Starten met crypto Minen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreddyNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag Crypto currency minen, maar zie de laatste tijd dat je hier geen winst meer op kan maken vanwege de energie kosten.

Nu heb ik zonnepanelen die 700 kwh meer opwekken dan dat ik gebruik en vraag mij af of dit dan wel interessant is.

Verder vraag ik mij af waar ik het beste een cryptominer aan kan schaffen, welke en welke cryptomunt het beste te minen is. (ik dacht zelf aan Ethereum)

Mijn budget voor een miner is +/- €5000.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48
Als je op de site van nicehash kijkt kun je een calculatie doen. Bij stroomprijs vul je dan je terugleververgoeding in (tot 700 kwh), dus dat zal 0.05-0.10 cent per kwh zijn.
Verder vermoed ik dat je al snel boven de 700 kwh per jaar uit zal komen als je voor 5k aan mining materiaal aanschaft.

Verder nog het advies die 5k gewoon in bitcoin te steken ipv minen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Een miner aanschaffen nu is gekkigheid. ETH minen is nu nog redelijk profitabel, maar die stappen binnenkort over naar Proof of Stake. En dan is het afgelopen. Weggegooid geld om daar nu in te investeren. Als je al iets hebt kan je natuurlijk wel gewoon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 07:39
PreddyNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:53:
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag Crypto currency minen, maar zie de laatste tijd dat je hier geen winst meer op kan maken vanwege de energie kosten.

Nu heb ik zonnepanelen die 700 kwh meer opwekken dan dat ik gebruik en vraag mij af of dit dan wel interessant is.

Verder vraag ik mij af waar ik het beste een cryptominer aan kan schaffen, welke en welke cryptomunt het beste te minen is. (ik dacht zelf aan Ethereum)

Mijn budget voor een miner is +/- €5000.
Ik zou die €5000 gewoon lekker in ETH investeren, daar heb je veel meer aan denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door dehardstyler op 02-02-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreddyNL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Ok bedankt voor jullie advies, dit was winst die ik de afgelopen maand heb behaald op loopring, Eth, bidcoin en van de de Ripple. Dus ik laat deze dan gewoon staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:11
Op dit moment zijn de prijzen van videokaarten (helaas) te hoog om met een goed verstand aan te schaffen om te gaan minen. Je zult een te hoge 'return on investment' krijgen. Zelf als de prijs van ETH op dit niveau blijft ben je nog een paar jaartjes zoet voor je alles terug hebt verdient.

Stel je zet je plan door. Voor € 5.000 en koopt een miningrig om ETH te minen dan moet je kijken naar AMD 5700 (xt) kaarten of Nvidia 3060TI kaarten voor een goede watt per MH ratio. De kaart zou je (als je ze uberhaupt kunt krijgen) kunnen kopen voor rond de € 500 p/s. Stel je koopt er 8 en de rest van het geld stop in je overige hardware (mobo, mem, cpu, risers etc). Vervolgens ga je op zoek naar de beste watt per MH ratio dan kom je als je geluk hebt uit op ongeveer 100-130 watt per kaart. Met 8 kaarten verstook je dus 1 kWh, reken maar even zelf uit hoe snel jouw 700 kWh op is van de zonnepanelen ;) (hint, je verstookt dat binnen een paar weken op).

Dan zit je nog met warmte want in principe is een mininrig dat 1 kWh verstookt gewoon een kachel die heel veel warmte produceert. Niet alleen warmte ook maakt het nogal wat herrie van al die draaiende fans op de videokaarten. Deze laatste 2 punten brengen je dus wat ongemak waar je wel rekening mee moet houden.

Mocht je jouw plan toch doorzetten en heb je nog vragen, zet ze maar hier neer en dan probeer ik je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Ik heb mij een tijd geleden hier ook in verdiept, en ook naar de mogelijkheden om een miner in china te hosten. Daar zijn namelijk de tarieven voor stroom significant lager.
Dit bedrijf bied deze service aan:
https://miners.nl/mining-hosting-service/

Heb dit zelf niet gedaan uiteindelijk (andere investeringen), maar ben wel benieuwd wat dit zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
De elektriciteitstarieven zijn daar natuurlijk erg gunstig maar vergeet niet, je hebt geen controle over jouw machine. Hij kan ook opeens 'weg' zijn!

Je zult dan een berekening moeten maken hoe snel je jouw investering terugverdient met de lage tarieven en dan jezelf afvragen of het waard is dat je elke dag zorgen maakt op jouw machine nog 'van jouw' is.

Een tijdje geleden was er iemand op bitcointalk die $ 20.000 had geïnvesteerd in miningrigs op een hostinglocatie in China. In het begin poste hij dagelijks zijn inkomsten. Nu kan ik het topic niet meer vinden. Als zijn machines nog draaien heeft hij het dik terug verdient... of we het ooit zullen weten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Globalq3 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:35:
De elektriciteitstarieven zijn daar natuurlijk erg gunstig maar vergeet niet, je hebt geen controle over jouw machine. Hij kan ook opeens 'weg' zijn!

Je zult dan een berekening moeten maken hoe snel je jouw investering terugverdient met de lage tarieven en dan jezelf afvragen of het waard is dat je elke dag zorgen maakt op jouw machine nog 'van jouw' is.

Een tijdje geleden was er iemand op bitcointalk die $ 20.000 had geïnvesteerd in miningrigs op een hostinglocatie in China. In het begin poste hij dagelijks zijn inkomsten. Nu kan ik het topic niet meer vinden. Als zijn machines nog draaien heeft hij het dik terug verdient... of we het ooit zullen weten???
Inderdaad ....dat is een super groot risico. Je rendement moet dus echt goed zijn, zodat je je inleg in redelijke korte termijn eruit hebt. Het huren/leasen zou dan gunstiger zijn, maar ook daar kleven risico's aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
Dus afhankelijk van stroom is het waard (of niet) om te gaan minen?
Ik mag heel goedkoop stroom afnemen, want zit in een complex waar we enorm veel vastrecht betalen (oud industriepand met olietrafo), maar daarentegen is de electriciteit in piekuren onder de 4 cent.

Ik ga me er maar ook eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
Globalq3 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:26:
Op dit moment zijn de prijzen van videokaarten (helaas) te hoog om met een goed verstand aan te schaffen om te gaan minen. Je zult een te hoge 'return on investment' krijgen. Zelf als de prijs van ETH op dit niveau blijft ben je nog een paar jaartjes zoet voor je alles terug hebt verdient.

Stel je zet je plan door. Voor € 5.000 en koopt een miningrig om ETH te minen dan moet je kijken naar AMD 5700 (xt) kaarten of Nvidia 3060TI kaarten voor een goede watt per MH ratio. De kaart zou je (als je ze uberhaupt kunt krijgen) kunnen kopen voor rond de € 500 p/s. Stel je koopt er 8 en de rest van het geld stop in je overige hardware (mobo, mem, cpu, risers etc). Vervolgens ga je op zoek naar de beste watt per MH ratio dan kom je als je geluk hebt uit op ongeveer 100-130 watt per kaart. Met 8 kaarten verstook je dus 1 kWh, reken maar even zelf uit hoe snel jouw 700 kWh op is van de zonnepanelen ;) (hint, je verstookt dat binnen een paar weken op).

Dan zit je nog met warmte want in principe is een mininrig dat 1 kWh verstookt gewoon een kachel die heel veel warmte produceert. Niet alleen warmte ook maakt het nogal wat herrie van al die draaiende fans op de videokaarten. Deze laatste 2 punten brengen je dus wat ongemak waar je wel rekening mee moet houden.

Mocht je jouw plan toch doorzetten en heb je nog vragen, zet ze maar hier neer en dan probeer ik je verder te helpen.
Ben wel benieuwd hoe snel je de 5000 euro terugverdient in jouw berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
Laten we er vanuit gaan dat je 5x een 5700xt op de kop kunt tikken voor € 500 p/s (2e hands via V&A)dan investeer je in totaal ongeveer € 3.000 als je alle andere componenten nieuw koopt.

Je totale hashrate op ETH is dan ongeveer 275 MH waarmee je ongeveer 0,025 ETH per dag mee mined (op basis van de huidige difficulty en totale hashrate op het netwerk van vandaag). Met de prijs van vandaag is dat € 37,5 per dag voor stroomkosten (voor het gemak een prijs van € 1.500 per ETH genomen).

De miningrig zal dan ongeveer 650 watt per uur trekken wat neerkomt op 15,6 kwh per dag, een gangbare prijs per kwh is denk ik € 0,20 dus totaal kost het dan € 3,12 per dag. je houdt dan afgerond € 34.

Grof afgerond zou het dan ongeveer 90 dagen dure om alles terug te verdienen. Daarna ga je winst maken.

Let op dat op dit moment de network hashrate elke dag een nieuw record zet omdat er elke dag meer en meer videokaarten en nieuwe asics aan het werk gezet worden. Dit betekent dat je die 90 dagen dus zeer waarschijnlijk niet gaat halen. Ook is de prijs nu wel erg gunstig. Doe voor de grap de berekening maar eens met bijvoorbeeld € 500 per ETH.

De berekening zoals hierboven is zeker geen advies om nu te investeren in een rig, componenten zijn veel duurder dan nodig/normaal en de huidige prijs van ETH is ook op zijn hoogst ooit. De berekening ziet er daarom veel gunstiger uit dan hij in werkelijkheid is. Het kan ook zomaar zijn dat als je vandaag besluit dit plan door te zetten, voordat je alle componenten bij elkaar hebt gesprokkeld alles niet meer zo rooskleurig is.

Als laatste, een miningrig geeft veel warmte (vandaag niet erg maar in de zomer wel) en veel herrie, je moet dus ook een goede plek hebben waar hij geen overlast geeft (herrie) maar ook voldoende frisse lucht krijgt (om af te koelen maar niet buiten of in een schuur want dat is te vochtig en dan gaan je kaarten veel sneller stuk dan je lief is).

Nou ja nog 1 dan, als je niet eerder hebt gemined probeert het dan eerst eens in je huidige pc met 1 kaart. Ook het instellen van sotware etc kost je wat tijd en moeite. Een rig draaiende houden kan soms best at moeite kosten. Emailtje om 02:00 dat je rig al een uur down is? Ga je uit bed? Je moet wel want je wil je inkomsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
700kwh per welke periode? Per jaar is te weinig, het komt neer op 700 watt 1000 uur lang, of 41 dagen lang continu 700 watt.

[ Voor 66% gewijzigd door Manke op 13-02-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Globalq3 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:40:

De miningrig zal dan ongeveer 650 watt per uur trekken wat neerkomt op 15,6 kwh per dag, een gangbare prijs per kwh is denk ik € 0,20 dus totaal kost het dan € 3,12 per dag. je houdt dan afgerond € 34.
Wat bedoel je met die zin? 650 Watt of 650Wh/h?(beide hetzelfde) 650W/h is geen maat voor energie in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
@PreddyNL
ik moest even graven in mijn oude posts, maar 3 jaar geleden heb ik een setup gemaakt hoe je kunt beginnen, etc.
NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"

note: sorry voor de lap tekst ;).

Ik vond het destijds leuker om uit te zoeken dan een rig te kopen.

Het geeft je denk ik een goede basis. Er zal vast het een en ander vernieuwd zijn de afgelopen jaren, maar waar je voornamelijk je winst uit kunt halen zijn nieuwe altcoins die je kunt minen en dan "hopen" dat die aanslaan.

Ik zie het minen meer als een hobby. Ook hier moet je tijd (en soms ook geld) in steken.
  • Minen doe je vanuit een pool. "Samen" los je de puzzel op en je krijgt betaald naar ratio. Je wil dus in een pool zitten die hoog uitkeert en waar de fee laag is. Ik ben er te lang uit om te zeggen welke pools goed zijn, maar dat is iets wat je zelf moet gaan zoeken.
  • Markt in de gaten houden. Minen op datgene wat het meest opbrengt. Dat kan dagelijks veranderen. Zorg dus dat je een setup hebt waarmee je kunt schakelen.
  • Ga je op commandline je rig beheren, of via een UI (Nicehash of andere grafische tool)
  • Koersen in de gaten houden. Wanneer ga je je coins verzilveren of ga je voor lange termijn.
  • Onderhoud aan je rig. Met name op het randje gaan zitten qua performance levert het meeste op, maar kan ook stabiliteits issues opleveren.
  • Rig laten bouwen? Nee, gewoon lekker zelf bouwen. Als er wat stuk gaat weet je ook hoe je het zelf kan fixen. En het is ook leuker.
Belangrijk!!: Kijk aub uit met het online aanschaffen van een miner. Je zal echt niet de eerste zijn die z'n geld kwijt is.. Tevens zijn er veel scam sites actief, waarbij bestellingen nooit geleverd werden. een ASIC miner kan voor een particulier in europa al lang niet meer uit. De stroomprijs is te hoog. En je beperkt jezelf tot alleen coins maken die op CPU gemined kunnen worden. Met een GPU heb je veel mee vrijheid en kun je ze later ook nog weer doorverkopen.

