Vraag

• psychosammie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-02 15:48
Hoi allen,

In een verenigingsgebouw is geen internet beschikbaar. Ik heb daarom een MR-600 van TP-Link aangeschaft. Daarnaast heb ik bij Ben een Sim-only aangeschaft. Vervolgens heb ik de voorgeschreven installatieprocedure uitgevoerd waarna ik een werkende 4G / Internet verbinding had.

In het gebouw is vervolgens een nieuw alarmsysteem van Satel geïnstalleerd. Het alarm is bekabeld verbonden met de MR-600.

Het alarm verkrijgt via DHCP een IP adres en kan vervolgens zelf de datum en tijd ophalen. Internet werkt dus.

Het alarm probeert vervolgens verbinding te maken met de server van Satel. Hierdoor kan het alarm oa. push berichten versturen. Deze verbinding mislukt. Volgens de leverancier zou dat met restricties van het Ben netwerk te maken hebben. Welke restricties wordt echter niet duidelijk. De leverancier geeft aan ook zoiets met het KPN netwerk meegemaakt te hebben. Dit zou opgelost moeten worden met een andere APN die buiten de restricties omgaat.

En hier haak ik af. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

NB: Ik post deze vraag ook op het Ben forum.

Alle reacties

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:23
Heeft Ben je niet al geblokkeerd daar je de simkaart illegaal gebruikt in een router? Dit is namelijk officieel niet toegestaan, daar ben je van op de hoogte?

• psychosammie
Ik heb de Ben helpdesk om een data SIM gevraagd. Die hebben ze niet en dus kreeg ik het advies om een gewone SIM te bestellen. Het probleem zou zitten in het uitdelen van telefoonnummers. Ze hebben het dus inderdaad liever niet, maar als ze het zelf adviseren .....

• mooseman76
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 12:52
Als je bij tmoble kijkt kun je daar data sim only krijgen voor 25 euro per maand (unlimited) ex btw of 1 gb per maand voor 9 euro. Aangezien het om een vereniging gaat zou dat moeten kunnen. Als het echt alleen voor het alarm is, zou 1 gb genoeg kunnen zijn. Je krijgt dan geen 06 nummer omdat het een data sim only is. Kijk anders even hier... https://www.t-mobile.nl/zakelijk/shop/product/data-sim-only

• psychosammie
Thnx,
Dan heb ik wel een data-only SIM maar dan heb ik nog steeds het probleem van de restricties van de providers. Volgens Satel zou het zonder port-forwarding wel moeten lukken, ze vertellen alleen niet hoe.

Binnenkort gaan we nog weer eens proberen waarbij ik wat opties in de router aan/uit ga zetten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee