Toon posts:

Beeld zwart met groene lijntjes bovenin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat er aan de hand is als er op de monitor midden in een windows-sessie het beeld ineens zwart wordt met alleen wat groene lijntjes bovenin het scherm, tegen de bovenkant aan? Het gebeurt zo af en toe bij mij. Als dat gebeurt moet ik de pc opnieuw opstarten en dan is alles weer in orde. Maar wat het nou is? Iemand een id?
Het gebeurt b.v. als ik de pc wil afsluiten, dan sluit hij nog niet af maar dan krijg ik het bovengenoemde te zien, als b.v. een progje hangt en ik wil de taak beëindigen met ctrl-alt-del, enz. Het gebeurt maar af en toe. Ik heb verschillende Windows-Ossen gedraait (win98 SE, WinME en Win2K) maar het gebeurde in alle versies wel een keer. Ik denk dus dat het iets hardwarematigs is.

Het is niets ernstigs en het gebeurt te weinig om me zorgen te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
heb je een reserve videokaar? if so gooi die er eens in, lijkt erop dat je kaart kaduuk is?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je weleens geprobeerd een ander beeldscherm erop aan te sluiten?
Zoals je het nu vertelt lijkt het mij inderdaad hardware. Beeldscherm of videokaart.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Tis niet te hopen. Dat is een GeForce 2 MX van een half jaar oud. Maar goed, zou inderdaad kunnen. Ik heb nog een Viper 770 liggen, die gooi ik er wel ff in.

Overigens is er met het beeld verder niets aan de hand. Perfect, niet wazig o.i.d. En na opnieuw opstarten is het ook weg. Maar goed, ik kiek wel ff.

Verwijderd

Verkeerde drivers of je kaart zit los.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Gebruik de zoek functie es!!

Dit is een besproken probleem.

P.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Ik ben bang dat ie te warm wordt ...
dat heb ik ook al een paar keer gehad ...
Overclock jij je bak ?
Zo ja ....schroef je mhz-jes maar een beetje naar beneden.
Het komt erop neer dat je videokaartchip (GPU) te warm wodrt.
Succes :)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem ook een paar keer gehad, nadat ik er een 256 mb reepje bij had gezet.

Bij sommige programma's hetzelfde probleem.
Bleek een fout in het reepje te zitten.

Heb je nog ander geheugen? (of gebruik je meerdere reepjes)

Test es zou ik zeggen

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:43
Ik heb het ook weleens gezien bij kennissen enzo, maar wat het precies is weet ik niet. Het ligt iig niet aan je monitor. Dus aan je videokaart of de stabiliteit van je systeem is niet helemaal OK. Probeer alles eens op (of zelfs iets onder) de normale snelheid te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Beste powerpee, ik heb gezocht. Maar ik kan niets vinden. Of ik zoek niet goed. Maar ik weet best hoe ik moet zoeken op een forum. Alleen bij "beeld, zwart, groen" vind ik niet veel :D

Ik heb twee reepjes van 128 mb in het systeem. Wel laatst een reepje erbij gezet, maar weet niet meer of ik het voor dat laatste reepje nou ook had.

Ik overklok mijn bak niet (ik ben een neptweaker :9), maar heb de machine niet op de optimale performance draaien, i.v.m. usb-probs als ik dat wel doe. FSB draait derhalve op 100 mhz en niet op 133 mhz. Ook staat de performance setting op normal, niet op optimal.

• Talon
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Hoeveel watt is je voeding eigenlijk ?
Dat kan ook nog wat uitmaken.
Dat punt over dat reepje memory kan ook nog wat zijn.
En kijk even hoe warm je kaartje wordt.
Dat kan je vrij makkelijk doen met asusprobe.
Die krijg je mee op de cd van asus.
Succes :)

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
Ik heb het ook gehad en bij mij hielp het door m'n cpu voltage een beetje omhoog te gooien, als dit niet helpt kan je je I/O voltage ook nog proberen

Ik heb er iig geen last meer van...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bigtower met een 300 watt voeding. Genoeg voor de processor in elk geval. Ik heb Asus Probe geinstalleerd, maar volgens dat progje blijft de temp. ruimschoots onder de gevarenzone, graad of 42, als ik het goed heb. (ff uit het blote bolletje, ben niet thuis momenteel)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

zoals powerpee al aangaf, het is een 'oud' probleem, een nieuwere bios (of een andere, stabielere) brengt meestal wel de oplossing.

zoeken op 'groene streepjes' geeft een hoop hits :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Als jij denk dat dat erg was...op mijn oude P133 had ik is gehad dat het beeld donker werdt met 1000 soorten golvende kleuren er doorheen. Bleek toch op het laatst dat het een probleem van mijn monitor was. :P

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel krijg ik, als ik de search functie aanroep, de vraag of ik search.php op schijf op wil slaan. Wordt weinig zoeken zo natuurlijk :D

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Dat probleem heb ik ook zo eens in de maand, ik heb nooit geweten waar het aan ligt, en stoor me er ook niet meer aan. Maar ik denk toch dat het bij mij aan de temp ligt of aan het overklokken. Echter heb ik nooit last van artifacts. Ik heb het overigens ook bij een asus a7v, misschien dat het iets met de bios instellingen te maken heeft.
Pagina: 1