Toon posts:

afstand bepalen op basis van tijd geplot op een kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:20
Ok, even een cryptische omschrijving maar ik hoop dat ik het duidelijk kan maken hier..

Situatie: ik ben op zoek naar een kaart waarop je op basis van tijd en snelheid kan zien hoe ver je vanaf 1 punt komt.

Waarom?: Bij op zoek gaan naar een nieuwe woning is het voor mij onder andere van belang hoe lang ik er op fiets naar het station. Natuurlijk heb ik wel een idee , maar het zou mooi zijn als er een site bestaat waarop je dit meteen kan zien.

Voorbeeld: je geeft je eindpunt (in dit geval station) aan,
de maximale tijd die ik er over wil doen (zeg 20 minuten) en een snelheid (18 km/uur, ik noem maar wat).
Wat ik dan graag zou willen is dat ik op de kaart zie gearceerd welke straten hierbij in vallen. Zou helemaal mooi zijn als je nog iets van een marge kan aangeven, bv 5 minuten extra.

Iets dergelijks zou je natuurlijk kunnen doen voor lopen/auto rijden.

Bestaat er zoiets? (ik heb het namelijk nog niet gevonden)

[Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-02-2021 14:22]

Beste antwoord (via Hopjesvla79 op 02-02-2021 14:31)

Alle reacties

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24
Bij op zoek gaan naar een nieuwe woning is het voor mij onder andere van belang hoe lang ik er op fiets naar het station.

Ik heb je topic titel gelezen en dit gaat niet aan de hand van tijd en snelheid, maar je kan toch ook heel goed met google maps / 9292 bepalen hoe lang je reistijd is?

Misschien dat ik je case niet goed begrijp waardoor het niet met google maps bijv gaat, maar misschien is het dan praktisch om dat even toe te lichten

[Voor 20% gewijzigd door hellfighter87 op 02-02-2021 14:23]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 19:38
Kun je niet een aantal routes pakken en kijken hoe veel km deze zijn ten opzichte van een rechte lijn. Als je voor het gemak even uitkomt op gemiddeld 5km via de weg en 4km rechte lijn in 20 minuten, dan zou je op een straal van 4km rond een station kunnen zoeken. Give or take een paar minuten marge.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Hopjesvla79
hellfighter87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:22:
Bij op zoek gaan naar een nieuwe woning is het voor mij onder andere van belang hoe lang ik er op fiets naar het station.

Ik heb je topic titel gelezen en dit gaat niet aan de hand van tijd en snelheid, maar je kan toch ook heel goed met google maps / 9292 bepalen hoe lang je reistijd is?

Misschien dat ik je case niet goed begrijp waardoor het niet met google maps bijv gaat, maar misschien is het dan praktisch om dat even toe te lichten
de woning is er nog niet, maar hiermee zou ik kunnen bepalen in welke cirkel de woning moet liggen.

https://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm

Hier kan je gewoon een absolute cirkel laten plotten, maar ik zoek eigenlijk zoiets die ook nog rekening houdt met de werkelijke reisafstand

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:41

• Hopjesvla79
NoepZor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:23:
Kun je niet een aantal routes pakken en kijken hoe veel km deze zijn ten opzichte van een rechte lijn. Als je voor het gemak even uitkomt op gemiddeld 5km via de weg en 4km rechte lijn in 20 minuten, dan zou je op een straal van 4km rond een station kunnen zoeken. Give or take een paar minuten marge.
zeker, maar was benieuwd of het niet nog preciezer kan ;)

• Hopjesvla79
excellent!
precies, dit!

Ik dacht al, er moet toch vast al iemand zijn die dit heeft bedacht _/-\o_

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
https://mapitout.iamsterdam.com/ - werkt ook buiten de randstad

[Voor 32% gewijzigd door Rmg op 02-02-2021 14:29]

• Hopjesvla79
Deze werkt inderdaad ook :)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:41
En je kunt ook de string van je browser aanpassen naar een ander aantal minuten. Nice

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Een zeer goede website met ook API is https://maps.openrouteservice.org deze ondersteunt travel time op basis van verschillende vervoersmiddelen.

• Hopjesvla79
Termi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:05:
Een zeer goede website met ook API is https://maps.openrouteservice.org deze ondersteunt travel time op basis van verschillende vervoersmiddelen.
Maar hier moet je nog steeds 2 locaties invullen. Het idee is juist om op basis van 1 locatie te zien waar je heen kan binnen een bepaalde tijd ;)

De 2 voorgestelde links doen precies waar ik naar op zoek was

• MdB123
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-02 22:07
Interessant. Ik ben op zoek naar een zelfde site of app waar je het aantal maximale km kan invullen (ipv resitijd), dus de daadwerkelijk te rijden km (niet de straal). Weet iemand of dit ook bestaat?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee