Geen server

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Hallo allemaal,

misschien een hele domme vraag. Ik heb een netwerk thuis met 3 computers. Eentje daarvan staat in mijn kamer, de andere 2 op zolder en eentje krijgt de internetverbinding binnen. Maar mijn ouders vinden het niet goed als ik deze de hele tijd aan laat staan. Maar ja.. zodra de server uitstaat kan ik niet meer internetten in mijn kamer. Is er misschien een manier ,d.m.v een hub ofzo, dat alle computers internet hebben zonder dat je een server hebt draaien?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Kia Niro-EV 2024

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
@home kabel internet
en meerdere IP adressen aanvragen

www.kuiphuis.nl

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
heb je kabel of gewoon telefoon er bestaan verschillende soort "hubs/switches"voor

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
je hebt chelo (kabel) dus met een simpele router kun je op internet

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
hij heeft chello, ( zie zijn email adress)
er zijn hardware routers,
doe maar ff zoeken

1+1+1 = 1

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
gewoon zo'n broadband router, kost wel wat(~450 piek), maar dan heb je gelijk ook een switch/dhcp server/nat proxy etc :)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Dus een (externe) Hub is geen oplossing?
Want dat is toch internet in het ene gaatje en de computers in de andere gaatjes.. simpel gezegd :). Of moet je met een hub nog software hebben draaien?

Kia Niro-EV 2024

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Wat dacht je van je IP nummer??

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik geloof dat je de kabel utp kabel ook in de uplink poort van een gewone hub kon doen, zoiets, heb het zelf nooit uitgeprobeerd btw

Verwijderd

Ik heb dat wel 's geprobeerd maar echt succesvol was dat niet. Het probleem ontstaat wanneer je 2 computers aanzet en dus tegelijkertijd gebruik maken van de verbinding, een gewone hub kan dat blijkbaar niet scheiden (ie. hij 'raakt de kluts kwijt' voor wie is het packetje nu???). Het werkt misschien wel als je zoals hierboven werd gesuggereerd meerdere IP adressen aanvraagt.
Pagina: 1