensen die op zoek zijn naar een alles-in-1 oplossing.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

fredkroket schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:17:
Allen!
ik zou graag in de filteropties bij de netwerkapparatuur een aantal opties terugzien.
Nou, kom maar op :P
Nu kan ik wel selecteren of een router MU-MIMO heeft, maar niet of dit 2x2, 3x3 of 4x4 betreft.
Zeker interessant, maar dit valt of staat of wij deze info ook relatief eenvoudig kunnen achterhalen, zonder diep in de technische documentatie te moeten duiken. Ik zet deze op de ToDo, ik kan helaas niet aangeven wanneer ik eraan toe kom, ik hoop dit kwartaal nog.
Verder zou ik graag een optie zien waarbij je kunt filteren tussen Dual-Band of Tri-Band.
Hoe bedoel je deze precies? Er zijn nu 3 banden (even de 60GHz van AD en waarschijnlijk straks WiFi 6E buiten beschouwing gelaten): 2,4GHz, 5GHz, en 6GHz. Bedoel je letterlijk als een router 2,4 + 5 ondersteunt, dat deze Dual-band is? En als deze ook 6GHz doet, noem je deze Tri-Band? Zo ja, kan ik dat vrij eenvoudig aan de hand van de huidige ingevulde data afleiden en een mooi filter van maken. En anders hoort ik graag wat je precies bedoelt :)
Ander mooi filter is een "Mesh" optie, dit om te zien of het apparaat Mesh-compliant is (al dan niet van bv Asus, TP-Link of iets anders).

Tot slot zou er nog een optie moeten zijn of het gaan om 1 stuk, 2 stuks, 3 stuks, etc. Dit voor de mensen die op zoek zijn naar een alles-in-1 oplossing.
Mesh wil ik al een tijdje doen, met aantallen erbij.

Ik hoor graag nog even je toelichting wat betreft de banden :) Ik moet even kijken hoe ik het een en ander aanpak, misschien dat ik alles in 1 keer doe of dat ik het in delen doe, afhankelijk van hoeveel potentieel dubbel werk ik ga doen.

• fredkroket
  • Niet online
Glaanie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Nou, kom maar op :P

[...]

Zeker interessant, maar dit valt of staat of wij deze info ook relatief eenvoudig kunnen achterhalen, zonder diep in de technische documentatie te moeten duiken. Ik zet deze op de ToDo, ik kan helaas niet aangeven wanneer ik eraan toe kom, ik hoop dit kwartaal nog.

[...]

Hoe bedoel je deze precies? Er zijn nu 3 banden (even de 60GHz van AD en waarschijnlijk straks WiFi 6E buiten beschouwing gelaten): 2,4GHz, 5GHz, en 6GHz. Bedoel je letterlijk als een router 2,4 + 5 ondersteunt, dat deze Dual-band is? En als deze ook 6GHz doet, noem je deze Tri-Band? Zo ja, kan ik dat vrij eenvoudig aan de hand van de huidige ingevulde data afleiden en een mooi filter van maken. En anders hoort ik graag wat je precies bedoelt :)

[...]

Mesh wil ik al een tijdje doen, met aantallen erbij.

Ik hoor graag nog even je toelichting wat betreft de banden :) Ik moet even kijken hoe ik het een en ander aanpak, misschien dat ik alles in 1 keer doe of dat ik het in delen doe, afhankelijk van hoeveel potentieel dubbel werk ik ga doen.
Nee, Dual-Band of Tri-Band is niet per se 2,4Ghz, 5Ghz en 6Ghz.

Ik heb nu bijvoorbeeld nog een Asus RT-AC3200 router welke Tri-Band is: 1x 2,4Ghz en 2x 5Ghz. Gezien 5Ghz meer kanalen heeft, hebben sommige routers een 2e 5Ghz kanaal.

In het geval van Asus zou je alles seamless moeten kunnen gebruiken met 1 SSID over de 3 banden of (zoals ik het doe) je hebt 3 SSID's beschikbaar die ook echt allemaal een eigen band hebben.

Aan de andere kant misschien ook weer lastig: De 5Ghz snelheid is dus theoretisch 2600 bij deze router, echter is het maar 1300 per kanaal.

Pak je een Blue Cave RT-AC26000 router van Asus (slechts Dual-Band), dan is de 5Ghz snelheid 1800, echter is dat de snelheid van 1 kanaal.

Ga je dan de 5Ghz ook weer voorzien van een extra filter? Totale 5Ghz snelheid en snelheid per kanaal?

En ik snap dat het niet teveel uit de technische documentatie moet komen, aan de andere kant gaat nu de vergelijker wel eens mank omdat het niet gedetailleerd genoeg kan filteren. Ik snap je dillema, ik denk graag even mee ;).

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@fredkroket Bijna een jaar later, maar recent heeft de categorie Modems en Routers een overhaul gekregen, voornamelijk op het gebied van Wi-Fi opties. Eigenlijk alles wat je vroeg staat er nu in, behalve de verschillende 5GHz banden, die zijn nog steeds bij elkaar opgeteld. Misschien dat ik die nog meeneem als ik bij de losse Access Points dezelfde opties ga doorvoeren, nog onbekend wanneer exact, sowieso dit jaar nog. Voor de rest, kan je lekker filteren :)

• fredkroket
  • Niet online
@Glaanie Top dat het geregeld is!
Ik ga nu heel de dag lekker filteren, thanks!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee