dit verschilt per processor... de mijne draait goed op 72 graden.
Heb 'm nu op 65 graden met kastkoeler die verse lucht aanzuigt aan de voorkant.
Dit alles op full-load met cpuburn.
Heb 'm nu op 65 graden met kastkoeler die verse lucht aanzuigt aan de voorkant.
Dit alles op full-load met cpuburn.
Sorry, bedoel een athlonOp dinsdag 14 augustus 2001 12:40 schreef rick17 het volgende:
athlon?
t-bird?
enz?
Athlon Thunderbird bedoel je waarschijnlijk!!!
Want de klassieke Athlon (slot A) gaat volgens mij helemaal niet tot 1,2 GHz!!!
|Specs|
Presies.. Was eigenlijk al duidelijkOp dinsdag 14 augustus 2001 12:43 schreef Korn21 het volgende:
Athlon Thunderbird bedoel je waarschijnlijk!!!
Maareh, officieel mag de proc 90 graden worden.. (maximale temperatuur)... Maar ik zou proberen hem iets koeler te krijgen
niet hoger dan 90 graden, dan mag je hem weggooien. Alles daaronder kan ie wel aan alleen houden ze meestal op met werken bij 65 graden en hoger (overgeclockt, niet overgeclockt kan ie veel meer hebben).
mijn athlon 1200 word met een
standaardkoeler: 64/73
spire: 57/64
chrome orb: 45/53
Dat is voor intelOp dinsdag 14 augustus 2001 12:51 schreef chiel3d het volgende:
60 graden is de max gezonde temperatuur
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Mijn CPU wordt 60 graden zonder kastkoeling.... vond het wel errug warm maar probeer eens wat case-fans te installeren dan krijg je de temperatuur van je CPU wel omlaag en de levensduur omhoog.
mijn amd thunderbird 1000@1000 heeft 3 uur lang op 109 graden gedraaid
(wel met koelvin, zonder fan).
werkt nog steeds... iemand gelijke ervaring hiermee?
[ Voor 5% gewijzigd door avon op 18-02-2003 15:06 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Ik heb ook een chrome orb op mijn Athlon 1000@1224 zitten (52 graden)Dr.Snuggles schreef op 14 August 2001 @ 12:49:
mijn athlon 1200 word met een
Maar ik wil 'm nog wat verder klokken. Welke koeler of koelblok/fan combo kan ik dat het best nemen (het liefst ook nog zo stil mogelijk, want mijn orb is net een turbine van een 747)? Er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Mijn AMD Athlon 700Mhz (inmiddels 800Mhz) heeft zelfs zonder koelblok gedraait, deze was eraf gevallenAvOn schreef op 18 februari 2003 @ 15:02:
mijn amd thunderbird 1000@1000 heeft 3 uur lang op 109 graden gedraaid
mn p4 1.4 heeft +/- 6 uur lang zonder fan gedraaid die was utigevallen (hele tijd 100% cpu load omdat ie bezig was dvd'tje om te zetten naar divx) volgens asus probe issie niet warmer geweest dan 73 graden.. (hij draaide toen ook niet meer op 1.4 gighz maar op 950 mhz ofzo)
Als je de temp maar heeeeeel langzaam laat oplopen kan zo'n ding met gemak 120C overleven. Processors zijn gevoeliger voor temperatuur veranderingen dan voor hoge temps
Verwijderd
er is een site zoals www.amd.com en daarzo staan zulke gegevens dus wel degelelijk.
Een amd thunderbird mag (geloof het of niet
) maximum 96°C worden!
ksou et toch nie zo testen eigenlijk...
Een amd thunderbird mag (geloof het of niet
ksou et toch nie zo testen eigenlijk...
Mijn Athlon 1.2Ghz draait idle 25/ stressed 45 (temps van MBM5) met het standaard blokje erop. Heb alleen de 60mm fan vervangen (via een adapter) voor een 80mm Papst, ik vermoed dat ik dus meer lucht aanzuig/wegblaas, en dattie daarom relatief koel blijft.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()