Ik heb vandaag via V&A een GPU verkocht. De Tweaker die de GPU heeft gekocht, heeft na communicatie via DM het bedrag over laten maken vanaf een andere bankrekening dan zijn eigen bankrekening en vanaf een andere rekeninghoudernaam dan de naam waarmee hij communiceert op Tweakers. Dit heeft hij netjes van te voren aangegeven waarover hij aangaf dat dit op deze manier is gedaan omdat hij de GPU voor z'n collega koopt die geen Nederlands spreekt (de naam van de rekeninghouder klinkt ook niet Nederlands). Dat vond ik uiteraard prima en ik was blij dat de GPU was verkocht, echter ik wilde net de GPU gaan versturen toen ik mij opeens bedacht dat dit wellicht driehoeksoplichting kan zijn.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb al 0,10 cent overgemaakt naar de persoon van wie ik het bedrag heb ontvangen met het verzoek om mij te bellen inc. telefoonnummer maar ik ben nog niet gebeld. Verder heb ik de Tweaker via DM een bericht gestuurd met de vraag of de collega mij kan bellen. Dit voelt allemaal een beetje naar, niet zozeer vanwege mijn situatie maar meer omdat de transactie wellicht compleet legitiem is en ik nu geld heb van een ander die zit te wachten op z'n GPU. De Tweaker met wie ik contact heb gehad is al een paar jaar lid en heeft al wat VA reviews op z'n naam staan (al zegt dat natuurlijk niet veel want wellicht zijn zijn credentials gestolen). Ik heb tevens de bank gebeld maar die zeggen zelf niet veel te kunnen ivm de privacy wet.
edit: "geen Engels spreekt" daar moest 'Nederlands' staan.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb al 0,10 cent overgemaakt naar de persoon van wie ik het bedrag heb ontvangen met het verzoek om mij te bellen inc. telefoonnummer maar ik ben nog niet gebeld. Verder heb ik de Tweaker via DM een bericht gestuurd met de vraag of de collega mij kan bellen. Dit voelt allemaal een beetje naar, niet zozeer vanwege mijn situatie maar meer omdat de transactie wellicht compleet legitiem is en ik nu geld heb van een ander die zit te wachten op z'n GPU. De Tweaker met wie ik contact heb gehad is al een paar jaar lid en heeft al wat VA reviews op z'n naam staan (al zegt dat natuurlijk niet veel want wellicht zijn zijn credentials gestolen). Ik heb tevens de bank gebeld maar die zeggen zelf niet veel te kunnen ivm de privacy wet.
edit: "geen Engels spreekt" daar moest 'Nederlands' staan.
[Voor 5% gewijzigd door temp00 op 02-02-2021 18:25]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier ♠