• default12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-03 15:23
Beste leden,

Ik heb sinds kort een 4k monitor aangeschaft en ook gelijk een 4k abonnement bij netflix, alleen na 1 week gebruiken kom ik er net achter dat die op chrome tot 720p afspeelt (balen zeg) dus ik dacht oke, misschien 4k op Edge browser en helaas speelt die alleen af tot 1080p.

Uiteindelijk in de instellingen voor afspelen op hoog gezet, maar dat deed hem ook niet.

en nu begin ik te twijfelen of het aan mijn processor ligt?
Het is een loser Ryzen 5 2400g. :F
Heeft mijn CPU er misschien iets mee te maken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen 8)7

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Welk OS draai je op je PC?

De makkelijkste manier om 4K content op je monitor te krijgen is de Netflix app te gebruiken (uit de Microsoft Store, bijvoorbeeld). Heb je wel een 4K netflix abo?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vertel eens welke monitor en welke GPU en hoe aangesloten ? Daar ligt meestal het issue.
Ook driver versie, windows versie, HDCP versie etc.
Mogelijk heb je ook een HEVC plugin nodig
..en ook gelijk een 4k abonnement bij netflix,

[Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 02-02-2021 12:49]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• default12
Ik gebruik nu windows 10.
Mijn monitor : Lg 27GN950
en ik heb ook de 4k abandonment.

ik heb geen 2400g dus een integrated GPU (vega 11 volgens mij)

mijn monitor is aangesloten via een DP kabel naar mijn moederbord.

windows versie: 19041.746

[Voor 121% gewijzigd door default12 op 02-02-2021 12:53]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier zeggen ze dat je het HEVC Video Extensions package moet installeren.
Update: You may also need to install the HEVC Video Extensions package from the Windows Store. This was previously included by default on Windows 10, but no longer seems to be. NVIDIA says this is necessary if you’re using a Windows 10 system installed using the Fall Creators Update or later. If you installed an earlier version of Windows 10 and updated, you would presumably still have the HEVC Video Extensions installed.

• default12
oke dus ik moet de HEVC software downloaden die 1 euro kost?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:06

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

default12 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:49:
ik heb geen 2400g dus een integrated GPU (vega 11 volgens mij)
Dan werkt het niet (i)GPU op basis van polaris, navi werkt maar vega, radeon en APUs werken niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03 20:28

Fustje

Koel bewaren

Enige tijd geleden had ik me hier ook in verdiept. Het bleek toen volgens Netflix zelf dat alleen de Netflix App (uit de store) 4K ondersteunt. Via de browser ondersteunen ze niet. Weet niet of het met de codec gaat werken maar officieel ondersteunen ze alleen de app.

Na openen beperkt houdbaar

• default12
Fustje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:57:
Enige tijd geleden had ik me hier ook in verdiept. Het bleek toen volgens Netflix zelf dat alleen de Netflix App (uit de store) 4K ondersteunt. Via de browser ondersteunen ze niet. Weet niet of het met de codec gaat werken maar officieel ondersteunen ze alleen de app.
ik heb de app gedownload en helaas werkt het niet, ik denk dat @DukeBox inderdaad gelijk heeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee