Toon posts:

Mijn eerste tweede hands game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J.zwolle
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-07-2021
Hoi! ik ben Jasper en ben 15 jaar oud. Ik wil graag mijn eerste pc bouwen(en weet ook hoe dit moet) Maar wat mij tegen zit zijn de prijzen van de onderdelen op dit moment. Daarom is mijn vraag aan jullie: Welke onderdelen ik het beste zou kunnen kopen op dit moment voor 600-700 Euro. Het maakt niet uit of deze tweede hands zijn!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamlijk: gamen, livestreamen en lichte videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?

600-700 euro is mijn budget.

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximum is 700 euro.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste een straksysteem, dus geen lichtshow.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit maakt mij verder niet uit.

Ga je overklokken?
Hier heb ik geen ervaring mee, dus nee dit ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met het samen stellen van mijn eerste pc!

Beste antwoord (via J.zwolle op 02-02-2021 16:05)

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Misschien is het aan te raden om een heel systeem tweedehands aan te schaffen, inclusief videokaart, zoiets bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: Game PC | Core i7 6700 | GAINWARD GTX 1070 8GB | Waterkoeling

Of rondkijken naar een tweedehandsysteem met een amd 2600 en rtx 2060 of gtx 1660 ti:
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

[Voor 15% gewijzigd door DeArmeStudent op 02-02-2021 15:58]

Alle reacties

• DeArmeStudent
Even een vraagje: heb je ook randapparatuur, zoals een monitor nodig? Of heb je die al?

Want dan kan het soms slim zijn ook naar laptops te kijken. Laptop gpu's zijn tegenwoordig veel meer vergelijkbaar met hun desktop variant en beter dan vroeger. En welke games wil je gaan spelen?

• J.zwolle
Ik heb geen randapparatuur! dit moet ik inderdaad nog kopen!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Wat ook niet onbelangrijk is, wat verwacht je van het systeem?
- Welke games
- Welke resolutie
- Hoeveel FPS?

Verder hoor je eigenlijk zelf met een voorstel te komen, pak dus de afgelopen Best Buy Guide erbij en kom met een eigen voorstel. Dat is erg leerzaam!

Edit:
Dit is de meest recente die een gamesysteem voor een lager budget behandelt:

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

[Voor 32% gewijzigd door Flimovic op 02-02-2021 14:33]

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• J.zwolle
Bedankt!

• DeArmeStudent
Als je nog geen randapparatuur hebt, is het wellicht een advies om naar een tweedehands laptop te kijken met bijvoorbeeld een 1060 6gb videokaart. Dan kun je hem ook gebruiken voor naar school.

• J.zwolle
ik heb net een nieuwe laptop voor school gekocht! De Huawei matebook d14.

• DeArmeStudent
Ok, dat is nog best een leuke laptop. Waar loop je tegen aan als je je laptop gebruikt en wat voor games wil je spelen?

Het probleem op de tweedehands markt is momenteel dat de prijzen gestegen zijn door de miners die weer actief alle goedkope videokaarten opkopen.

• J.zwolle
niet alle games zijn goed te spelen op mijn laptop. Ik had het inderdaad gezien dat de prijzen gestegen.

• DeArmeStudent
Nogmaals, welke games?

• J.zwolle
Oooh sorry!
-Cod warzone/modern warfare
-csgo
-Apex legends
-rainbow Six Siege

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DeArmeStudent
Misschien is het aan te raden om een heel systeem tweedehands aan te schaffen, inclusief videokaart, zoiets bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: Game PC | Core i7 6700 | GAINWARD GTX 1070 8GB | Waterkoeling

Of rondkijken naar een tweedehandsysteem met een amd 2600 en rtx 2060 of gtx 1660 ti:
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

[Voor 15% gewijzigd door DeArmeStudent op 02-02-2021 15:58]

• J.zwolle
Bedankt voor je hulp ik ga er naar kijken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee