vaak lage fps (desktop&games)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb al een tijdje problemen met mijn videokaart (denk ik). Vooral in Games is het lastig. Elke vijf minuten ofzo heb ik ongeveer 3 minuten een schokkerig beeld, en dan werkt het weer 5 minuten prima. Ik heb al geprobeerd om alles af te sluiten behalve explorer en systray maar dat helpt niet. Ik heb al gehoord dat mcafee soms problemen kan geven maar daar maak ik geen gebruik van. Ik heb de volgende configuratie:

P750
Geforce V7700
IBM HD 40 gig
asus moederbord (cusl ofzo???)
256 MB RAM

Ook hoor ik af en toe vanaf het opstarten (RAM check ongeveer) een piep en die blijft dan gewoon doorgaan, ook heel irritant, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Verwijderd

Wat voor os draay je, het lijkt er op dat er een service actief is op dat moment .

RGZ.

MASH

• nota
Ik draai windows ME

Verwijderd

Probeer je harde schijf eens te defragmenteren, het kan zijn dat hij heel erg gaat swappen.

• nota
Na defragmentatie nog steeds hetzelfde probleem. Ik ben vergeten te vermelden dat sommige games bijvoorbeeld NFS 5 tijdens de shokkerige paar minuten vastlopen

Verwijderd

zoek eerst eens op wat voor Mb je hebt en check bij Asus wat die foutbiepjes inhouden. Ik dacht dat het voor geheugenproblemen staat, maar ben er niet zeker van.

Als je geen boekjes hebt kun je ook even sisandra downloaden en installeren. Daarmee kun je ook kijken wat je in je pc hebt en wat wellicht niet goed werkt. (werkt sisandra wel onder ME :? )

Verwijderd

Gewoon je computer behuizing open maken...
Daar kun je type en versienummer van je moederbord op de moederbord vinden.

Simpel genoeg? :)

Verwijderd

Zet tijdens het spelen ook alle overbodige programma's uit, zoals virusscanners. ICQ etc.

Verwijderd

heb een voodoo 4pci geen agp slot :( heb ook een lage fps bijna op alle spellen zoals bij hitmen , max payne , counterstrike op hoge res. maar moet toch snel gaan ?? heb amd k6/2 500 , 320 ram , 30 gig ( 7200 ) , compaq mobo :( maar is het verstandis om een geforce 2 mx pci te gaan halen ....?

NEED HELP :(

Verwijderd

Al een reinstall en bios upgrades geprobeerd ?

RGZ

MASH
Op woensdag 15 augustus 2001 03:21 schreef matrix_terror het volgende:
heb een voodoo 4pci geen agp slot :( heb ook een lage fps bijna op alle spellen zoals bij hitmen , max payne , counterstrike op hoge res. maar moet toch snel gaan ?? heb amd k6/2 500 , 320 ram , 30 gig ( 7200 ) , compaq mobo :( maar is het verstandis om een geforce 2 mx pci te gaan halen ....?

• nota
hij gaat ook plotseling schokken als alle andere applicaties zijn afgesloten. En de computer is pas een paar maanden oud dus een bios upgrade of driver upgrades zullen niet nodig zijn, ik dacht misschien dat het aan windows ME ligt... Ik wil eigenlijk proberen om terug te gaan naar win98 maar ik krijg ME er niet af. Je kunt niet in msdos modus opstarten, ook op f8 drukken helpt niet bij het opstarten en ik kan geen dos systeem diskette aanmaken. Ik wil gewoon weer terug naar win98!!!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 17:33 schreef nota het volgende:
hij gaat ook plotseling schokken als alle andere applicaties zijn afgesloten. En de computer is pas een paar maanden oud dus een bios upgrade of driver upgrades zullen niet nodig zijn, ik dacht misschien dat het aan windows ME ligt... Ik wil eigenlijk proberen om terug te gaan naar win98 maar ik krijg ME er niet af. Je kunt niet in msdos modus opstarten, ook op f8 drukken helpt niet bij het opstarten en ik kan geen dos systeem diskette aanmaken. Ik wil gewoon weer terug naar win98!!!
Booten van je officiele Win98 cd 8-)

Verwijderd

K6 *kuch*kuch*

Verwijderd

Oplossing.... format je disk... zet never ever Win ME ermeer op... en zet op WIn2K of 98 second edition erop...

Succes

Verwijderd

lolz
maar ja zal wel werken

Verwijderd

probeer ook eens je videokaart eens goed in het PCI slot te drukken |:(

Als tie gaat piepen zal dat het probleem wel zijn, sluiting ofzo...

Verwijderd

Zo raar is dat dus ECHT niet he? Een k6-2 (zelf ook gehad, spreek uit ervaring) lijkt de fps wel te verminderen... Echt vaag, ik d8 ook dat ik een vet sys kocht maar had constant 10-30 fps in q3 640
nu heb ik gelukkig sys (sig) en dat blaast jonge :)

Verwijderd

thankxxx .........heb nu een sys besteld dankzij jullie anders had ik zomaar een nieuw vga ( dom van me ) maar ERG bedankt hé ! mzzzl mij probleem is opgelossen :9~
Pagina: 1