Mijn advies: bouw 'm lekker zelf.

Crypto zorgt al voor veel scams en bij online miners kopen/huren is dat net zo erg. Het lijkt dat je wat verdient als je in de cloud wil gaan minen en vervolgens krijg je de fee om je oren of wordt je ratio gebaseerd op een veel lagere coin koers. Weg geld/investering.

* Als je bovenstaande niet wil? > Investeer je geld in BTC of altcoins.

Claymore miner werkte destijds wel leuk, maar is helaas een verlaten project:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1433925.28580

BBT miner is nog wel actief volgens mij:
https://github.com/bitsbetrippin/bbtmultiminer

en zo zijn er nog wel een heleboel. op bitcointalk vind je vaak wel leuke info. Reddit of sommige discord, telegram groepen ook wel, maar er zit ook veel rommel tussen wat mensen posten.

in 2017 heb ik deze altijd wel gevolgd. Werd altijd goed uitgelegd hoe een rig te bouwen en ook wat er fout kan gaan.
YouTube: YouTube (daar is ook de bbt multiminer van).

Op papier kun je een quit draaien na 4 - 5 mnd.
650Watt (continue) a 0,25c stroom per kWh = 118 euro per maand stroomkosten
rig 3 k / 3 mnd = 1000 euro + 118 = 1118 euro per maand aan stroom en afschrijving

verdiensten: Dit is tricky. Je maakt nu een berekening waarbij je hoopt dat het zo blijft.
0,018 ETH inkomsten. rond de 25 euro per dag. 760 euro per maand
- waarbij de moeilijksgraad nog gaat stijgen (is minder inkomsten)

na 4-5 mnd draai je quit (als je onderdelen niet stuk zijn gegaan en de ETH prijs niet zakt). Dan heb je alleen nog de stroomkosten elke maand (je kan wel overschot hebben, maar om eerlijk te rekenen, neem je wel de stroomprijs mee in je rekensom.
En dan gaat er een GPU stuk. Hoppa weer 400 euro. Ook dat moet je incalculeren. Of een PCI-e riser die doorbrand. Weer 30 euro lichter.
3 mnd terugverdien tijd is dus niet reeël.

Je bent er dagelijks/en snachts mee bezig om het draaiende te houden. Niet gemined is niets verdient. Je mined dus ook niet 24 uur van elke dag.

Op bitcointalk heeft een tijdje deze user zijn setup gepost. Dat is op wat grotere schaal, leuk om te lezen of als je ambitie hebt:D.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1761303.0

de 30x serie GPU's van Nvidia zijn momenteel gewoon niet/nauwelijks leverbaar. Er staat meer in backorder dan dat er geleverd kan worden. Of dit bij AMD ook zo is, weet ik niet. Maar check hier de levertijden maar eens
[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

Mijn post bevat een beetje van alles heb ik door en ik word langdradig. Er is ook veel te vertellen:D

Conclusie:

Als je nu een pc hebt met een beetje kaart erin zou ik daar mee gaan beginnen om te zien wat er allemaal nodig is. Je hoeft ook niet gelijk 3k uit te geven. Je kan ook goedkopere GPU's gebruiken.

Zomaar even 5k uitgeven en niet weten hoe het werkt zou ik niet willen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Tegenwoordig zijn er ook hashrate tokens. Iedere dag krijg je BTC uitgekeerd. pBTC35A heeft een hogere beloning dan BTCST.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANewTweaker
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-07-2024
NLMaca schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:04:
@PreddyNL
ik moest even graven in mijn oude posts, maar 3 jaar geleden heb ik een setup gemaakt hoe je kunt beginnen, etc.
NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"

note: sorry voor de lap tekst ;).

Ik vond het destijds leuker om uit te zoeken dan een rig te kopen.

Het geeft je denk ik een goede basis. Er zal vast het een en ander vernieuwd zijn de afgelopen jaren, maar waar je voornamelijk je winst uit kunt halen zijn nieuwe altcoins die je kunt minen en dan "hopen" dat die aanslaan.

Ik zie het minen meer als een hobby. Ook hier moet je tijd (en soms ook geld) in steken.
  • Minen doe je vanuit een pool. "Samen" los je de puzzel op en je krijgt betaald naar ratio. Je wil dus in een pool zitten die hoog uitkeert en waar de fee laag is. Ik ben er te lang uit om te zeggen welke pools goed zijn, maar dat is iets wat je zelf moet gaan zoeken.
  • Markt in de gaten houden. Minen op datgene wat het meest opbrengt. Dat kan dagelijks veranderen. Zorg dus dat je een setup hebt waarmee je kunt schakelen.
  • Ga je op commandline je rig beheren, of via een UI (Nicehash of andere grafische tool)
  • Koersen in de gaten houden. Wanneer ga je je coins verzilveren of ga je voor lange termijn.
  • Onderhoud aan je rig. Met name op het randje gaan zitten qua performance levert het meeste op, maar kan ook stabiliteits issues opleveren.
  • Rig laten bouwen? Nee, gewoon lekker zelf bouwen. Als er wat stuk gaat weet je ook hoe je het zelf kan fixen. En het is ook leuker.
Belangrijk!!: Kijk aub uit met het online aanschaffen van een miner. Je zal echt niet de eerste zijn die z'n geld kwijt is.. Tevens zijn er veel scam sites actief, waarbij bestellingen nooit geleverd werden. een ASIC miner kan voor een particulier in europa al lang niet meer uit. De stroomprijs is te hoog. En je beperkt jezelf tot alleen coins maken die op CPU gemined kunnen worden. Met een GPU heb je veel mee vrijheid en kun je ze later ook nog weer doorverkopen.

Mijn advies: bouw 'm lekker zelf.

Crypto zorgt al voor veel scams en bij online miners kopen/huren is dat net zo erg. Het lijkt dat je wat verdient als je in de cloud wil gaan minen en vervolgens krijg je de fee om je oren of wordt je ratio gebaseerd op een veel lagere coin koers. Weg geld/investering.

* Als je bovenstaande niet wil? > Investeer je geld in BTC of altcoins.

Claymore miner werkte destijds wel leuk, maar is helaas een verlaten project:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1433925.28580

BBT miner is nog wel actief volgens mij:
https://github.com/bitsbetrippin/bbtmultiminer

en zo zijn er nog wel een heleboel. op bitcointalk vind je vaak wel leuke info. Reddit of sommige discord, telegram groepen ook wel, maar er zit ook veel rommel tussen wat mensen posten.

in 2017 heb ik deze altijd wel gevolgd. Werd altijd goed uitgelegd hoe een rig te bouwen en ook wat er fout kan gaan.
YouTube: YouTube (daar is ook de bbt multiminer van).

Op papier kun je een quit draaien na 4 - 5 mnd.
650Watt (continue) a 0,25c stroom per kWh = 118 euro per maand stroomkosten
rig 3 k / 3 mnd = 1000 euro + 118 = 1118 euro per maand aan stroom en afschrijving

verdiensten: Dit is tricky. Je maakt nu een berekening waarbij je hoopt dat het zo blijft.
0,018 ETH inkomsten. rond de 25 euro per dag. 760 euro per maand
- waarbij de moeilijksgraad nog gaat stijgen (is minder inkomsten)

na 4-5 mnd draai je quit (als je onderdelen niet stuk zijn gegaan en de ETH prijs niet zakt). Dan heb je alleen nog de stroomkosten elke maand (je kan wel overschot hebben, maar om eerlijk te rekenen, neem je wel de stroomprijs mee in je rekensom.
En dan gaat er een GPU stuk. Hoppa weer 400 euro. Ook dat moet je incalculeren. Of een PCI-e riser die doorbrand. Weer 30 euro lichter.
3 mnd terugverdien tijd is dus niet reeël.

Je bent er dagelijks/en snachts mee bezig om het draaiende te houden. Niet gemined is niets verdient. Je mined dus ook niet 24 uur van elke dag.

Op bitcointalk heeft een tijdje deze user zijn setup gepost. Dat is op wat grotere schaal, leuk om te lezen of als je ambitie hebt:D.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1761303.0

de 30x serie GPU's van Nvidia zijn momenteel gewoon niet/nauwelijks leverbaar. Er staat meer in backorder dan dat er geleverd kan worden. Of dit bij AMD ook zo is, weet ik niet. Maar check hier de levertijden maar eens
[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen

Mijn post bevat een beetje van alles heb ik door en ik word langdradig. Er is ook veel te vertellen:D

Conclusie:

Als je nu een pc hebt met een beetje kaart erin zou ik daar mee gaan beginnen om te zien wat er allemaal nodig is. Je hoeft ook niet gelijk 3k uit te geven. Je kan ook goedkopere GPU's gebruiken.

Zomaar even 5k uitgeven en niet weten hoe het werkt zou ik niet willen adviseren.
Ik hoor overal dat claymore niet meer werkt, echter werkt het voor mij nog gewoon. Mis ik iets? Volgens mij gaat het vooral om 4 GB kaarten maar die werken toch nergens meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 14:19
Claymore wordt niet meer geupdate. Voor Nvidia lijkt T-rex miner aan de top te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
veertje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:58:
Een miner aanschaffen nu is gekkigheid. ETH minen is nu nog redelijk profitabel, maar die stappen binnenkort over naar Proof of Stake.
Terechte opmerking en ik denk ook niet dat het rendabel is om nu nog in te stappen, maar wel even nuanceren. Binnenkort is nogal een rekbaar begrip in deze, voordat ETH mainnet als shard ondergebracht kan worden, moet er nog heel wat gebeuren. Ik denk dat je voor 2021 nog wel veilig zit met PoW mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Lekker turtlecoin minen met je cpu, in nov komt v2.0 en dan is die niet meer te minen en gaat de prijs omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

thefox231 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:04:
Claymore wordt niet meer geupdate. Voor Nvidia lijkt T-rex miner aan de top te staan.
Weet iemand waarmee ik ETH kan minen met mijn AMD RX 580 (8Gb)?

Zelf heb ik diverse miners (Phoenix, ETminer, MinerGate GUI en cli) geprobeerd maar geen van de pakketten detecteerd mijn GPU.
Ik had de nieuwste versie van Radeon geïnstalleerd en ook versie 17.11 (een beta-crypto variant) geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.
Enkele jaren geleden deed deze zelfde computer en GPU het zonder problemen op allerlei coins.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
cdoens schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Weet iemand waarmee ik ETH kan minen met mijn AMD RX 580 (8Gb)?

Zelf heb ik diverse miners (Phoenix, ETminer, MinerGate GUI en cli) geprobeerd maar geen van de pakketten detecteerd mijn GPU.
Ik had de nieuwste versie van Radeon geïnstalleerd en ook versie 17.11 (een beta-crypto variant) geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.
Enkele jaren geleden deed deze zelfde computer en GPU het zonder problemen op allerlei coins.
teamredminer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Klopt die werkt echt heel goed op AMD kaarten en krijgt regelmatig nog goeie updates. Ook nog nooit vastgelopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenvansoest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Goedemorgen tweakers,

Mij is ook geadviseerd om te gaan minen met mijn komende energie overschot.

Situatie. Momenteel is de verbouwing van mijn woning begonnen. Een van de laatste stappen in het plaatsen van een (te ruime) zonnepanelen set (4000KW+). Ik heb een een persoonshuishouden en een aparte ruimte over waar ik een mining rig kan plaatsen, zonder dat ik last heb van de herrie of warmte.

Momenteel gebruik is 1700kw per jaar. Als ik wat cijfers vergelijken heb, dan zou dat betekent dat ik met twee RX5700 het hele jaar gratis kan minen.

-RX5700 1 = 133 Watt * 24 uur /1000 =3,1 kwH *365 dagen = 1165 Kwh per jaar
-RX5700 2= 133 Watt * 24 uur /1000 =3,1 kwH *365 dagen = 1165 Kwh per jaar

Totaal 2330 kWh per jaar. Ongeveer wat ik over zou moeten houden aan stroom om "op te kunnen minen"

Klopt deze benadering of vergeet ik hier nog beinvloedende variabelen?

Met vriendelijke groet,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coingirl96
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Wat een goed idee om zonnepanelen voor mining te gebruiken. Hier in Eindhoven gaan we ze ook plaatsen en twijfel nog over hoeveel. Ga dit eens met mijn vent bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0316
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Hallo ik heb een vraag. Ik hem een Hummer Mars H1 miner, maar krijg hem niet ingesteld iemand een oplossing.

** Knip, emailen voor oplossingen is niet de bedoeling **

[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 11-08-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk1221996
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 11:26
Jongens ik heb eigenlijk dezelfde vraag
We zijn thuis grootverbruikers dus stroom is al best goedkoop. Ook heb ik ruimte (6 loodsen).

Is het intressant om een rig te kopen?

Heb wel 4000 euro over.
En de koers lijkt ook niet te kunnen dalen

Alleen heb ik even ondersteuning nodig met de rekensom.
Pagina: 1