Ik heb een workflow vraag over file management voor een serie nog te maken video's over hetzelfde onderwerp.
Dit is mijn systeem:
Hardware:
Device: Lenovo Thinkpad T550
CPU: Intel Core i7 (derde generatie)
RAM: 8GB
Opslag: snelle 256GB SSD
Beeldscherm: resolutie 1920x1080 pixels, 60hz
Microfoon: interne mic van de Thinkpad
Software:
Video editing: Davinci Resolve 16 (de gratis versie)
Photo editing: GIMP 2.10
Audio opnamen: Audacity 2.4
Eerste video die ik hiermee gemaakt heb:
YouTube: Arduino Uno - Blink Faster
Wat heb ik qua file management tot nu toe zelf gedaan voor deze ene video:
Ik heb in Verkenner onder Videos een hoofdmap aangemaakt:
project000_arduinouno-blinkfaster
Daaronder heb ik de volgende submappen aangemaakt:
Footage
Export
Documentation
In Footage heb ik de volgende submappen aangemaakt:
Audio
Video
Images
Nu gaat het mij er om dat ik de bronbestanden in de submappen in Footage die ik wil gaan hergebruiken voor alle volgende instructievideo's op een zo efficiënt mogelijke manier ga recyclen.
Ik heb bijvoorbeeld het volgende bedacht, maar dat vind ik niet erg efficiënt:
Onder de map Footage twee submappen aanmaken: Always en Project
In Always drie submappen Audio, Video en Images met opnames die ik wil hergebruiken.
In Project drie submappen Audio, Video en Images met opnames die niet voor hergebruik in aanmerking komen.
Wat ik daarna kan doen is die map Always met z'n inhoud telkens kopiëren naar nieuwe projectmappen.
Maar dat lijkt me niet erg efficiënt omdat er dan allerlei dubbele bestanden op mijn SSD staan.
Ik ben nu een beetje aan het dubben over wat dan wel de beste manier is.
Ik denk bijvoorbeeld aan dit: til die Always map uit de Project mappen en maak deze mappen indeling:
Always
Project000_arduinouno-blinkfaster
Project001_arduniouno-blink
Enz.
Dat is tot hoever ik nu gekomen ben, maar ik heb de indruk dat er binnen Davinci Resolve ook nog heel veel mogelijk is om tot een zo efficiënt mogelijke workflow te komen. Ik ken Davinci Resolve echter nog maar net.
Als iemand een tip heeft om dit op een andere manier op te lossen dan verneem ik dat graag.
Dit is mijn systeem:
Hardware:
Device: Lenovo Thinkpad T550
CPU: Intel Core i7 (derde generatie)
RAM: 8GB
Opslag: snelle 256GB SSD
Beeldscherm: resolutie 1920x1080 pixels, 60hz
Microfoon: interne mic van de Thinkpad
Software:
Video editing: Davinci Resolve 16 (de gratis versie)
Photo editing: GIMP 2.10
Audio opnamen: Audacity 2.4
Eerste video die ik hiermee gemaakt heb:
YouTube: Arduino Uno - Blink Faster
Wat heb ik qua file management tot nu toe zelf gedaan voor deze ene video:
Ik heb in Verkenner onder Videos een hoofdmap aangemaakt:
project000_arduinouno-blinkfaster
Daaronder heb ik de volgende submappen aangemaakt:
Footage
Export
Documentation
In Footage heb ik de volgende submappen aangemaakt:
Audio
Video
Images
Nu gaat het mij er om dat ik de bronbestanden in de submappen in Footage die ik wil gaan hergebruiken voor alle volgende instructievideo's op een zo efficiënt mogelijke manier ga recyclen.
Ik heb bijvoorbeeld het volgende bedacht, maar dat vind ik niet erg efficiënt:
Onder de map Footage twee submappen aanmaken: Always en Project
In Always drie submappen Audio, Video en Images met opnames die ik wil hergebruiken.
In Project drie submappen Audio, Video en Images met opnames die niet voor hergebruik in aanmerking komen.
Wat ik daarna kan doen is die map Always met z'n inhoud telkens kopiëren naar nieuwe projectmappen.
Maar dat lijkt me niet erg efficiënt omdat er dan allerlei dubbele bestanden op mijn SSD staan.
Ik ben nu een beetje aan het dubben over wat dan wel de beste manier is.
Ik denk bijvoorbeeld aan dit: til die Always map uit de Project mappen en maak deze mappen indeling:
Always
Project000_arduinouno-blinkfaster
Project001_arduniouno-blink
Enz.
Dat is tot hoever ik nu gekomen ben, maar ik heb de indruk dat er binnen Davinci Resolve ook nog heel veel mogelijk is om tot een zo efficiënt mogelijke workflow te komen. Ik ken Davinci Resolve echter nog maar net.
Als iemand een tip heeft om dit op een andere manier op te lossen dan verneem ik dat graag.